Meest recente klachten

W. S.
22/04/2025

Herstelling onder garantie

Mijn auto staat al 3 weken in de garage voor motorstoring maar kunnen het niet vinden.Is nog onder garantie. Heb wel een vervangwagen gekregen. Het probleem is dat ik zaterdag26 april op vakantie moet vertrekken en mijn wagen nodig gehad om een aanhangwagen te kunnen trekken maar ze kunnen de auto tegen dan niet herstellen en aan de vervangwagen is geen trekhaak.Kan ik op kosten van Mazda voor die periode geen wagen met trekhaak of bestelbus huren.

Opgelost
P. M.
28/06/2022

Krakende Mazda CX-3

Beste,mijn Mazda CX-3 van nu net over de 4 jaar oud en 53000km op de teller, maak een krakend geluid bij het manoeuvreren (bv bij parkeren).Ik ben naar mijn garage gegaan en de mechanieker vond het ook niet normaal. Uiteindelijk heeft men een oorzaak gevonden: bepaalde rubbers zijn verhard en zorgen voor dit zeer onaangenaam geluid. Oplossing: wat kruipolie ingespoten en dit verzacht het geluid. M.a.w. het geluid is NIET weg.Mijn garage vond het blijkbaar ook geen normale situatie en heeft me slechts 2 van de 4 werkuren aangerekend. Maar er blijft toch een factuur van €157,30 over voor iets dat niet opgelost werd.Ik heb dan ook contact genomen met Mazda BELUX en van hen kreeg ik een reactie terug dat dit kan gebeuren. Of zoals zij schreven:Met het oplopen van de leeftijd van de auto en de kilometerstand kan het gebeuren dat er een bepaalde vorm van slijtage optreed.Diverse factoren, zoals o.a. rij-omstandigheden, warmte-koude verschillen, ... dragen bij aan de slijtage en dit wellicht eerder dan verwacht..Toch blijf ik het onaanvaardbaar vinden dat dit bij zo'n jonge auto het geval is. Hij kraakt alsof het een wagen van meer dan 20jaar oud is! Op mijn vraag of mijn CX-3 de enige is met dit probleem werd niet geantwoord.

Afgesloten
A. Z.
8/06/2022

probleem met elektrisch verstelbare zetel

Beste , ik kocht in feb 2020 een nieuwe wagen , masda cx5 , vanaf dag 1 is er een probleem met de automatische verstelbare bestuurders zetel , deze blijft niet op de gewenste positie die ingesteld is , hiervoor zijn een paar acties ondernomen maar zonder resultaat , we zijn nu 2 jaar verder en nog steeds geen oplossing , ik wordt door Masda Belgium gewoon aan het lijntje gehouden. Dit is onaanvaardbaar.Mvgr

Afgesloten
S. C.
15/10/2020

Problemen veiligheidsgordels

Beste, ik heb 2 jaar geleden een jong occasie van het type mazda cx3 gekocht bij garage Van Lent in Terhagen. De garagehouder wist me toen te vertellen dat Mazda veiligheid als prioriteit stelt. En dat heeft me overtuigd om voor Mazda te kiezen. Na enkele maanden begonnen de eerste technische fouten al te starten zoals de elektrische spiegel aan de bestuurderskant die niet meer inklapt. De sturing dat kraakt bij het afdraaien. Daar is toen enkele malen voor naar de garage gereden maar zonder oplossing hiervoor. Maar nu 2 jaar later maak ik me echt wel zorgen. De veiligheidsgordels op de achterbank rollen niet meer op. Ben daar enkele weken geleden voor naar garage Van den broeck in Putte gegaan omwille van dat wij verhuisd zijn.. Ze wisten me toen te vertellen dat ze nog zo'n type wagens hadden binnen gekregen met dat probleem. Dus gingen ze contact opnemen met de hoofdzetel. Enkele dagen later kreeg ik telefonisch contact van de garage van den broeck met de uitleg dat het slijtage is. En dat het 360euro kost voor een nieuw onderdeel (per stuk). De wagen is 5 jaar geworden, er is amper iemand vanachter mee gereden dus stel ik mij hier vragen bij. En als dit niet opgelost kan worden van de hoofdzetel uit, zal dit de laatste keer zijn geweest dat ik voor Mazda heb gekozen.

Afgesloten
S. D.
1/07/2018

mazda 6 steeds defect

hallo,ik weet niet goed waar ik moet starten en zal waarschijnlijk nog dingen vergeten vermelden.Laat mij beginnen bij de dag van de aankoop.in juli 2016 bestelden wij een Mazda 6 bij garage Mazda Julien, onze eerste dure wagen (30000 euro).In januari 2017 was het grote moment aangebroken, we mochten onze auto ophalen! Toen al merkten we op dat we al snel anders werden behandeld, een nummer..natuurlijk waren we super blij met onze aankoop..Echter 3 maanden later begon de miserie...de radio blokkeerde steeds.. toen kwam er nog bij dat de gps niet meer werkte, na 3 maal de auto binnen steken werd dit eindelijk gemaakt, leuk! maar jammer genoeg bleven de mankementen niet uit.de buitenspiegel langs de bestuurder klapte niet meer volldedig in, na lang wachten is dit eindelijk gemaakt.een paar weken later.. De spiegel langs de bestuurderskant klapt niet meer volledig in, toen begon ik al te denken of dit een spelletje is...Helaas stopt mijn verhaal hier niet bij..De auto trilde extreem en we hebben hem zeker 4 keer binnen gestoken maar er werd steeds gezegd dat dit normaal is.Na lang aandringen hebben ze dit gemaakt, althans dachten we.. na nieuwe remblokken en schijven was het nog steeds even erg..Na nog een goede maand of 2 aandringen en ondertussen klacht ingedient te hebben bij Mazda Belgium werd er nog eens naar gekeken. Terug nieuwe schijven en blokken. En nu is het ok...Maar Julien schuift dit in onze schoenen want we zouden sportief rijden??? gaan ze daarvan uit omdat het een 2l is? We hebben een kind van 5 in de auto en wij gaan hem echt niet in gevaar brengen door snel te rijden. Maar ja das wel de gemakkelijkste oplossing e op de mensen steken?Ok dit is gemaakt. RAAD EENS???????? De buitenspiegel klapt alweer niet meer in.Begint deze grap opnieuw??? Ik heb NOOIT een vervangwagen gekregen steeds verlof moeten nemen, zelf bij een onderhoud krijg je geen vervangwagen???Ik heb al meer verlies aan deze wagen gehad dan plezier.Dit maakt mij ziek!!Je word behandeld als een beest bij julien geen compensatie, geen excuses, geen service.Mijn garantie vervalt in januari 2019 en dan is de auto maar mijn probleem waarschijnlijk???Ik eis een oplossing.Desnoods word mijn garantie verlengt, een compensatie, ofwel nemen jullie de auto terug over zodat ik naar een ander automerk kan.Want Mazda nooit meer voor mij en ik zal dit ook doorvertellen.Graag een oplossing!!!!!!!!!!!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform