Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Levering volgende dag
Geachte mevrouw/heer, Op 6/8/2024 omstreeks 11u ’s avonds plaatste ik twee bestellingen (zie bijlage 1 en 2) op de website van LEGO en betaalde ik voor beide bestellingen maar liefst 6,99 euro bij, 13,98 euro in het totaal dus, om gebruik te maken van de “next day delivery”. De toelichting hierbij luidt: “Levering de volgende dag: • Plaats je bestelling voor 12.00 uur voor gegarandeerde levering de volgende werkdag. • Verzendkosten: 6,99 €” Ik was verheugd dat ik nog net op tijd de bestelling plaatste zodat deze de volgende dag nog zou toekomen. Op die manier kon ik dit nog geven als een geschenk aan iemand voor zijn verjaardag. De bestelling bereikte me echter pas op 8/8/2024 en dus niet op 7/8/2024 zoals beloofd (de dag na de bestelling waarvoor ik bij beide bestellingen had bijbetaald). Daarop nam ik contact op met de klantendienst van LEGO (zie bijlage 3). Zij gaven aan dat de “next day delivery” enkel van toepassing is op bestellingen die vóór 12u ’s middags geplaatst worden. Ze erkenden uiteindelijk wel de verwarrende communicatie en zouden dit als feedback doorgeven (tot op heden is dit echter nog niet aangepast op de website, zie bijlage 4), maar weigeren de verzendkosten terug te betalen. In plaats daarvan wordt aangeboden om punten te krijgen voor de aankopen in hun insider programma. Voor mij gaat het echter om een eenmalige aankoop en ben ik dus niet geholpen met die punten of een klantenprogramma. Op basis van de beschikbare informatie op de website van LEGO vertrouwde ik erop dat de bestellingen op 7/8/2024 geleverd zouden worden. Achteraf blijkt dat een essentieel deel van de informatie ontbrak om hierover een correcte inschatting te maken. Ik wens dan ook de leveringskosten (13,98 euro) vergoed te zien. Als ik op voorhand had geweten dat de bestellingen niet zouden toekomen op 7/8/2024, had ik immers voor een standaardlevering kunnen kiezen die voor beide bestellingen gratis was. Met vriendelijke groet, A. S.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten