Terug

Minderwaardig product en niet naleven wettelijke garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. D.

Naar: MaxxTools

16/06/2021

Beste,Mijn papa kocht via bol.com op 30/7/2020 een parasol van MaxxTools als housewarming cadeau voor mij. Deze heeft vorige jaar echter niet gediend omdat de zomer voorbij was toen we eenmaal gesetteld waren in onze nieuwe woning.Dit tot een aantal weken terug. Op dat moment hebben we deze parasol opgezet en is deze meteen stuk gegaan: tijdens het opzetten knikte een plastic element van de draagarm in twee.Wij hebben dan dezelfde parasol opnieuw gekocht omdat we dachten dat we zelf misschien wat te onhandig waren geweest. Dit keer deden we de bestelling bij Maxxtools zelf, gezien hij daar op dat moment goedkoper verkocht werd. Mijn partner Henry Wolters deed deze bestelling overigens via zijn gegevens, dus het voorvermelde bestelnummer is aan zijn naam gekoppeld.Echter ook deze is na 10 dagen gebruik helaas stuk gegaan. Precies op dezelfde plaats is het scharnier van de draagarm in twee geknakt.Nu zien we in de reviews op bol.comdat wij niet de enige mensen zijn die bedrogen zijn uitgekomen met deze parasol.Wij hebben dan contact opgenomen met MaxxTools zelf, maar zij weigeren de wettelijke garantie van 1 jaar toe te passen. Via mail lieten ze ons zwart op wit weten dat dit niet onder garantie valt. Toen we vervolgens belden om verhaal te halen, legden ze neer.Na nader onderzoek zien we intussen dat ook op trustpilot veel gelijkaardige negatieve reviews staan over dit bedrijf. Het wordt misschien eens tijd dat de consumentenbond hier ingrijpt, want dit ruikt naar oplichting. Ze respecteren volgens mij de wettelijke bepalingen inzake consumentenrechten niet.We hebben ook reeds contact genomen met bol.com om hen aan te geven dat deze leverancier onbetrouwbaar is.Wij blijven als consument echter in de kou staan. Wij hebben in feite twee keer betaald om te eindigen zonder parasol.Met vriedelijke groeten,Valérie De Houwer

Berichten (1)

MaxxTools

Naar: V. D.

16/06/2021

Beste,Deze schade valt niet onder garantie en is gebeurd door weeromstandigheden.Maar om de klant toch te helpen kan deze de parasol op zijn kosten aan ons retourneren en wij zullen dan op onze kosten een nieuwe versturen.Met vriendelijke groeten, Salutations, Mit freundlichen gra¼ssen, Best regards MaxxtoolsJelle PalmansT +32 011 191 391E info@maxxtools.beW www.maxxtools.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform