Terug

Garantieverzoek wordt niet in behandeling genomen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: Maisons Blavier

02/03/2022

Sinds de aankoop van onze woning krijgen wij bij regenweer steeds water binnen thv de ramen. Het gaat niet om 1 raam maar om 4 ramen. Na meerdere malen contact op te nemenen met de klantendienst en foto's door te sturen kregen we steeds een antwoord alsof het probleem bij ons ligt. Hieronder kan u de mails lezen die ik reeds stuurde + antwoord.Blavier: Beste ... De melding die u omschrijft is meer dan waarschijnlijk het gevolg van de thermische expansie van het schrijnwerk ingevolge de temperatuurschommelingen (warme klimatologische periode). Mede hierom schrijft de onderhoudsgids van het Wetenschappelijk Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf diens advies uit voor een jaarlijkse afstelling van het schrijnwerk. Dit betreft geen garantie-element, doch behoort tot het onderhoud van de woning, op te volgen door de eigenaar. Met vriendelijke groeten, Blavier Miranda Ik: Beste ...Het gaat hier enkel om de deur zelf. Deze kan normaal niet buigen. De deur staat gebogen als hij los zit en dus niet in het kader.Zou er toch eens een expert kunnen langskomen? PVC zelf hoor niet zo uit te zetten.Met vriendelijke groetenBlavier:Beste ... Kan u ons een aantal foto’s bezorgen hieromtrent aub? Met vriendelijke groeten, Blavier MirandaIk: Beste ...Aanvullend op vorige mail.Onder 3 ramen komt er ook neerslag binnen. Normaal horen de dorpels voldoende af te lopen. Ik bezorg u zo snel mogelijk foto's.Met vriendelijke groetenBlavier: Beste ... In goede orde ontvingen wij uw onderstaande mail & bijhorende foto’s die grondig door ons werden doorgenomen. Opnieuw dienen wij te verwijzen naar het belang van de periodieke, jaarlijkse afstelling & nazicht van het algehele buitenschrijnwerk, conform het advies van het WTCB. Aangaande de door u bezorgde foto’s kunnen we u berichten als volgt: - Het mechanische van kip-schuifraam is onderheviger aan ‘spanningen/zettingen’ dan een traditioneel raam, waardoor het niet uitzonderlijk is dat hier grotere spanningen optreden- Ingevolge spanningen – die zich cumuleren als men geen periodieke afstelling doorvoert- zal de dichting tussen kader & schuivend gedeelte afnemen, met infiltratie tot gevolg- Ingevolge spanningen – die zich cumuleren als men geen periodieke afstelling doorvoert- zullen glasdichtingen afnemen & kan water infiltreren ‘tussen glas & glasrubber’, waardoor historische boor-spaanders kunnen corroderen, hetgeen zich dus aftekent aan de glaslat thv de binnenomgeving Wij benadrukken nogmaals ons advies tot periodieke afstelling van uw buitenschrijnwerk, zodoende de goede functionaliteit hiervan te behouden & hetgeen behoort tot het onderhoud van de woning. U kan hiervoor beroep doen op een plaatselijke firma buitenschrijnwerk. Wij menen u hiermee correct te hebben geïnformeerd & verblijven, Met vriendelijke groeten, Blavier Miranda Ik: BesteDe foto's die ik doorstuurde waren van vaste ramen die niet open kunnen. Het schuifraam was extra. Aan deze vaste ramen kan er niks geregeld worden. Toch komt er water door het raam. En niet onder het raam door het afkitten. Het gaat wel degelijk om problemen van het raam zelf. Ik zou je nogmaals willen vragen om iemand langs te sturen. Zeker voor de vaste ramen. Met vriendelijke groeten,Beste, Aan vaste ramen kan effectief geen afstelling doorgevoerd worden. Waterinfiltratie is echter ook mogelijk langsheen de glasbladen, meer bepaald aan de glasrubbers. Bepaalde omgevingsfactoren (landbouw activiteit in regio / veel gedierte / …) kan verwering van zulke rubbers bijkomend versnellen, waardoor wij adviseren alsook deze ten gronde te laten analyseren tijdens jullie jaarlijkse afstelling der schrijnwerken. Met vriendelijke groeten,Blavier MirandaNa deze mails heb ik het gevoel dat ze alles snel proberen afwimpelen. Zelfs iemand sturen om te bekijken of het effectief om garantie gaat werd geweigerd.

Berichten (2)

Maisons Blavier

Naar: K. H.

08/03/2022

Beste heer Haegens,Gelet de schrijnwerken intussen 9 jaar functioneel zijn, mag het duidelijk zijn dat deze geen uitvoeringsgebrek betreft, doch een onderhoudsgegeven. Zoals u eerder bericht is dit geen garantie-element en is onze tienjarige aannemersaansprakelijkheid hier niet van toepassing.U kan voor dit onderhoudsnazicht beroep doen op een plaatselijke firma buitenschrijnwerk. Indien u wenst kunnen wij ook op uw vraag navraag doen u offerte voor dit nazicht/afregeling te laten bezorgen.Wij menen u hiermee correct te hebben gea¯nformeerd and verblijven,Met vriendelijke groeten,[Blavier]Miranda MathijsDienst na verkoopGsm 0470 85 01 22www.blavier.be

K. H.

Naar: Maisons Blavier

08/03/2022

Beste mevrouw Mathijs,Zoals eerder benoemd gaat het om niet 1, niet 2 maar 3 vaste ramen waar water doorkomt en niet onder loopt. Enkel aan het schuifraam kan er geregeld worden. En slijtage van rubbers na negen jaar. Lijkt mij sterk een kwaliteitsprobleem waar de fabrikant garantie op geeft. En helaas is het niet na negen jaar maar al veel eerder een probleem. Aangezien de vorige huurders hier geen probleem van maakten omdat het een huurhuis was. De garantietermijn is nog niet verlopen dus wij hadden hier graag een ander resultaat gezien en niet elke keer het probleem naar iets anders verleggen. Wij zullen iemand lokaal contacteren voor een onderhoudsnazicht en hun antwoord doorsturen. Met vriendelijke groeten Kevin H


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform