Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Te veel aangerekend
Beste, In maart 2022 ondertekenen wij een contract om de badkamer en de centrale verwarming te renoveren. In augustus 2022 zijn ze de centrale verwarming komen renoveren. De badkamer werd telkens uitgesteld. Nu in januari 2023 zijn ze eindelijk begonnen met de badkamer. We zijn 6 weken verder en ze is nog steeds niet af. Ook waren ze vergeten de badkamer te bestellen en de helft van de tijd komt er gewoon niemand opdagen. Nu hadden ze al laten weten dat er meerwerken gingen uitgevoerd worden. Ik heb hiervan op voorhand een berekening via mail gevraagd en dit zou op een 1800 euro komen. Waarvan wij al 875 hebben betaald. Nu krijgen wij een factuur van 5000 euro meerwerken. Dit was niet afgesproken. Het is telkens iets en de badkamer is nog steeds niet af.
aanrekening van extra kosten
Beste, als bijlage vindt u alle correspondentie vanaf de offerte tot hun aangetekend schrijven van 22 april 2022.Zoals de offerte beschrijft moet de firma De Beule onze keuken klaarmaken om een nieuwe keuken (zoals gevraagd door IKEA) te kunnen plaatsen. Dit houdt in alle leidingen, gas, electriciteit en water moeten in de muren worden verwerkt. Zoals de offerte beschrijft wordt er een bedrag afgesproken voor uitvoering en materialen.Tijdens de werken ontstaat er een kleine lek in de kelder, waardoor er water lekt op de condenspomp van onze centrale verwarming, met gevolg dat het hele electriciteitsnet 's nachts uitvalt. De volgende morgen wordt deze pomp afgekoppeld en kan de electriciteit terug worden op gezet. Vanaf nu moeten we het condenswater opvangen met een emmer tot men deze pomp zal vervangen. Op het einde van de werken als de pomp wordt vervangen, wordt nog eenmaal de oude pomp opgezet waarop deze terug normaal begint te werken, maar toch moet ze onmiddellijk vervangen worden, Jonny De Beule en ik waren terplaatse. Maar ik dacht toen als zij iets stuk maken door een onvoorzichtigheid, is het ook hun verantwoordelijkheid en op hun rekening.Als uiteindelijk de factuur kwam zag ik dat men 90,00 euro extra had aangerekend voor deze pomp. Na protest van mijn kant werd de factuur aangepast maar kwamen er wel nog extra kosten bij voor het plaatsen van een zekering, totaal 256,40 euro, een bedrag dat wij nu betwisten.Daarom vraag ik jullie juridisch advies in deze materie.Alvast bedankt,met vriendelijke groetenJan Verstraeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten