Terug

Misleiding van consument in aankoopbon

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: Groupe Pierre & Vacances Center Parcs

08/12/2021

Beste Mijn man is met pensioen gegaan. Hij heeft een cadeaubon van zijn collega’s gekregen, van 200 euro: voor een weekend of midweek bij Center Parcs. Dit in volle coronatijd. We hebben dus gewacht met boeken tot het veilig was. De bon heeft de actiecode CP735 . Geldig voor aankomst t.e.m.20 december. (Was wel goed leesbaar) 1. Toen we onlangs de bon activeerden (eind oktober) voor Les Ardennes, lukte dat niet meer. Probleem: de kleine witte lettertjes onderaan tegen een lichtgroen diffuus randje. Volstrekt onleesbaar vermeld: uiterste boekingsdatum voor 31 maart 2021. Totaal niet zichtbaar voor ons. Terwijl aankomst t.e.m. 20 december 2021 wel goed leesbaar op de bon staat. (in zwarte letters op witte achtergrond)Dit doet ons vermoeden dat de grafische opmaak van deze cadeaubonnen bewust zo opgemaakt worden om mensen te misleiden.Wij hebben ons beklag op 12 november via verschillende mails naar centerparcs gestuurd en nooit geen antwoord gekregen. 2. De bon werd mijn man geschonken in volle coronatijd, waardoor we dus sowieso niet konden boeken. 3. Wij hebben daarnaast ook telefonisch contact gehad met iemand van hun servicedienst en haar deze speciale situatie uitgelegd. De jongedame aan de lijn communiceerde bijzonder onvriendelijk. Ik vroeg door wie ik ‘geholpen’ werd. Ze zei: Chantilly. ‘Familienaam hebt u niet nodig ,’ zei ze botweg. Wij zijn verontwaardigd dat we totaal geen respons krijgen op onze klacht. Het zou ons bijzonder aangenaam zijn, indien wij gezien bovenstaande omstandigheden van deze waardevolle bon (pensioneringscadeau van collega's) nog zouden kunnen genieten. Brigitte van AkenMarc Pardoel

Berichten (3)

Groupe Pierre & Vacances Center Parcs

Naar: M. P.

10/12/2021

Geachte Marc PARDOEL,U ontvangt dit bericht naar aanleiding van uw klacht via het klachtenplatform van Testaankoop.Wij danken u om uw ervaring met ons te delen. Wij dragen klanttevredenheid hoog in het vaandel en horen graag wat er leeft bij onze gasten.We vinden het bijzonder jammer te vernemen dat u niet helemaal tevreden bent over uw telefonisch contact met onze collega's van het Customer Contact Center.Meningen en ervaringen van onze gasten zijn bijzonder belangrijk en stellen ons in de gelegenheid voorurend te werken aan de kwaliteit en service binnen onze organisatie.  U mag er dan ook op vertrouwen dat uw reactie werd doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.U geeft aan dat de kortingsvoucher van Touring ter waarde van 200,- euro niet meer geldig is. Zoals vermeld op de kortingsvoucher is de uiterste boekingsdatum ruimschoots verlopen.Aangezien deze kortingsvoucher een samenwerking is met onze partner Touring, zijn wij genoodzaakt om de actievoorwaarden te respecteren.Helaas is deze kortingsvoucher verlopen.Het spijt ons u niet positiever te kunnen berichten maar wij vertrouwen erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.  Met vriendelijke groet,JokeKlantenserviceGroupe Pierre and Vacances Center ParcsPV Distribution - L'Artois - Espace Pont de Flandre - 11 rue de Cambrai - 75947 Paris Cedex 19 France -Société Anonyme au capital de 6. 055.935 Eur - 314 283 326 RCS Paris - SIRET 314 283 326 00093 - APE 7912Z -N° Identification Intracommunautaire FR 96 314 283 326Immatriculation au registre des opérateurs de voyages et de séjours IM 075110024

M. P.

Naar: Groupe Pierre & Vacances Center Parcs

12/12/2021

Beste Joke,Jammer dat je de essentie van onze klacht niet begrijpt en er in je reactie totaal niet op ingaat. Opnieuw: het gaat om misleiding van de klant, die in de layout en typografie van de cadeaubon zit. Het is vanwege de totale onleesbaarheid van de tekst "uiterste boekingsdatum..." dat wij te laat waren om te kunnen boeken.Wij gingen ervan uit dat de datum van aankomsten t.e.m. 20 december die wel goed leesbaar staat op de bon eveneens de uiterste boekingsdatum was.Daar bovenop kregen we deze bon in volledige coronatijd.Het feit dat jullie niet willen ingaan op het werkelijke probleem doet ons vermoeden dat dit een bewuste strategie is.Voor jullie blijkbaar geen probleem want de bon is toch al betaald en het huisje kan doorverhuurd worden voor de volgende. Dubbele winst.Ik vraag u daarom de 200,00 € toch te willen terug storten zodat we het gevoel kunnen krijgen dat Center Parcs het goed meent met zijn klanten.Addendum: de column die mijn vrouw hierover schreef en volledig waarheidsgetrouw is.

Groupe Pierre & Vacances Center Parcs

Naar: M. P.

28/12/2021

Geachte Marc PARDOEL,Hierbij komen wij nogmaals terug op uw reactie van 21 december 2021.Het spijt ons te vernemen dat u zich niet kunt vinden in de actievoorwaarden van de kortingsvoucher van onze partner Touring.Helaas kunnen wij u niet anders berichten dan dat de actievoorwaarden van deze kortingsvoucher van Touring gerespecteerd dient te worden.Het spijt ons u niet positiever te kunnen berichten maar wij vertrouwen erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.  Met vriendelijke groet,JokeKlantenserviceGroupe Pierre and Vacances Center ParcsPV Distribution - L'Artois - Espace Pont de Flandre - 11 rue de Cambrai - 75947 Paris Cedex 19 France -Société Anonyme au capital de 6. 055.935 Eur - 314 283 326 RCS Paris - SIRET 314 283 326 00093 - APE 7912Z -N° Identification Intracommunautaire FR 96 314 283 326Immatriculation au registre des opérateurs de voyages et de séjours IM 075110024


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform