Meest recente klachten

F. D.
10/11/2024

Verschillende gebreken en niet afgeleverd zoals het oord

Francois Debodt Toekomstlaan 14 3600 Genk Ondernemingsnummer: 0684171484 Garage Menten t.a.v. Menten Truck Service Industrielaan 55 3730 Hoeselt Ondernemingsnummer: 0435696581 Genk 30.10.2024 Betreft: Ingebrekestelling Geachte heer, Wij merken op dat tot op heden nog steeds in gebreke blijft uw verplichtringen uit onderstaand overeenkomst gesloten op 24 juli 2024 uit te voeren: Koopovereenkomst vrachtwagen Iveco 35C18HA8V/P met chassisnummer ZCFCE35C805642173 met onzichtbare gebreken na de verkoop 24.07.2024 van deze vrachtwagen waaruit er een voortvloeiende verlieslatende schade is ontstaan omdat het voorwerp van het onderwerp een beroepsmatig karakter heeft. De vrachtwagen is noodzakelijk en onmisbaar voor de verdienste als kermisuitbater. Bijgevolg stellen we u in gebreke om zonder verdere vertraging de volgende verbintenissen en ontbrekende factoren uit te voeren Bij gebreke van uitvoering op uiterlijk 29 november 2024, zien wij ons genoodzaakt alle nodige maatregelen met juridische stappen te ondernemen om onze belangen te beschermen. Ook stel ik u vast aansprakelijk voor alle schade die hier verder uit vloeit. Met vriendelijke groet, Francois De Bodt. Beste, Onderstaande de problemen van de Iveco Camionette waarvan dit al verscheidene keren is gemeld, zowel mondelings en telefonisch zonder enig enkel resultaat. Om te beginnen bij het afleveren van de Iveco ontbreken van keyless bediening dus momenteel nog altijd met de sleutel Evenzeer het ontbreken van de zijkant verlichting is beloofd dat dit in orde ging komen. De volgende mankementen zijn het digitaal scherm dat regelmatig uitvalt waardoor ook geen radio Mijn gsm dat ik niet kan linken doordat ook geen CarPlay. Deuren die zichzelf sluiten bij draaiende motor en de deur achter klemt bij het sluiten Siervelgen die er niet opblijven. Brandstof pomp die lekte en zou vervangen zijn, maar echter de brandstof in de bodemplaat is niet verwijderd waarbij ik nog schade heb opgelopen en plekken in mijne garage zijn ontstaan. De remklauw links die rammelt en bij achteruit rijden lawaai maakt. Ook de sleutel bij de eerste dagen al stuk was en tot heden nog niet vervangen is. De afstandsbediening die 7 op de 10 keer niet werkt. Met vriendelijke groet, De Bodt Francois

Afgesloten
A. D.
4/05/2022

Problemen bedrijfswagen

Beste,De wagen waarmee ik rij is in serieuze gebreken waardoor deze niet in staat is om veilig mee te rijden. Op 01/05/2021 heb ik deze bedrijfswagen bij garage Volumex te Hoeselt aangekocht.Ik sta elke week in de garage met elke keer een zinloos excuus. Inmiddels stond ik in 11 maanden tijd meerdere keren (42 keer) in panne met mijn bedrijfswagen en was die een gevaar op de baan.Het geeft telkens een software update probleem (CO2 uitstoot) en krijg dan een melding. Tijdens het uitoefenen van mijn beroep slaat de auto op noodtoestand waarbij ik max 70km/u kan rijden. Zo krijg ik mijn werk niet op tijd afgerond en kan ik mijn leveringen niet op tijd leveren. Als ik dan naar de garage belde wisten ze ook niet meer te doen en wuifde het zo laks weg.Ik vroeg voor een vervangwagen eventueel voor de resterende tijd op te vangen aangezien mijn wagen cruciaal is voor het uitoefenen van mijn beroep. Echter zelfs een vervangwagen kreeg ik niet en moest ik zelf opdraaien voor de kosten van een huurwagen om mijn beroep te kunnen uitoefenen. Ook ben ik belemmerd om ochtendrit te draaien met mijn bedrijfswagen omdat ik door de dag telkens naar garage moet rijden. Dit kost mij enorm veel tijd en geld!!!Dit is inmiddels 11 maanden geleden en krijg ik te horen dat ze nog steeds niet gevonden hebben wat er aan de hand is. En dat ze niet eens weten hoelang het kan duren eer die dus wel gemaakt is. Ze zeggen dat ik zeker nog 1 jaar kan wachten op een nieuwe software update.In de tussentijd zit ik mijn bedrijfswagen af te betalen waar ik welgeteld 42 keer naar garage heb gereden waarvan sommige dagen mijn bedrijfswagen meerdere dagen daar moest blijven. Al van dag 1 problemen...Ik heb een nieuwe bedrijfswagen gekocht die niet voldoet of gebreken vertoond. Dit moet gewoon opgelost worden. Vervolgens heb ik de verkopende partij in de gelegenheid gesteld om het probleem op te lossen, er komt geen oplossing dus wil ik mijn koop ontbinden.Ik heb een koopovereenkomst gesloten voor een nieuwe bedrijfswagen en mag dan verwachten dat deze bedrijfswagen geen gebreken vertoont en met name geen gebreken die invloed hebben op de basisfunctie van de bedrijfswagen: RIJDEN!Er is echter sprake van een bekend probleem die invloed heeft op het rijgedrag van de auto.Ik wil dus ontbinding van koopovereenkomst en schadevergoeding eisen voor de kosten die ik tot nu toe hebben moeten maken om mijn bedrijf te kunnen runnen.Met vriendelijke groet

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform