Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Zieke vissen
Beste, Op zondag 12/06/2022 kwamen we naar uw winkel om vissen te kopen. we zijn namelijk al jaren gewoon om aquariums in huis te hebben en wouden ons vissenbestand eens veranderen. Onze aquarium is 160cm op 50cm op 50cm (400L) dus is zeker groot genoeg voor een redelijk aantal vis. In de winkel besliste we om 60 vrouwelijke guppy's, 20 mannelijke guppy's, 10 Neon's en 5 glasgarnalen mee te doen. Bij thuiskomst hebben we ze op een correcte manier in onze aquarium gedaan (die al 4 weken aan het indraaien was en waarvan de waterwaardes uitstekend waren.). Alles verliep goed en vlot tot de maandag, dan merkte we een 2tal doodde guppy's op, we dachten dat dit niets was, het kan altijd eens voorvallen. Toen begonnen we ons zorgen te maken omdat de ene na de andere vrouwelijke guppy stierf als ook de neon's. Het water zijn we iedere dag blijven testen en dat stond altijd perfect. Na verder onderzoek van de dode en levende vissen merkten we serieus rode kieuwen op, de guppy's waren heel mager en doorschijnend, de neon's werden van staart tot midden buik volledig wit. Toen kwam de realisatie bij ons dat de vissen van de winkel uit al ziek waren. (Onze andere vissen die in dezelfde aquarium zitten voor ongeveer dezelfde tijdspanne zijn kerngezond en komen uit een andere winkel). Toen ik naar Holvoet belde kwam de verantwoordelijke van de aquariumafdeling aan de lijn en zei dat ik mocht komen met een staaltje van het water. Zo gezegd zo gedaan en ik ben de volgende dag direct met een staaltje gereden. Zelf had ik mijn water een half uur ervoor nog maar getest en alles war uitstekend, geen NH4/NH3, NO2 en NO3 ook pH en kH stond perfect. Na een half uur rijden kwam ik aan in de winkel en kwam er een medewerker mij helpen. Ik legde de situatie uit en zei direct al dat dit niet kon. Ik had bewijs mee op mijn telefoon van de zieke en dode vissen maar hij wou er niet naar kijken. Toen kwam de verantwoordelijke en hier weer hetzelfde verhaal, hij wou mij niet geloven, wou niet naar het bewijs kijken en wou het water testen. hij nam de reageerbuisjes en deed mijn water erin. Toen ik testte was alles perfect zoals de voorbije weken en nu nog altijd. Toen hij tekende verkleurde opeens alles (wat ik tot op de dag van vandaag nog altijd niet snap hoe dit kon maar i, denk dat dit was omdat ik in de hitte en half uur reed met dat water in de auot ). Ik legde uit dat ons water volledig volgens norm is en dat ons andere vissen kerngezond zijn maar hij wou mij niet geloven. Toen hij dat hij mij enkel vissen terug kon meegeven heb ik dit geweigerd. Ik wou niet nog eens zieke vissen meekrijgen. Ik vroeg om een (eventueel gedeeltelijke) terugbetaling. Hij begon direct te lachen en zei dat hij dit niet kon doen. Als ik dat wou zou ik naar de baas moeten gaan maar toen zei hij op een nogal arrogante manier dat ik pech had, zijn baas is op reis. Ik merkte dat we niet tot een akkoord gingen komen en ben weggegaan. Wat bij de verantwoordelijke een grote glimlach tevoorschijn bracht. Dit vond ik nogal een onbeleefde reactie. Tot nader inzien hadden we beter eerst de recensies gelezen want daaruit blijkt dat wij zeker niet de enige zijn met dit probleem.
Vissen
Beste, ik heb onlangs een koi (vis) aangekocht bij Holvoet nv. Nu is hij na 3 weken al dood. Het was een vis van €250. We hebben onze vijver laten testen en blijkt gezond te zijn ook onze andere vissen hebben niks. Dus ligt het niet aan mij. Naar meermaals contact met hun te proberen nemen reageren zij niet. Het is toch €250 en het zou niet mogen dat de vis al na 3 weken dood is zonder enige wondjes te zien ook.. ik weet niet wat te doen als ik mijn geld terug zal krijgen of een waardebon. Daarom schakel ik jullie hulp in en hopelijk kunnen jullie mij helpen en wat druk leggen bij holvoet nv om tot een akkoord te komen. Vriendelijke groeten kiani
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten