Meest recente klachten

N. V.
20/01/2023

Onevenredig hoog bedrag op de factuur zonder vooraf geïnformeerd te zijn

Ik heb een opmerking bij mijn factuur met nummer F771982.Ik schrok immers van de onevenredig hoge kost.Ik had ene vermoeden dat ik te weinig zout moest toevoegen aan mijn waterverzachter, namelijk na twee jaar nog 4 van de 5 bestelde zakken over. Ik contacteerde het servicenummer en die dame zou een andere dienst laten terugbellen om een afspraak te regelen. Ze kon mij niet bevestigen hoe lang het geleden was dat er zout werd geleverd.Toen men mij belde om de afspraak te regelen, had ik aangegeven dat ik liever nog even mijn waterverzachter opvolg om geen onnodige kost te hebben om een technieker te laten komen. Ik had ondertussen namelijk, via mijn rekeninguittreksels gezien dat het nog maar een jaar geleden was dat er nieuwe zakken zout werden geleverd en geen twee jaar.De vrouw aan de telefoon zei mij echter dat ik toch beter iemand zou laten komen omdat ik toch wel een heel laag verbruik heb. Zij kon, in tegenstelling tot de dame die ik eerst aan de lijn had via het algemeen nummer, wel zien wanneer de zakken waren geleverd. Ik werd door geen enkel van de dames, noch door de technieker, noch via het bezoekrapport geïnformeerd dat er zowel voor het nazicht ter plaatse als voor het vervoer kosten zouden worden aangerekend. Anders had ik zeker geweigerd en mijn eigen loodgieter eens opgebeld.Er was uiteindelijk niets aan de hand met mijn waterverzachter, zoals ik dacht. De technieker was bijgevolg in 20 minuten weg, na mij een grondige uitleg te hebben gegeven over de werking van de waterverzachter. Dat kan mijn eigen loodgieter ook.Ik ga bijgevolg niet akkoord dat ik voor deze interventie, gezien ik er zelf niet achter stond, de korte tijd en de korte afstand, 143,10 euro moet betalen, mede gezien ik hierover niet werd geïnformeerd. Het was de dame aan de telefoon die mij overhaalde om iemand te laten komen. Volgens de technieker is het echt wel normaal dat ik maar zo weinig verbruik als alleenstaande. Dit had ik ook vermeld aan de telefoon. Daarnaast overweeg ik sterk om mijn voorraad zout vanaf de volgende keer elders aan te kopen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform