Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Installatieprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 12 februari 2024, kocht ik bij jullie een zonnepanelen installatie van 8 panelen met omvormer. Mijn vraag aan de verkoper was om langs beide zijden van het huis panelen te hebben, daar wij vooral 's morgens en 's avonds thuis zijn. Echter ligt de ene kant van ons huis in het westen, wat minder ideaal is om panelen te leggen. In samenspraak met de verkoper hebben we toen beslist om 6 panelen aan de oost kant en 2 panelen aan de westkant te leggen. Daar er slechts 2 panelen in het westen zouden liggen, heb ik hierbij nog extra betaald voor optimizers (meerprijs van €255!). Echter stelde de verkoper dat dit noodzakelijk was om de installatie optimaal te laten werken, daar de 2 panelen langs de westkant de panelen aan het oosten zouden hinderen. De overbrugging met de optimizers was dan ook noodzakelijk, waardoor ik hier op intekende. Ik stel echter vast dat het legplan, zoals voorgesteld door jullie helemaal niet voldoet aan hoe het mij is voorgesteld. De optimizers op de westkant zorgen er inderdaad voor dat de panelen op het oosten niet worden gehinderd. Echter, zorgen deze er niet voor dat de panelen op het oosten onafhankelijk kunnen werken, wat me wel was gezegd. Dit zorgt ervoor dat, in realiteit de panelen op het oosten quasi geen opwek genereren, daar deze niet actief zijn wanneer de panelen op het oosten geen zon hebben. Dit betekent dat ik in feite betaald heb voor een installatie van 8 panelen (mét meerprijs van €255 voor de optimizers), terwijl er slechts 6panelen de verwachte opbrengst genereren. Dit heeft geleid tot significante reductie van de opbrengst, met reeds financieel verlies als gevolg; - 10maand lang verminderde opbrengst (slechts 75% van de verwachte opbrengst) - meerprijs van €255 die eigenlijk compleet overbodig was. In samenspraak met onze vertegenwoordiger, blijkt inderdaad dat deze opbrengst verwacht was, echter was ons dit nooit meegedeeld! Om het systeem correct te laten werken, zouden de panelen op 2kringen gezet moeten worden. Of 4-4 of 4-6 waarbij er 2 panelen extra worden gemonteerd. Dit is ook zo erkend door de vertegenwoordiger van MR Solar. Echter, blijkt nu dat, om deze aanpassingen te doen, ik wéderom een extra kost van >€600 dien te betalen. Dit terwijl ik in wezen al betaald heb voor een installatie van 8 panelen én een meerprijs heb betaald voor de optimizers. Als compromis ben ik bereid om de meerprijs van de optimizers, en het financieel verlies dat ik reeds geleden heb door minder opbrengst te genereren, niet verder te verhalen én ben ik bereid om de eventuele materiaalkosten die er zouden bijkomen te betalen. Echter, ben ik niet akkoord om wéderom een "opstartkost" te betalen voor deze installatie, daar ik van mening ben dat dit als 1 dossier behandeld dient te worden en dusdanig reeds opstartkosten betaald heb. Mijn voorstel is dan ook; - of kosteloze aanpassing van de installatie waarbij er 2 panelen verlegd worden naar de westkant en 2 kringen voorzien van 4 panelen per kring langs 2 kanten van mijn huis. - of het installeren van 2 extra panelen, om dusdanig 2kringen te creëren van 6 panelen oost en 4 panelen west, waarbij ik enkel de materiaal en installatiekosten betaal van deze 2 panelen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 6 januari een reactie op bovenstaand voorstel Met vriendelijke groeten, Korneel Melkebeke
info en uitleg van installatie
Geachte mevrouw/heer, Op 27/09/2024 hebben jullie zonnepanelen komen plaatsen en dit via groepsaankoop via Test Aankoop. Ik stel echter vast dat ik na 2 telefoontjes en 2 mails nog steeds geen uitleg mocht ontvangen betreffende de installatie en het gebruik ervan. Ik weet zelfs niet of deze voor het ogenblik functioneert!!! Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 13112024 enige info te krijgen via telefoon of per mail. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - bewijs 2 mails
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten