Meest recente klachten

S. S.
6/05/2025

Luvion essential connect Crib babyfoon

Geachte, We hebben een Luvion Essential Connect Crib babyfoon. Die heeft een vijftal maanden perfect gewerkt. Nu hebben we plots problemen met de connectie. Zowel de connectie met de camera als de app is zeer onstabiel: Soms valt de connectie minutelang weg, ook met de monitor. Op ander momenten zit er meer dan 2 minuten vertraging op de beelden die door komen. Als er al beeld te zien is, is alles zeer schokkerig en zeker niet vloeiend. Dit is niet de eerste keer. Toen onze dochter geboren werd, kregen we een Essential Connect cadeau, deze bleek out of the box niet te werken. Exact hetzelfde probleem. Toen kregen we helemaal géén connectie. Luvion klantendienst heeft ons per mail dan door het hele proces geleid om zowel monitor, camera als app te resetten, zonder succes. Er werd besloten dat we de babyfoon konden omruilen bij Dreambaby, waar we hem ook kregen. Dit tweede toestel heeft vervolgens een aantal maanden perfect gewerkt, tot nu. Ik heb opnieuw het hele reset proces gevolgd uit de vorige mails, opnieuw zonder succes. Ik ben dan maar opnieuw bij Dreambaby geweest. Daar stelden ze inderdaad hetzelfde probleem vast bij test van het toestel: De connectie tussen camera en monitor is instabiel en onbetrouwbaar. In de winkel wilden ze mij wel helpen en het toestel omruilen. Alleen: ze MOGEN niet van Luvion?!? Ik heb gebeld met de Luvion klantendienst. Daar kunnen ze me enkel een herstelling aanbieden, zonder vervangtoestel. Wat is erger dan een onbetrouwbare babyfoon? Geen babyfoon... De Luvion verdeler zit in Nederland. Dit wil dus zeggen dat, als ik het toestel opstuur, ik het meteen voor minstens een week kwijt ben. En wat garandeert mij dan dat de herstelling deze keer wel effectief zal zijn? Dit is al het tweede toestel met exact hetzelfde probleem. Misschien deugt dit type toestel gewoon niet? Mijn vertrouwen in Luvion is in elk geval volledig gebroken. Ik wil nog even benadrukken dat dit geen printer of keukenrobot is, die je zomaar even kan missen. Dit toestel heb je in huis om de veiligheid van je kind te garanderen, waar het op dit moment niet in slaagt. Het ding opsturen en wachten tot hun interne procedure is afgerond brengt op dit moment ook geen oplossing voor bovengenoemd probleem. Dit is een situatie die instant om een oplossing vraagt en niet pas binnen een week. Een omruiling, waar trouwens de winkel volledig mee akkoord gaat, lijkt mij hier de enige juiste beslissing. Ter referentie: We hebben in de afgelopen week al meerdere incidenten gehad, dat ons dochtertje vast kwam te zitten tussen de spijlen van haar bed of had overgegeven en al minutenlang lag te wenen eer we het ontdekten, doordat de babyfoon geen connectie had of hopeloos achterliep. Resultaat is dat ik al dagenlang amper nog slaap, omdat ik de babyfoon niet meer vertrouw en vrees dat ze snachts omrolt en niet meer weg kan. Ik snap niet dat Luvion hier de hoogdringendheid niet van inziet en ons slechts een halfbakken oplossing voorstelt. Dus wat ik vraag: Omdat dit toestel al voor een tweede keer aan hetzelfde probleem stuk gaat, en Dreambaby ook dit probleem heeft kunnen vaststellen, vind ik een onmiddellijke omruiling zonder herstelprocedures niet meer dan redelijk. Teneinde dit probleem zo snel mogelijk (het liefst vandaag nog) van de baan is en wij hier weer veilig kunnen slapen.

Opgelost
L. V.
17/05/2021

Verlies connectie met camera's babyfoon

Beste, op 06/03 hebben wij via bol.com een Luvion Grand Elite 3 Connect Plus aangekocht en via onze geboortelijst op Dreambaby een extra camera zodat wij onze 2 kindjes op 1 monitor in de gaten kunnen houden. Al snel bleek dit geen evidentie te zijn want de monitor verloor steeds de connectie met 1 camera. Na contact te hebben gehad met Luvion hebben wij een OK gekregen om de camera te gaan omwisselen bij Dreambaby. Wij hebben opnieuw alles gelinkt volgens de correcte stappen (alles uit app verwijderen, app zelf verwijderen, camera's allemaal van de monitor verwijderen, opnieuw de camera's linken in de app en dan 1 voor 1 linken in de monitor waarbij steeds de andere camera van het stroomnet werd gehaald). Vrij snel ontdekten we dat ook het omwisselen van de camera geen oplosing bood. Opnieuw contact opgenomen met de klantendienst van Luvion en toen werd er gevraagd om de monitor op te sturen. Zo gezegd zo gedaan en een week later komt er een nieuwe monitor toe. het probleem werd niet geconstateerd maar er is voor de zekerheid een nieuwe monitor geleverd. Snel de nieuwe monitor getest (opnieuw alles gelinkt via de geijkte weg), alles leek te werken, maar na een uur opnieuw verlies van connectie met 1 camera. Toen hebben we de monitor uitgezet en opnieuw aangezet, de camera die geen verbinding meer gaf is terug ok, maar nu is er geen connectie meer met de andere camera. Opnieuw hetzelfde probleem dus. Terug contact opgenomen met de klantendienst, daar vragen ze me om het geheel op te sturen, wat voor mij geen probleem is, maar dan verwachten we wel een vervangtoestel om onze kindjes te kunnen blijven zien. We hebben ten slotte een investering van 400 euro gedaan en zijn al 2 maanden aan het sukkelen. Dit mocht ik blijkbaar niet hebben gevraagd aangezien ze nu de volledige verantwoordelijkheid afschuiven op bol.com en mij niet meer willen helpen.Wij zitten nu dus met een dure babyfoon waarop we maar 1 kindje kunnen zien en een camera waar we niets mee zijn.We zijn even radeloos en weten niet hoe we dit kunnen oplossen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform