Meest recente klachten

Y. V.
27/01/2024

Weigering betaalde goederen te versturen

Beste,Op 18/12/23 kocht ik via jullie platform (veiling 3525, lotnummer 177) een mirror FullHD 1080P blue dashcam aan.Op mijn vraag deze op te sturen, kreeg ik een verkeerd rekeningnummer doorgestuurd, voor de verzendingskosten op 20/12/23. Van 20/12/23 tot 27/12/23. Heb ik verschillende pogingen ondernomen, via mail, om aan het juiste rekeningnummer te geraken.Pas toen ik via de webpagina de vraag heb gesteld, werd er eindelijk gereageerd. Tussen de antwoorden stond letterlijk: 'Zoals zopas net besproken beschikt meneer reeds sinds 20/12 over de juiste gegevens, maar geen betaling kwam kinnen voor verzending, echter welJuiste gegevens Verkregen.'Waarop mijn correspondent opmerkte dat er wel degelijk een fout in het rekeningnummer zat. BE06001839684822 en ik kreeg BE06001830684822, de aangeschrevene heeft niet eens de moeite genomen dit na te kijken. De persoon van de administratie dus wel.Op 27/12/23 werd dus onmiddellijk de betaling voldaan. U ziet dat ik moeite doe om directe betalingen door te voeren. Maar op 08/01/24 mocht ik nog steeds geen bericht ontvangen dat er enigszins iets was gebeurd.Toen vroeg ik om een update, verzending of terugbetaling. Tenslotte waren alle betalingen van mijn kant correct verlopen. De gemaakte fout was van het bedrijf openbare-verkopen.beOp 09/12 kreeg ik volgend antwoord van inbreng@openbare-verkopen.be, alhoewel ik steeds met een instantbetaling werk:'Nog steeds nx ontvangen'Op 09/01/24 doe ik een aanvraag om mijn geld gewoon terug te storten. 19,82 + 10,95eur = 30,77eurWaarop een vrij boertige niet klantvriendelijke mail volgt. De persoon in kwestie maakt mij verwijten, van de door jullie gecreëerde situatie en het faliekant gebrek aan communicatie. U zal uw kavel spoedig ontvangen kreeg ik als boodschap op 09/01/24.Ik heb daarop duidelijk gemaakt dat een excuses van jullie meer op zijn plaats was, dan mij op de vingers te tikken voor zijn of haar fouten. Het valt heel hard op dat die persoon mij tutoyeert, maar niet de beleefdheid heeft zichzelf kenbaar te maken.Vandaag 27/01/24 een volle maand later, nadat ik het verzendingsbedrag op jullie rekening heb gestort. Bijna 3 weken nadat ik mijn kavel spoedig zou ontvangen. Ben ik nog steeds wachtende op voorgenoemd kavel.Dus ik herhaal mijn vraag: graag het kavel of mijn geld terug op mijn rekening. Voor de persoon zonder naam, als u vraagt naar een vriendelijk gesprek, doe dan tenminste de moeite u kenbaar te maken!Met teleurgestelde groeten,Youri Verween

Opgelost
A. C.
23/11/2016

Verkoop van defect apparaten

Ik kocht bij Openbare Verkopen een platenspeler en de kabel (voor de voeding) was in eerste plaats niet mee geleverd. Na telefonisch contact met hen vertelden ze mij dat het in feite mijn probleem was en dat ik maar naar de kijkdag moest gekomen zijn (via de foto's en de omschrijving kon ik niet afleiden dat dit niet inbegrepen was) . Geen probleem dacht ik dus deed ik de platenspeler binnen bij een elektronicazaak om een voedingskabel te verkrijgen. Na enkele weken kreeg ik mijn platenspeler terug met een voedingskabel maar de man van de elektronicazaak vertelde mij dat het mechanisme ook kapot is. In principe komt het erop neer dat ik in de veronderstelling was dat dit een werkende platenspeler was, er stond niets in de omschrijving dat de platenspeler niet werkte, maar dat het toestel volledig kapot is. Als ik op voorhand wist dat dit een defect apparaat was dan had ik het nooit aangeschaft! Ik zie het nut er niet van in dat mensen een defecte platenspeler zouden kopen. Als er ruimte voorzien is om opmerkingen toe te voegen bij kavels dan is dit wel een belangrijke opmerking (dat het toestel defect was en zonder voedingskabel geleverd wordt) dat men vergeten is!!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform