Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Problemen met retour van aankoop via webshop
Beste,adeOp 17 juni bestel ik twee ladenkasten die u levert op 28 juni. De geleverde kasten zijn van het verkeerde formaat. Na een mail ruilt u de verkeerde kasten om op 14 juli. U vraagt mij daarbij om bij te betalen en dat moet in het zwart (onderhands) gebeuren. Ik weiger dit omdat dit niet wettelijk is. U beweert dat de omgeruilde kasten duurder zijn wat niet klopt. De prijs op de factuur is nog altijd dezelfde als op de factuur. Van een andere prijs is dus geen sprake. U vertrekt van bij mij thuis met de boodschapdat ik snel corona mag krijgen en hopelijk er goed ziek van zal worden. (Het volledige gesprek dat wij bij levering voerden werd opgenomen!)Wanneer ik de kasten in gebruik wil nemen blijkt dat deze niet beschikken over telescopische geleiders zoals op uw website wordt vermeld maar van enkelvoudige geleiders. Telescopische geleiders laten toe om de lades volledig uit te schuiven en dit is niet het geval. U geeft dus verkeerde en bedrieglijke gegevens op uw website. Wanneer ik u hierover contacteer via e-mail blijft u bij hoog en laag beweren dat de kasten wel degelijk over telescopische geleiders beschikken.Wanneer ik u, via e-mail, te kennen geef dat ik de kasten wil retourneren beweert u dat ik de retourkosten zelf moet dragen. In dit geval gaat het niet om een retour omdat ik ontevreden ben maar wel om een retour van een aankoop waarbij u bedrieglijke informatie heb verstrekt. Ik ben dan ook van mening dat de retourkosten ten uwen laste vallen. U doet er bovendien nog een schepje bovenop en eist dat ik de kasten bij retour moet versturen in de originele verpakking wat onmogelijk is omdat de kasten verpakt waren in plastic door een omwikkelmachine en op die manier dichtgelast.Ik ben van mening dat u mij in een bedrieglijke verkoop heb betrokken en doe dan ook beroep op mijn consumentenorganistatie Test Aankoop die eventuele verdere juridische stappen zal ondernemen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten