Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem met fiets
Beste Orbea Ik heb in januari bij bike sportive een Orbea Terra H40 gekocht.Sinds mijn eerste rit ervaar ik een probleem met de voorderailleur. Ik heb dit dan ook onmiddellijk bij bike sportive gemeld. Zij kregen het probleem niet opgelost en aangezien ook de lak loskwam van het frame hebben ze de fiets terug gestuurd naar de fabriek. Jullie hebben het kader vervangen dus het probleem met de lak is opgelost. Het probleem met de voorderailleur blijft echter hetzelfde, deze blijft steeds slepen als je optrekt met de fiets. Bij bike sportive hebben ze reeds een nieuwe voorderailleur getest maar ook dit biedt geen oplossing.Ik heb jullie reeds verschillende mails gestuurd dat het probleem blijft aanslepen maar jullie negeren steeds wat hierin staat vermeld. Jullie komen met oplossingen die reeds uitgevoerd zijn en het probleem niet verhelpen. Zo zal het probleem nooit opgelost geraken en blijft dit maar aanslepen. Ook heb ik zelf reeds meerdere malen een oplossing aangeboden die jullie steeds opnieuw negeren. Ik heb deze fiets in januari betaald en nu bijna een half jaar later staat de fiets nog steeds bij bike sportive met hetzelfde probleem. Vandaar dat ik nu testaankoop inschakel.
probleem garantieafhandeling
Beste,Graag had ik jullie tussenkomst gevraagd inzake een garantieafwikkeling die maar niet afgerond geraakt.Het is zo dat ik in 2007 een koersfiets ORBEA Aqua (volledig afgemonteerd met Ultegra) aankocht bij fietsen “ Bisschop “ te 8890 DADIZELE.Op het fietskader geldt er een levenslange garantie. Hiervan bezit ik de garantiekaart.Eind mei 2019 stelde ik vast dat het fietskader t.h.v. de trapas gebarsten is aan de lasnaad.Aangezien de fietsenwinkel “Bisschop” niet meer bestaat, en de levenslange garantie die geldt op mijn fietskader, heb ik een mail gestuurd naar ORBEA zelf met de vraag wat me te doen staat.Hierop kreeg ik het antwoord dat ik voor garantieafwikkelingen, me moet wenden tot een officiële dealer.Op 05/06/2019 begaf ik me naar fietsenwinkel ATOM 6 te 8800 ROESELARE, Mandellaan 377.Deze is dichtst bij mijn woonplaats gelegen.Ik had er contact met de zaakvoerder, nml. LABBE Alexander, en legde mijn probleem uit.Dhr. LABBE zei dat hij het nodige ging doen en ORBEA de nodige foto’s ging doormailen van mijn fiets.Ik mocht binnen de 72 uren een antwoord verwachten.Pas na 3 weken kwam er een beslissing dat het fietskader in garantie ging omgeruild worden.Na veelvuldige contactnames met Dhr. LABBE, zijn we nog geen stap verder geraakt.Mijn klacht werd bij ORBEA geregistreerd onder “claim 129649”. Volgens Dhr. LABBE zijn er problemen bij ORBEA en is het de eerste maal dat hij zo’n situatie meemaakt.Bij deze dus de vraag of jullie het nodige kunnen doen om de garantieafhandeling te bespoedigen.Tevens wens ik een tegemoetkoming van ORBEA voor het langdurig missen van mijn koersfiets.Mvg,DELEU NicoPS: de uitgebreide contactname met Dhr. LABBE en de daarbij horende resultaten kan ik jullie bezorgen, maar hier kon deze niet volledig ingevoerd worden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten