Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 44
- Aantal klachten *
- 17
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Betaald en nooit ontvangen
Op 27 mei 2024 708,00 Euro overgemaakt op de bovenstaande rekening van Lommelen NV voor een koelkast DT8763 Severin. De koelkast nooit ontvangen. De politie heeft mij aangeraden een herroepingsformulier in te vullen en op te sturen. Geen reaktie, Ook aangetekende gestuurd, geen reaktie. Bij de politie in Rhode aangifte gedaan, geen reaktie. Hun IBAN nummer gecheckt en de bank gebeld, maar alleen de politie heeft toegang to het saldo, Wat kan ik nu nog doen ?
Elektro Lommelen - Geen terugbetaling ontvangen
Geen terugbetaling ontvangen en misleidende handelspraktijken. Klacht elektro Lommelen - Misleidende website, niet direct duidelijk dat er een verschil is tussen op bestelling of direct leverbaar, en wat dit mogelijks impliceert. Om te zien hoelang iets duurt moet je doorklikken op het vraagteken, ik had dit niet opgemerkt. Blijkt ook uit het feit dat ik bij mijn bestelling vroeg in het opmerkingenveld om te leveren op maandag 22/01/2024. - Ik was me niet bewust dat levering maanden kon duren. Ik voelde me vanaf het begin in de val gelokt. Hun algemene voorwaarden zijn verre van redelijk. Ik wist echt niet in deze tijden, dat een serieus bedrijf je meer als 4 maanden kan laten wachten op een levering. - Niet te bereiken al bellend - Blijven levertijd steeds uitstellen met smoesjes. - Antwoorden niet volledig, slechts op een deel van de mail, precies een automatische chatbot die lukraak iets zegt dat totaal naast de kwestie is - Onduidelijk wie communiceert, staat geen naam bij - Zijn niet consistent, bv eerst mogelijk sneller levering met meerkost (waarbij exacte levertijd nog steeds onbekend blijft) en dan erna is dat weer helemaal niet mogelijk. - Weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor niet kunnen uitleveren - Doen aan gaslighting en geven klant de schuld. - Verzinnen nieuwe voorwaarden die niet in algemene voorwaarden staan bv indien je ooit geïnformeerd hebt voor annulatie wordt die datum genomen ook al is het maanden later, dan wordt die eerste datum genomen voor je annulatie. Zo proberen ze mij nu zogezegd al te laten annuleren eind januari (mits kost 1/4) terwijl ik pas echt geannuleerd heb op 22/05/24, ervoor had ik enkel geïnformeerd maar werd de annulatie niet doorgezet, wat ook blijkt uit hun verdere mails. Gedurende de daaropvolgende maanden heb ik nog vaak geïnformeerd naar de levering en hebben ze ook geantwoord, dus er was helemaal geen annulatie in januari. - Zijn verre van redelijk. Het gaat voor mij ver buiten redelijkheid dat je na 4 maanden wachten nog steeds niet kosteloos kan annuleren. - Respecteren eigen algemene voorwaarden niet, met name kosteloos annuleren na 4 maanden. Zelfs als is dit nog 3 maanden na de wettelijke termijn van 1 maand (wat de FOD economie met liet weten) - Houden aan het lijntje waardoor vertrouwen verdwenen is ooit geld terug te zien, of toestel te ontvangen. - Heel gelijkaardige reviews te lezen op internet, het woord oplichters valt ontzettend veel. - Zeer sterk vermoeden dat het dus gewoon oplichters zijn die je in de val lokken met lage prijzen en super ruim aanbod. - Proberen je een ander product aan te smeren in de plaats van originele bestelling. - Om daarna je hoopvol maanden te laten wachten en of uitlevering/terugbetaling ooit gaat gebeuren is een vraagteken. Hun strategie is om steeds weer iets voor te stellen dat ze wel in voorraad hebben. Maar dat wilde ik helemaal niet, ik wil gewoon het toestel dat ik effectief besteld heb. Wil je annuleren, dat rekenen ze 1/4 van de prijs. Natuurlijk een gemakkelijke manier om zo geld te verdienen. Eens ze je in hun val hebben geraak je er niet meer uit. Ik vermoed dat veel klanten het opgeven of toegeven om toch maar iets van hun geld terug te zien. Maar uit reviews blijkt dat terugbetaling niet gebeurd of zeer moeiteloos verloopt. Steeds weer ook met smoesjes. Dus ik durfde niet om toe te geven. Uit vrees dan niets te krijgen of ook weer maanden te moeten wachten. Het zaakje stinkt langs alle kanten. - Ik vraag me af wat er met die gelden gebeuren die mensen storten in afwachten van levering, want voor die bestellingen bestaat er geen officiële factuur. Wellicht gewoon in de pocket voor de zaakvoerder? Na meer dan 40 mails over en weer, ben je geneigd het op te geven. Advocaat en rechtszaak kost meer geld. Ik heb er al dagen tijd in gestoken dit allemaal op te volgen. Zoveel energieverlies. Erg frustrerend. - Na meer als 4 maanden wachten heb ik geannuleerd (in lijn met de max levertermijn van hun eigen algemene voorwaarden). Ze vertelende dan annulatiekost van 1/4e van de prijs omdat ik zogezegd na 3 dagen al had proberen te annuleren. Nu nemen ze die eerste datum als zogezegde annulatiedatum terwijl ik enkel informeerde mogelijkheid tot annulatie. In die 4 maanden nog massa’s mails over en weer dus er was helemaal geen annulatie. - Dan geven ze het toe en zeggen waardebon mogelijk of ander product. Na weigering hiervan rekenen ze de annulatiekost 1/4e. - Dan uiteindelijk orderbevestiging gekregen met enkel de annulatiekost erop van 245,00 € Geen enkele melding op het document van het totale betaalde bedrag van 980 euro. - Betaalde bedrag 980 euro nooit teruggezien. Ook niet de 3/4e van het bedrag. - Zeggen met smoesje dat terugbetaling reeds in orde zou moeten zijn. - Antwoorden niet meer op mails of aangetekende brieven.
UItgebreide garantie 5 jaar
Korte beschrijving van uw probleem In 2022 heb ik een aankoop gedaan bij lommelen NV voor al mijn keuekntoestellen met uitgebreide garantie van 5 jaar. Vandaag blijkt er een defect te zijn aan de wirlpool vaatwasser, en blijkbaar is wirlpool niet op de hoogte van enige uitgebreide garantie die afgesloten werd. NV LOMMELEN is niet meer te bereiken en de factuur komt nu ten laste van mij. Wat zijn mijn optes hier?
Betalingsprobleem
Eind februari 2024 heb ik een dampkap besteld op de website van Elektro Lommelen ww.elektrolommelen.be. Het product was initieel niet op voorraad maar er stond een levertermijn bij vermeld van enkele weken. We hebben de bestelling geplaatst aangezien we niet meteen haast hadden en dat de prijs gunstig was. Twee maanden later besloten we om de bestelling te herroepen want de bestelling was tot die tijd niet geleverd na verschillende mailwisselingen. Telkens gaf de verkoper aan dat hun leverancier de levertijd had aangepast. We zijn nu een half jaar verder en momenteel reageren ze helemaal niet meer op onze mails. Hun website is ook uit de lucht.
Weigering van levering of terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 3/02/2024 kocht ik een diepvriezer (FNE1074N Beko) in uw winkel en betaalde ik er €360 voor. U deelde mij steeds weer nieuwe data mee voor de levering van dit toestel. Na de zoveelste vertraging kom ik tot de conclusie dat er geen goede wil is tot levering. Ik vraag daarom onmiddellijk de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag op mijn rekening. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten