Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Misleiding van consument in aankoopbon

Beste Mijn man is met pensioen gegaan. Hij heeft een cadeaubon van zijn collega’s gekregen, van 200 euro: voor een weekend of midweek bij Center Parcs. Dit in volle coronatijd. We hebben dus gewacht met boeken tot het veilig was. De bon heeft de actiecode CP735 . Geldig voor aankomst t.e.m.20 december. (Was wel goed leesbaar) 1. Toen we onlangs de bon activeerden (eind oktober) voor Les Ardennes, lukte dat niet meer. Probleem: de kleine witte lettertjes onderaan tegen een lichtgroen diffuus randje. Volstrekt onleesbaar vermeld: uiterste boekingsdatum voor 31 maart 2021. Totaal niet zichtbaar voor ons. Terwijl aankomst t.e.m. 20 december 2021 wel goed leesbaar op de bon staat. (in zwarte letters op witte achtergrond)Dit doet ons vermoeden dat de grafische opmaak van deze cadeaubonnen bewust zo opgemaakt worden om mensen te misleiden.Wij hebben ons beklag op 12 november via verschillende mails naar centerparcs gestuurd en nooit geen antwoord gekregen. 2. De bon werd mijn man geschonken in volle coronatijd, waardoor we dus sowieso niet konden boeken. 3. Wij hebben daarnaast ook telefonisch contact gehad met iemand van hun servicedienst en haar deze speciale situatie uitgelegd. De jongedame aan de lijn communiceerde bijzonder onvriendelijk. Ik vroeg door wie ik ‘geholpen’ werd. Ze zei: Chantilly. ‘Familienaam hebt u niet nodig ,’ zei ze botweg. Wij zijn verontwaardigd dat we totaal geen respons krijgen op onze klacht. Het zou ons bijzonder aangenaam zijn, indien wij gezien bovenstaande omstandigheden van deze waardevolle bon (pensioneringscadeau van collega's) nog zouden kunnen genieten. Brigitte van AkenMarc Pardoel

Opgelost

problemen met terugbetaling bij annulatie

Beste,Wij bestelden een vakantie op 11 maart 2020 voor een week in Centerparcs erperheide van 17/08 t/m 24/08/2020.Wij betaalden een voorschot van 556,13 euro. Mijn echtgenoot heeft een ongeval gehad, waardoor onze vakantie niet kan doorgaan.Ik heb via de annulatiesite van Centerparcs op 31 mei gevraagd om de boeking te annuleren en uitgelegd dat dit komt door een ongeval en een doktersattest toegevoegd. Ik kreeg de melding dat men binnen 48 uur zou reageren op mijn melding via deze annulatiesite.Op donderdag 4 juni kreeg ik pas een bericht waar me heel kil volgende werd meegedeeld:--------------------------------------Op donderdag 4 juni 2020 10:42:54 CEST schreef Groupe Pierre & Vacances Center Parcs Geachte gastHet spijt ons te vernemen dat u uw boeking dient te annuleren.Volgens onze Algemene Voorwaarden zullen volgende kosten in rekening worden gebracht: Ingehouden kosten: € 351,64Verzekeringspremie: wordt niet terugbetaaldTerugbetaald door Center Parcs: € 143,49--------------------------------------------------------------------Er werd ons ook gevraagd binnen de 48 uur te reageren op deze mail vooraleer de annulatie wordt opgestart. Nochtans menen wij dat dit reeds gevraagd was op zondag 31 mei.Wij hebben diezelfde dag nog gereageerd. Voor de volledigheid geef ik onze reactie hieronder naar Centerparcs mee, waarin wij ons ongenoegen uiten over hun manier van communicatie, alsook het verschil tussen de kosten die worden aangerekend voor de mensen die boeken voor en na 18 mei 2020.---------------------------------------------------GeachteWij geven hierbij ons akkoord om de boeking te annuleren!!!!Het moet ons wel van het hart dat wij zeer teleurgesteld zijn in de manier waarop u ons behandeld.Wij zijn best goede klant bij u. Wij hebben speciaal vroeg geboekt op 11 maart 2020. Jullie beschikten al maanden over ons voorschot. Nu moeten wij ondanks de tegenslag die wij hebben binnen ons gezin, nogmaals geconfronteerd worden met een bijkomende financiële tegenslag.Ik begrijp ook niet waarom u een goede klant discrimineert op een klant die na 18 mei heeft geboekt. Waarom worden de vroegboekers afgerekend op een hoger bedrag dan de laatboekers? Wie boekte na 18 mei verliest blijkbaar niets bij annulatie, zelfs al is de annulatie slechts 1 week vooraf. Voor hen wordt zelfs het voorschot van 10% volledig teruggeboekt.Uw vroegboekers rekent u bij een ruim op voorhand gemelde annulatie nog steeds 30% aan. Ik voel me gediscrimineerd en ik neem hier geen genoegen mee. De vroegboekers en de boekers na 18 mei worden verschillend behandeld!!!Uw imago naar de buitenwereld toe staat in schril contrast met de koude en kille manier waarop u dit dossier heeft afgehandeld. Zelfs een 'veel sterkte' mocht ik van u niet ontvangen.De positieve mond tot mond reclame zal van mijn kant ook even kil zijn. Bovendien verplicht u ons ook nog om binnen de 48 uur te bevestigen dat de boeking mag geannuleerd worden, alhoewel dit onze oorspronkelijke vraag was. Mogen wij dan ook verwachten dat binnen de 48 uur het juiste bedrag op onze rekening staat?U heeft dan ook al enkele weken intrest verdiend op ons voorschot, hoe zit het daar dan mee? U zou beschaamd moeten zijn, op de kap en miserie van mensen, geld te verdienen en een ongelijke behandeling toe te passen. Graag uw reactie!---------------------We zijn ondertussen bijna een week verder en wij mochten geen enkele reactie of bericht meer ontvangen. Sterker nog: de centen zijn nog steeds niet op onze rekening gestort en blijven blijkbaar maar intresten vergaren ten gunste van Centerparcs.Wij hebben de mail die naar Centerparcs werd verstuurd zowel naar hen als in BCC naar onze mailadressen verstuurd om te vermijden dat men de kaart trekt van niet ontvangst van onze mail.Graag opnieuw onze uitdrukkelijke vraag dat de annulering in orde wordt gebracht, dat ons volledig voorschot wordt terugbetaald, gezien wij geen enkele gegronde reden vinden om klanten anders te behandelen die boekten voor 18 mei en na 18 mei, en dat wij een reactie krijgen op onze mail van 4 juni 2020.Wij begrijpen niet dat als wij een annulatie vragen, dat dit dan van onze kant binnen 48 uur nogmaals moet bevestigd worden en dat het bedrijf zich vervolgens in stilzwijgen mag verhullen. De annulatie werd immers gevraagd op 31 mei en het is niet de bedoeling dat er ping pong wordt gespeeld door Centerparcs om te kunnen blijven genieten van de intresten van ons geld.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform