Meest recente klachten

K. L.
22/10/2021

Weigering terugbetaling voorschot na erg laattijdige levering / niet levering

Situatie: April 2021We bestellen een klimplantrek bij MPS aluminium met een standaard leverperiode van 6 weken. Door omstandigheden (profielen niet beschikbaar) wisten we bij de bestelling dat deze leverperiode ‘iets langer’ zou kunnen zijn. Een precieze termijn werd niet afgesproken op papier.Op 18/4/2021 betalen we een voorschot van € 108 (van het totaalbedrag van € 360). Juli 2021Na een 10-tal weken informeer ik telefonisch of er reeds geweten is wanneer het rek beschikbaar zou zijn. Er wordt me verzekerd dat de bestelling niet lang meer op zich zou laten wachten. Door een leveringsprobleem was er wat vertraging, maar dat was opgelost. Augustus 2021Na 18 weken hebben we nog steeds niets gehoord van de bestelling. Door de lange wachttijd hadden we een andere oplossing voor het rek gevonden en hebben het rek dus eigenlijk niet meer nodig. We sturen op 22/08/2021 een mail met de vraag de bestelling te annuleren.Ik krijg een antwoord dat nog geduld gevraagd wordt omdat het bedrijf zich in een positie van overmacht bevindt (lakkerij heeft vertraging). Als tegemoetkoming zullen ze het rek gratis leveren.Ik stuur op 24/08/2021 opnieuw een bericht dat we toch willen afzien van de aankoop omdat we het rek intussen niet meer nodig hebben na de lange wachttijd.Ik krijg geen antwoord op dit laatste bericht. September 2021:Ik tracht het bedrijf enkele keren op te bellen omdat mijn bericht niet beantwoord wordt, zonder succes. Ook aan mijn vraag om terug te bellen wordt geen gevolg gegeven.Op 7/09/2021 krijg ik het bericht dat het rek beschikbaar is. Het wordt zoals eerder afgesproken gratis geleverd op 10/09/2021.Hoewel we het rek niet meer konden gebruiken voor het oorspronkelijke doel, laten we het toch leveren om op die manier in gesprek te kunnen geraken met de man van het bedrijf (die mijn oproepen en mails niet meer beantwoordde).Iemand van buiten het bedrijf leverde het rek. Er zat ook een lichte beschadiging op, waardoor ik de bestelling weigerde. Omdat de man zelf het niet leverde, heb ik hem dus ook nog steeds niet kunnen spreken.Op maandag 13/09/2021 stuur ik een mail met opnieuw de vraag tot annuleren van de bestelling omwille van de late levering én de lichte beschadiging.Ik kreeg dezelfde dag het bericht terug dat ik tot 27/09/2021 tijd had om op afspraak het rek op te halen en het openstaande saldo ter plaatse contant te betalen OF de bestelling te annuleren, maar dan zou ik mijn voorschot kwijt zijn.Op woensdag 15/09/2021 belde ik met de man met de bedoeling om op een constructieve manier een oplossing te vinden voor dit probleem. Ik stelde voor dat we het rek zullen betalen als het geleverd wordt én de beschadiging hersteld wordt. Hij vertelde dat hij dit ging bekijken en me de volgende dag iets zou laten weten.Op maandag 20/09/2021 krijg ik het bericht waarin hij de beschadiging ontkent en dat de oorspronkelijke voorwaarden blijven (ophalen voor 27/09/2021 of voorschot kwijt).Sindsdien ben ik niet meer in contact kunnen komen met het bedrijf (berichten worden niet beantwoord).

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform