Meest recente klachten

S. P.
12/06/2021

Annulatie vakantie

Beste, In december hebben wij bij Intersoc een vakantie geboekt van 10 dagen, beginnende op 4 juli, naar Zwitserland. In deze tijden van het Coronavirus wilden wij vertrouwen op een grote, bekende reisorganisatie omdat het nog onduidelijk zou worden wat de zomer van 2021 zou brengen.Echter blijkt de communicatie niet correct te verlopen.Voor Zwitserland is Belgie nog steeds een rode zone. Dat betekend dat mensen die Zwitserland binnen komen, 10 dagen in quarantaine moeten.De beslissing van Intersoc om de vakantie te laten doorgaan is meerdere malen opgeschoven.In de laatste communicatie van nu dinsdag 8 juni laten ze weten dat het momenteel nog niet mogelijk is om de reis te laten verlopen zonder die quarantaine-periode, maar dat ze hopen op een ander advies tegen de start van de vakantie.Voor alle duidelijkheid, vorige dinsdag was dit 25 dagen voor vertrek!We hebben onmiddellijk contact gezocht met Intersoc met de vraag om onze reis te kunnen annuleren.Als er geen zekerheid is dat onze reis kan doorgaan willen wij zelf een alternatief kunnen zoeken.Zowel mijn vriendin als ikzelf werken een heel jaar om op reis te kunnen gaan. Dan willen we niet de dag voor vertrek horen dat onze reis niet kan doorgaan omwille van de quarantaineregels die Zwitserland oplegt.Vorig jaar hebben we onze reis ook in het water zien vallen door Corona.De medewerker bij Intersoc liet ons weten dat annuleren een mogelijkheid is maar dat we over de datum van volledige terugbetaling zijn gekomen (volledige terugbetaling geld tot 44 dagen voor vertrek). We zouden bij annuleren nog steeds 30% van de som moeten betalen (wat sowieso een aardig bedrag is).Dit vinden wij niet kunnen.Intersoc heeft zelf de beslissing meerdere malen uitgesteld. Daarenboven zijn wij verontwaardigd om dan te lezen dat er andere annulatievoorwaarden gelden voor mensen met een vaccin in deze periode. Ik heb zelf zaterdag 5 juni mijn eerste prikje gekregen. Mijn 2de spuit zou normaal midden in de vakantie vallen. Dit was allesbehalve evident. Nu blijkt dat als we dit niet hadden gedaan, we gunstigere opties zouden hebben en niet automatisch 30 procent van de reissom zouden moeten betalen.De medewerker liet ons weten dat er niets aan te doen is buiten een mail naar de directie te sturen. Dit hebben we onmiddellijk gedaan (woensdag 9 juni). Tot op heden kregen we geen antwoord. Maar de klok tikt voor ons wel. Wij zouden graag zekerheid hebben op onze vakantie.Wij hopen vooral, zo snel mogelijk, gunstigere annuleringsvoorwaarden te verkrijgen. Zodat wij snel nog een andere vakantie kunnen boeken.

Afgesloten
E. C.
18/03/2020

Annulatie reis

bestelde een reis naar Malta, en op 11/3 kreeg ik op mijn vraag volgende mail:- Wij annuleren de reis en betalen alle vakantiegasten binnen de 14 dagen na de beslissing terug - Wij annuleren niet maar vakantiegasten kunnen gratis annuleren en krijgen de volledige reissom terugbetaald. Vandaag ontvang ik een mail dat zij ons een waarborg bon zullen geven die 2 jaar geldig is. Ik ben 80 jaar en zie mij volgend jaar geen reis meer maken. In hun eerste mail vermelden zij toch dat zij de som terugbetalen!! Bij mijn vorige klacht had ik een verkeerd document verzonden.m.v.g.. Erna Cock

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform