Meest recente klachten

J. W.
11/08/2023

Illegale platformkosten worden aan Belgische klanten aangerekend

Beste,Otrium verkoopt al jaren in Nederland, Belgie en recent ook andere landen outlet kledij. Het is op zich een goed draaiend bedrijf, met een goed business model en tevreden klanten.Recent zijn ze echter begonnen om €2,90 service platform kosten aan te rekenen, en dit ENKEL voor de Belgische klanten. Dus niet voor de Nederlandse klanten. Hun service is verder identiek, afhankelijk van de site (otrium.be of otrium.nl) kan je enkel naar dat bepaalde land versturen. Echter, het is niet toegelaten in Europa om service kosten te vragen als bedrijf en die dan maar op één land te innen, dat is dan een soort discriminatie. Gezien de achterliggende platformen dezelfde zijn, met dezelfde service en dezelfde informatica, kan een aparte kost voor BE niet gerechtvaardigd worden. Dit lijkt veel eerder een vermomde verhoging van de transportkosten te zijn naar Belgie. En dat is oneerlijk. Vraag:- ofwel het toevoegen van deze platformkost aan alle Otrium sites- ofwel het verwijderen van deze platformkost van de Belgische site- ofwel het verhogen van de transportkosten van de Otrium BE site en het verwijderen van de platformkosten op de BE site.Zoals jullie zien, klaag ik niet perse de extra kost aan. Transport wordt inderdaad duurder. Wel het verdoken effect en het feit dat nu Belgen benadeeld worden ten opzichte van Nederlanders.In dit verhaal worden we hierin ondersteund door de Europese wetgeving: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/unfair-treatment/unfair-pricing/index_en.htm#shortcut-4As an EU national, a trader cannot charge you more when you buy a product or service just because of your nationality or country of residence. Some price differences can be justified if they're based on objective criteria and not just on nationality. Ik heb de Otrium klantendienst hier reeds over gecontacteerd. Ze hebben dit geantwoord:Hi Joeri,Hartelijk dank voor uw bericht. We hebben uw bericht naar de relevante afdeling doorgezet. Zij komen er binnen afzienbare tijd bij u op terug, met als doel aankomende week.Zo hoop ik je zo snel mogelijk verder te kunnen informeren. Mocht je intussen nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik uiteraard graag van je terug.Met vriendelijke groeten,ValerieOtrium Team LeadOtrium Customer ExperienceHeb je nog vragen? Neem dan een kijkje in ons helpcentrum.All clothing should be worn #WearItwww.otrium.nl // +32 78 48 64 77Sindsdien is er echter geen vervolg aan gegeven en wensen ze dit dus blijkbaar te negeren.Graag Test Aankoop die hier contact met hen opneemt en hier Otrium kan overtuigen om door te duwen en dit corrigeert.Dank jullie,Met vriendelijke groeten,Joeri Willems

Opgelost
T. V.
30/11/2020

Korting wordt niet toegepast

Beste, na 4 bestellingen krijg ik een mail dat de bestelling door otrium geannuleerd is omdat de kortingscode foute korting geeft. Ondertussen heb ik bevestiging ontvangen van otrium alsook betaald.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform