Terug

Problemen bedrijfswagen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: IVECO Belgium

04/05/2022

Beste,De wagen waarmee ik rij is in serieuze gebreken waardoor deze niet in staat is om veilig mee te rijden. Op 01/05/2021 heb ik deze bedrijfswagen bij garage Volumex te Hoeselt aangekocht.Ik sta elke week in de garage met elke keer een zinloos excuus. Inmiddels stond ik in 11 maanden tijd meerdere keren (42 keer) in panne met mijn bedrijfswagen en was die een gevaar op de baan.Het geeft telkens een software update probleem (CO2 uitstoot) en krijg dan een melding. Tijdens het uitoefenen van mijn beroep slaat de auto op noodtoestand waarbij ik max 70km/u kan rijden. Zo krijg ik mijn werk niet op tijd afgerond en kan ik mijn leveringen niet op tijd leveren. Als ik dan naar de garage belde wisten ze ook niet meer te doen en wuifde het zo laks weg.Ik vroeg voor een vervangwagen eventueel voor de resterende tijd op te vangen aangezien mijn wagen cruciaal is voor het uitoefenen van mijn beroep. Echter zelfs een vervangwagen kreeg ik niet en moest ik zelf opdraaien voor de kosten van een huurwagen om mijn beroep te kunnen uitoefenen. Ook ben ik belemmerd om ochtendrit te draaien met mijn bedrijfswagen omdat ik door de dag telkens naar garage moet rijden. Dit kost mij enorm veel tijd en geld!!!Dit is inmiddels 11 maanden geleden en krijg ik te horen dat ze nog steeds niet gevonden hebben wat er aan de hand is. En dat ze niet eens weten hoelang het kan duren eer die dus wel gemaakt is. Ze zeggen dat ik zeker nog 1 jaar kan wachten op een nieuwe software update.In de tussentijd zit ik mijn bedrijfswagen af te betalen waar ik welgeteld 42 keer naar garage heb gereden waarvan sommige dagen mijn bedrijfswagen meerdere dagen daar moest blijven. Al van dag 1 problemen...Ik heb een nieuwe bedrijfswagen gekocht die niet voldoet of gebreken vertoond. Dit moet gewoon opgelost worden. Vervolgens heb ik de verkopende partij in de gelegenheid gesteld om het probleem op te lossen, er komt geen oplossing dus wil ik mijn koop ontbinden.Ik heb een koopovereenkomst gesloten voor een nieuwe bedrijfswagen en mag dan verwachten dat deze bedrijfswagen geen gebreken vertoont en met name geen gebreken die invloed hebben op de basisfunctie van de bedrijfswagen: RIJDEN!Er is echter sprake van een bekend probleem die invloed heeft op het rijgedrag van de auto.Ik wil dus ontbinding van koopovereenkomst en schadevergoeding eisen voor de kosten die ik tot nu toe hebben moeten maken om mijn bedrijf te kunnen runnen.Met vriendelijke groet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform