Meest recente klachten

G. M.
12/01/2025

Uitvoering van werken

Op 16/04/2021 werd mijn woning door uw onderneming opgeleverd. Het schuifraam, dat door uw onderaannemer Vrebos werd geplaatst, vertoont echter een defect: de wieltjes zijn beschadigd en functioneren niet naar behoren waardoor het schuifraam nog amper opent. Gezien het relatief korte tijdsbestek sinds de oplevering en het normale gebruik van het schuifraam, acht ik dit gebrek onaanvaardbaar. Dit lijkt te wijzen op een fout in de kwaliteit van de materialen of de uitvoering van de werken. Ik had eerder reeds contact opgenomen met Vrebos. Een technieker van hun firma is langsgekomen om een offerte op te maken en gaf toen aan dat het probleem met de wieltjes een gekend probleem is. Echter, ontkent Vrebos dit nu. Voor uw informatie voeg ik de opgemaakte offerte als bijlage toe.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
D. D.
15/08/2023

Waterinfiltratie en schimmelvoriming

Onprofessioneel geplaatste glasdallen (glasdallen niet geplaatst in waterafstotende mortel, noch voldoende waterafstotende mortel gebruikt, ... cfr foto's situatie) met waterinflatratie en schimmelvorming tot gevolg --> uitblijven resultaatverbintenis cfr aannemers contract, dit na het informeren van de hoofdaannemer sinds 2021Beste,Wij, tezamen met Architect, kaderen dit probleem reeds aan sinds 2021 en hebben jullie tot vandaag de mogelijkheid gegeven het probleem degelijk en duurzaam aan te pakken.Meermaals hebben jullie een poging gedaan (via een onderaannemer, eigen klusjes dienst ) het probleem aan te pakken en dit zonder het gestelde succes.Via U mail van 03/11/2022, zie onderaan deze emailketting, werd meegegeven dat jullie overtuigd waren dat wij van enige waterinfiltratie gevrijwaard zouden zijn, echter is de werkelijkheid anders waarvan jullie duidelijke foto's van de situatie (meerdere waterinfiltraties en schimmelvorming) werden doorgestuurd met als laatste deze van 2023. (alvast nog eens in bijlage de situatie na de laatste zware regenval in 2023)Omtrent jullie # geformuleerde voorstellen mijn feedback (dewelke ook reeds in deze emailketting eerder werden vermeld)Optimalisatiewerken door BLAVIER (mogelijkheid 1 in mail 03-06-2023)In u mail van 19/06/2023 heeft u zelf mee dat een esthetische en technische correct uitvoering niet mogelijk is. Dus waarom jullie dit als mogelijke kwalitatief totaal oplossing aanreiken blijft mij nog altijd niet duidelijkOptimalisatie naar strookramen, met gedeeltelijke aanrekening (voorstel 30-06-2023)Wij als bouwheer hebben ons akkoord gegeven voor een extra financiële bijdrage van 1.285,62eur in de mail van 26/06/2023. Niettegenstaande dat wij overtuigd zijn dit niet te moeten doen, maar wegens het uitblijven van het gewenste resultaat en het feit dat dit probleem aansleept sinds 2021 (wat ook moreel zwaar weegt) leek ons dit het meest aangewezen. Architect aanvaard dit niet en verwijst naar aangaan aannemerscontract.Geen werken door BLAVIER, wel financiële tegemoetkoming zodoende dit via uw kennis/schrijnwerker – met diens voordelige offerte - kan verlopen In mijn mail van 23/06/2023 heb ik u ook laten weten dat deze mondelinge offerte niet bindend was naar uitvoering toe en enkel een indicatieve waarde had om mij te kunnen vergewissen van de kostprijs wat jullie ons wouden ten lasten leggen voor de plaatsing van de strookramen. Waarom dit een mogelijks voorstel zou zijn tot oplossing van het probleem is mij dan ook een raadsel.Conclusie met huidige kennis en feedback beide partijen tot op vandaag: nog GEEN duurzame en esthetische oplossing van het gekend probleem.Groet,

Afgesloten
K. H.
2/03/2022

Garantieverzoek wordt niet in behandeling genomen

Sinds de aankoop van onze woning krijgen wij bij regenweer steeds water binnen thv de ramen. Het gaat niet om 1 raam maar om 4 ramen. Na meerdere malen contact op te nemenen met de klantendienst en foto's door te sturen kregen we steeds een antwoord alsof het probleem bij ons ligt. Hieronder kan u de mails lezen die ik reeds stuurde + antwoord.Blavier: Beste ... De melding die u omschrijft is meer dan waarschijnlijk het gevolg van de thermische expansie van het schrijnwerk ingevolge de temperatuurschommelingen (warme klimatologische periode). Mede hierom schrijft de onderhoudsgids van het Wetenschappelijk Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf diens advies uit voor een jaarlijkse afstelling van het schrijnwerk. Dit betreft geen garantie-element, doch behoort tot het onderhoud van de woning, op te volgen door de eigenaar. Met vriendelijke groeten, Blavier Miranda Ik: Beste ...Het gaat hier enkel om de deur zelf. Deze kan normaal niet buigen. De deur staat gebogen als hij los zit en dus niet in het kader.Zou er toch eens een expert kunnen langskomen? PVC zelf hoor niet zo uit te zetten.Met vriendelijke groetenBlavier:Beste ... Kan u ons een aantal foto’s bezorgen hieromtrent aub? Met vriendelijke groeten, Blavier MirandaIk: Beste ...Aanvullend op vorige mail.Onder 3 ramen komt er ook neerslag binnen. Normaal horen de dorpels voldoende af te lopen. Ik bezorg u zo snel mogelijk foto's.Met vriendelijke groetenBlavier: Beste ... In goede orde ontvingen wij uw onderstaande mail & bijhorende foto’s die grondig door ons werden doorgenomen. Opnieuw dienen wij te verwijzen naar het belang van de periodieke, jaarlijkse afstelling & nazicht van het algehele buitenschrijnwerk, conform het advies van het WTCB. Aangaande de door u bezorgde foto’s kunnen we u berichten als volgt: - Het mechanische van kip-schuifraam is onderheviger aan ‘spanningen/zettingen’ dan een traditioneel raam, waardoor het niet uitzonderlijk is dat hier grotere spanningen optreden- Ingevolge spanningen – die zich cumuleren als men geen periodieke afstelling doorvoert- zal de dichting tussen kader & schuivend gedeelte afnemen, met infiltratie tot gevolg- Ingevolge spanningen – die zich cumuleren als men geen periodieke afstelling doorvoert- zullen glasdichtingen afnemen & kan water infiltreren ‘tussen glas & glasrubber’, waardoor historische boor-spaanders kunnen corroderen, hetgeen zich dus aftekent aan de glaslat thv de binnenomgeving Wij benadrukken nogmaals ons advies tot periodieke afstelling van uw buitenschrijnwerk, zodoende de goede functionaliteit hiervan te behouden & hetgeen behoort tot het onderhoud van de woning. U kan hiervoor beroep doen op een plaatselijke firma buitenschrijnwerk. Wij menen u hiermee correct te hebben geïnformeerd & verblijven, Met vriendelijke groeten, Blavier Miranda Ik: BesteDe foto's die ik doorstuurde waren van vaste ramen die niet open kunnen. Het schuifraam was extra. Aan deze vaste ramen kan er niks geregeld worden. Toch komt er water door het raam. En niet onder het raam door het afkitten. Het gaat wel degelijk om problemen van het raam zelf. Ik zou je nogmaals willen vragen om iemand langs te sturen. Zeker voor de vaste ramen. Met vriendelijke groeten,Beste, Aan vaste ramen kan effectief geen afstelling doorgevoerd worden. Waterinfiltratie is echter ook mogelijk langsheen de glasbladen, meer bepaald aan de glasrubbers. Bepaalde omgevingsfactoren (landbouw activiteit in regio / veel gedierte / …) kan verwering van zulke rubbers bijkomend versnellen, waardoor wij adviseren alsook deze ten gronde te laten analyseren tijdens jullie jaarlijkse afstelling der schrijnwerken. Met vriendelijke groeten,Blavier MirandaNa deze mails heb ik het gevoel dat ze alles snel proberen afwimpelen. Zelfs iemand sturen om te bekijken of het effectief om garantie gaat werd geweigerd.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform