Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Minderwaardig product en niet naleven wettelijke garantie
Beste,Mijn papa kocht via bol.com op 30/7/2020 een parasol van MaxxTools als housewarming cadeau voor mij. Deze heeft vorige jaar echter niet gediend omdat de zomer voorbij was toen we eenmaal gesetteld waren in onze nieuwe woning.Dit tot een aantal weken terug. Op dat moment hebben we deze parasol opgezet en is deze meteen stuk gegaan: tijdens het opzetten knikte een plastic element van de draagarm in twee.Wij hebben dan dezelfde parasol opnieuw gekocht omdat we dachten dat we zelf misschien wat te onhandig waren geweest. Dit keer deden we de bestelling bij Maxxtools zelf, gezien hij daar op dat moment goedkoper verkocht werd. Mijn partner Henry Wolters deed deze bestelling overigens via zijn gegevens, dus het voorvermelde bestelnummer is aan zijn naam gekoppeld.Echter ook deze is na 10 dagen gebruik helaas stuk gegaan. Precies op dezelfde plaats is het scharnier van de draagarm in twee geknakt.Nu zien we in de reviews op bol.comdat wij niet de enige mensen zijn die bedrogen zijn uitgekomen met deze parasol.Wij hebben dan contact opgenomen met MaxxTools zelf, maar zij weigeren de wettelijke garantie van 1 jaar toe te passen. Via mail lieten ze ons zwart op wit weten dat dit niet onder garantie valt. Toen we vervolgens belden om verhaal te halen, legden ze neer.Na nader onderzoek zien we intussen dat ook op trustpilot veel gelijkaardige negatieve reviews staan over dit bedrijf. Het wordt misschien eens tijd dat de consumentenbond hier ingrijpt, want dit ruikt naar oplichting. Ze respecteren volgens mij de wettelijke bepalingen inzake consumentenrechten niet.We hebben ook reeds contact genomen met bol.com om hen aan te geven dat deze leverancier onbetrouwbaar is.Wij blijven als consument echter in de kou staan. Wij hebben in feite twee keer betaald om te eindigen zonder parasol.Met vriedelijke groeten,Valérie De Houwer
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten