Terug

Verkoop van defect apparaten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Openbare-verkopen.be

23/11/2016

Ik kocht bij Openbare Verkopen een platenspeler en de kabel (voor de voeding) was in eerste plaats niet mee geleverd. Na telefonisch contact met hen vertelden ze mij dat het in feite mijn probleem was en dat ik maar naar de kijkdag moest gekomen zijn (via de foto's en de omschrijving kon ik niet afleiden dat dit niet inbegrepen was) . Geen probleem dacht ik dus deed ik de platenspeler binnen bij een elektronicazaak om een voedingskabel te verkrijgen. Na enkele weken kreeg ik mijn platenspeler terug met een voedingskabel maar de man van de elektronicazaak vertelde mij dat het mechanisme ook kapot is. In principe komt het erop neer dat ik in de veronderstelling was dat dit een werkende platenspeler was, er stond niets in de omschrijving dat de platenspeler niet werkte, maar dat het toestel volledig kapot is. Als ik op voorhand wist dat dit een defect apparaat was dan had ik het nooit aangeschaft! Ik zie het nut er niet van in dat mensen een defecte platenspeler zouden kopen. Als er ruimte voorzien is om opmerkingen toe te voegen bij kavels dan is dit wel een belangrijke opmerking (dat het toestel defect was en zonder voedingskabel geleverd wordt) dat men vergeten is!!

Berichten (1)

Openbare-verkopen.be

Naar: A. C.

23/11/2016

Beste, Zoals reeds gemeld aan uw client is het zo dat wij goederen verkopen zonder garantie. Wij zijn als veilingkantoor niet altijd op de hoogte van de staat of werking van de goederen die wij verkopen. Dagelijks krijgen wij honderden artikelen binnen en voor ons is het niet mogelijk om al deze artikelen op voorhand te testen op werking. Het is zo dat bij iedere veiling een kijkdag voorzien wordt. Dit om onze potentiele klanten de kans te geven om de staat waarin het artikel zich bevindt te bekijken en eventueel, indien gewenst, de goederen te testen. Wanneer een klant ervoor kiest om dit niet te doen dan maakt hij de keuze om een artikel aan te kopen waarvan hij de staat en de werking niet kent. Wat betreft de kabels is het zo dat deze, aangezien deze niet aanwezig zijn in het lot, niet te zien zijn op foto. De klant krijgt wat hij op foto kan zien of wat hij op de kijkdag gezien heeft.Maar hier alweer hetzelfde verhaal, de klant heeft er bewust voor gekozen om dit niet te doenen heeft op goed geluk aangekocht. Hopend u hiermee voldoende info verschaft te hebben. Mvg,Annelies Vuye__________________Administratief verantwoordelijkeOpenbare-verkopen.beRijksweg 442 hal B1 - 8710 WielsbekeTel. 32 56 95 94 87 Fax. 32 56 95 94 86Web. www.openbare-verkopen.beNieuw veilingen updates nu ook via__________________


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform