Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Geschil factuur isolatiechape
Beste,- Op 22/04/2020 bevestigde wij de offerte voor het plaatsen van 18cm isolatiechape op het gelijkvloers en 10cm op de eerste verdieping, dit voor een totaal volume van 22,6m3. -Op 01/05/2020 werden de werken uitgevoerd waarna aan de plaatsers werd gevraagd of het geplaatste volume klopte met de offerte, hierop gaven ze aan dat er 2 batches minder waren geplaatst dan voorzien. -Tot ons verwondering ontvangen wij op 19/5 een factuur voor het plaatsen van 25m3 isolatiechape met de bijhorende toeslag van €349,68. Daarboven wordt nog een supplement van €60,50 aangerekend voor een BigBig om de vrachtwagen te spoelen. Dit ondanks dat wij bij de bevestiging van de werken hebben aangegeven deze niet nodig te hebben. Na ontvangst van de factuur hebben wij Isopearls telefonisch op de hoogte gebracht van dit gegeven, waarna onmiddellijk werd aangaven dat de BigBig niet aangerekend ging worden en dat bij de plaatser het volume gecontroleerd werd. -Op 8/6/2020 ontvingen wij een herinnering om de factuur te betalen. Na controle bleek dit over identiek dezelfde factuur te gaan, met dezelfde volumes en het supplement van de BigBag. Wij hebben dan ook per mail gereageerd dat de factuur nog niet betaald is, aangezien de inhoud van de factuur niet correct is.-Vervolgens wordt door Isopearls aangegeven dat de 25m3 afkomstig is van de printbon op de vrachtwagen.-Als wij echter de som maken, zou dit willen zeggen dat over het ganse oppervlak van de woning 1,44cm extra werd geplaatst. Hierbij is nog geen rekening gehouden met het volume van de uitsparing naar de kruipruimte en alle leidingen die in de isolatiechape zijn geplaatst (ventilatieleidingen + collectoren, afvoerleidingen en in kleine mate airco- en elektriciteitsleiding). Als we dit uitrekenen komen we al snel aan 0,5m3 dat minder geplaatst moet worden.-Wij hebben op verschillende plaatsen per kamer de dikte van de isolatiechape gemeten doormiddel van draadstang door de isolatie tot op de beton te drukken en deze hoogte te meten. Op sommige plaatsen ligt deze wat dikker en op andere plaatsen minder dik dan de voorzien 18 en 10cm, maar er is zeker geen spraken van 1,44 cm extra over de gans woning.Wij willen dit extra bedrag dan ook niet betalen en vragen jullie om een nieuwe factuur op te stellen die overeenkomt met de originele offerte. Indien jullie hier niet mee akkoord gaan nodigen we jullie graag uit om met ons de dikte te komen nameten, zoals telefonisch al voorgesteld.Alvast bedankt voor uw reactie.Vriendelijke groeten,Sander en Sam
Bedrijf betaald credit nota niet uit
Ik had een aantal zakken teveel gekocht van een bepaald product en heb deze zakken zelf anderhalve maand geleden terug naar de winkel gedaan. Ongeopend en niet gebruikt heb ik deze zakken zelf teruggedaan en heb ik mijn betaalgegevens neergeschreven zodat dit bedrijf me het bedrag kon terugbetalen. Ik heb zelf een credit nota gekregen en er werd me beloofd dat het geld binnen de twee weken op mijn rekeningnummer zou staan. We zijn nu anderhalve maand verder en meermaals per week bel ik de firma op. Telkens als ik de medewerkster aan de lijn heb, ging men dit navragen of het bedrag al dan niet was gestort. Ze beloven me telkens op de hoogte te houden en dat de betaling dezelfde week zal uitgevoerd worden. Telkens constateer ik dat het geld niet op mijn rekeningnummer staat. De zaakvoerder is nooit aanwezig als ik bel en ik heb achter een betalingsbewijs gevraagd. De medewerkster zegt deze op te vragen en me op de hoogte te houden, maar dit gebeurd niet. Ik heb al meer dan tien maal contact opgenomen en ik wil gewoon op een correcte manier mijn geld terug op mijn rekening zien. Stilaan wordt ik het beu om er meermaals per week telkens naar te bellen en altijd hetzelfde te horen dat dit wel zal gebeuren. Ik vraag ook specifiek naar wanneer het bedrag uiterlijk op mijn rekening zal staan, maar dan zegt men ik zal het navragen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten