Terug

Problemen met retour van aankoop via webshop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. A.

Naar: kantoormeubilaironline.nl

20/07/2022

Beste,adeOp 17 juni bestel ik twee ladenkasten die u levert op 28 juni. De geleverde kasten zijn van het verkeerde formaat. Na een mail ruilt u de verkeerde kasten om op 14 juli. U vraagt mij daarbij om bij te betalen en dat moet in het zwart (onderhands) gebeuren. Ik weiger dit omdat dit niet wettelijk is. U beweert dat de omgeruilde kasten duurder zijn wat niet klopt. De prijs op de factuur is nog altijd dezelfde als op de factuur. Van een andere prijs is dus geen sprake. U vertrekt van bij mij thuis met de boodschapdat ik snel corona mag krijgen en hopelijk er goed ziek van zal worden. (Het volledige gesprek dat wij bij levering voerden werd opgenomen!)Wanneer ik de kasten in gebruik wil nemen blijkt dat deze niet beschikken over telescopische geleiders zoals op uw website wordt vermeld maar van enkelvoudige geleiders. Telescopische geleiders laten toe om de lades volledig uit te schuiven en dit is niet het geval. U geeft dus verkeerde en bedrieglijke gegevens op uw website. Wanneer ik u hierover contacteer via e-mail blijft u bij hoog en laag beweren dat de kasten wel degelijk over telescopische geleiders beschikken.Wanneer ik u, via e-mail, te kennen geef dat ik de kasten wil retourneren beweert u dat ik de retourkosten zelf moet dragen. In dit geval gaat het niet om een retour omdat ik ontevreden ben maar wel om een retour van een aankoop waarbij u bedrieglijke informatie heb verstrekt. Ik ben dan ook van mening dat de retourkosten ten uwen laste vallen. U doet er bovendien nog een schepje bovenop en eist dat ik de kasten bij retour moet versturen in de originele verpakking wat onmogelijk is omdat de kasten verpakt waren in plastic door een omwikkelmachine en op die manier dichtgelast.Ik ben van mening dat u mij in een bedrieglijke verkoop heb betrokken en doe dan ook beroep op mijn consumentenorganistatie Test Aankoop die eventuele verdere juridische stappen zal ondernemen.

Berichten (7)

kantoormeubilaironline.nl

Naar: A. A.

20/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

A. A.

Naar: kantoormeubilaironline.nl

20/07/2022

Als u de kasten komt ophalen ben ik bereid om een tegemoetkoming te doenIn het andere geval zie ik mij verplicht om de zaak verder te zetten. Er is geen sprake van interpretatie. De lades hebben GEEN telescopische geleiders, wat u ook mag beweren.

A. A.

Naar: kantoormeubilaironline.nl

21/07/2022

U hebt blijkbaar geen enkel benul van wat telescopisch betekent. Door de voorvoeging 'tele' betekent het 'ver' en in taalkundig opzicht is een telescopische geleider een geleider die toelaat dat een lade VER kan uitschuiven. U bewering dat nergens vermeld wordt dat de lades helemaal kunnen uitschuiven houdt dus geen steek.U stelt voortdurend bijkomende eisen. Nu wil u de kasten terug in de originele verpakking, goed wetende dat dit niet kan aangezien deze machinaal in plastic werden verpakt dat dichtgesmolten werd. Eigenaardig genoeg hebt u dit niet geëist bij het omruilen van de verkeerde kasten. U argument u 'op deze wijze deretour genomen artikelen als nieuwe producten' moet kunnen aanbieden houdt geen enkele steek.Nu komt u op de proppen met een einddatum voor de teruggave.U doet er alles aan om mij te beletten om de kasten terug te geven. Is dit uit nijd omdat ik u niet in het 'zwart' wilde betalen?

A. A.

Naar: kantoormeubilaironline.nl

22/07/2022

U vindt dat ik een eigen interpretatie geef aan de manier waarop de lades openschuiven. Zorg er voor dat geen interpretatie mogelijk is zodat uw klanten duidelijk weten waarover het gaat. U vergeet blijkbaar dat het hier om een verkoop gaat via het het internet en dat uw klanten het aangekochte product niet kunnen op voorhand bekijken. Indien u niet kwaad was weggelopen (met verwensingen naar mijn hoofd) omdat ik u niet in het zwart wilde bijbetalen, dan zou ik de kans gekregen hebben om vast te stellen dat de kasten niet voldeden aan wat u op uw website aankondigt.

kantoormeubilaironline.nl

Naar: A. A.

22/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

kantoormeubilaironline.nl

Naar: A. A.

22/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

kantoormeubilaironline.nl

Naar: A. A.

02/08/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform