Meest recente klachten

K. D.
23/02/2024

Annuleren bestelling nav niet nakomen afspraken/weigeren teruggave voorschot

Beste, Op 18/1/24 kreeg ik telefoon van Tom, uw verkoper, nadat ik reageerde op een bericht op 2deHands ivm Fiat Panda Cross Garmin. De prijs voor deze wagen was evenveel als de nieuwe Fiat Panda Cross in de showroom. 15k. Ik ging langs bij Gent Motors om te kijken naar een nieuwe wagen Fiat Panda Cross in de showroom. Mijn huidige wagen, een Fiat Panda van 14jaar oud, met 100k km op de teller moet opnieuw naar de keuring tegen 19/3/24. Ik ga ervan uit dat de showroomwagen onmiddellijk beschikbaar is. Bij aankoop van deze wagen krijg ik een overnamepremie van 750€ + overname 1000€ (bod voor mijn huidige wagen. Hij heeft geen airco, dus niet geschikt voor export.) Ik krijg klantenkorting 6%, Salonkorting. Tom zegt dat de wagen over 2 à 3 weken afgehaald kan worden, aangezien het nu zeer druk is met de saloncondities. Geen probleem. Tom maakt de bestelbon op, hij vindt de showroomwagen niet terug in de computer, waarop hij na enkele aanpassingen toch een bestelbon heeft. Hierop staat leverdatum 5/4/24 , uiterste leverdatum 31/5/24. Ik maak hierover een opmerking, omdat tegen 19/3 mijn keuring vervalt, maar Tom zegt: niets van aantrekken, het is 2 à 3 weken. In geval van nood, kan je steeds op een vervangwagen rekenen. Waarna ik de bestelbon teken en een voorschot betaal van 299€. . Op 7/2 stuur ik een bericht naar Tom: met de vraag of ik de factuur kan krijgen, roze formulier (ik behoud mijn nummerplaat) en eventueel zicht welke dag ik volgende week mijn wagen kan ophalen. Geen probleem, kom maar langs. Daar aangekomen, is de persoon die de facturatie doet, afwezig. Niemand kan de factuur maken. Hij brengt dit morgen in orde en zal de factuur doormailen. . Op 8/2 geen mail, geen factuur. Dan maar bericht. Ik krijg als antwoord: komt in orde, ik verwittig wanneer klaar op mijn bureau. . Op 10/2 stuur ik een bericht want nog steeds niets ontvangen. Ook met de vraag mij eens te bellen. Tom belt mij en zegt: nog niets ontvangen? ik ga er maandag achteraan, Jérome beheert de planning ivm levering. Ik maak duidelijk dat ik een week vrij ben en dus mijn wagen in die week ook wens af te halen.. Op 12/2 ik bel, geen antwoord. Ik stuur een bericht. Dan word ik opgebeld door Tom: er is een probleem! De wagen uit de showroom moet 6 maanden ingeschreven blijven op Gent Motors nv en is dus nog niet vrij voor verkoop. Vandaar dat die niet teruggevonden werd in de computer. Ik viel bijna letterlijk achterover. Dit is toch een grap? Maar we kunnen dat oplossen: 6 maanden met onze nummerplaat en verzekering rijden? Een andere wagen kiezen? Voor mij is dit geen oplossing, ik heb een bewonerskaart die spreekt op mijn nummerplaat. Ik heb het gevoel dat ik 1 maand aan het lijntje gehouden ben, met loze beloftes en afspraken die niet nagekomen worden. Tom zegt: ik bel je morgen terug, denk er nog eens over na.. Op 13/2/24 geen telefoon.. Op 14/2/24 bericht gestuurd want gisteren geen telefoon. Ik wens de bestelling te annuleren wegens achterhouden van essentiële informatie en eis mijn voorschot terug. Dan wordt ik opgebeld door Jérome. Hij zegt dat ik moet langsgaan om een document te ondertekenen hiervoor. Dus rij ik naar Gent Motors. Daar aangekomen, komt Tom bij mij, hij zegt dat hij de tweedehandswagen staan heeft, dat die onmiddellijk beschikbaar is, hij probeert mij te overhalen, maar ik hou voet bij stuk. Jérome zegt me dat een identieke wagen als in de showroom gereserveerd staat voor mij, maar hij deze zal annuleren. Hij vraagt mijn rekeningnummer voor terugstorting voorschot en brengt het in orde. Ik vertrek terug, maar heb niets gekregen ter ondertekening.. Op 15/2/24 niets op mijn rekening.. Op 16/2/24 bel ik naar Tom: ik vraag naar mijn voorschot, dan komt hij met de uitleg dat u, de zaakvoerder, eerst op maandag nog een gesprek wil met mij vooraleer over te gaan tot annulatie van de bestelbon. Terugstorting voorschot komt in orde. Jérome heeft mijn rekeningnummer.. Op 19/2/24 bel ik zelf tegen 17u want heb nog niemand gehoord. Om 19u word ik opgebeld door u. U verteld me over een probleem met een automatisch systeem ivm afhandeling facturatie en documenten van voertuigen. Ik krijg ook nog eens alle mogelijke pistes om tot een oplossing voor het probleem te komen. Nu opeens zou er een wagen klaarstaan in Antwerpen die binnenkort kan geleverd worden?! Mijn geduld is op, vertrouwen weg en heb het gevoel opgelicht te zijn. Ik heb de indruk dat u niet luistert. Ik zeg nog maar eens dat ik de bestelling annuleer en mijn voorschot terugeis. Waarop u zegt: Slaap er nog eens een nachtje over, ik bel je morgen terug.. Op 20/2/24 geen telefoon, maar wel een mail die ik niet verwachtte, met de boodschap: de factuur komt eraan, de wagen wordt geleverd binnen de 5 dagen.. U bent in de fout gegaan door mij aan het lijntje te houden ipv mij direct op de hoogte te brengen van 6 maanden wachten vooraleer vrij voor verkoop. Dan had ik deze showroomwagen nooit besteld! Ik stuurde u ook een antwoord.Gelieve mijn voorschot terug te betalen en mij op de hoogte te houden van mijn klacht.

Opgelost
M. R.
15/01/2024

Autoproblemen

Beste, Op 5/7 ging de auto binnen op onderhoud in de vestiging te Drongen. Toen werd al meegedeeld dat de auto af en toe foutmeldingen gaf i.v.m. de sleutel.Bij het ophalen van de auto werd hier niets over meegedeeld, €466,93 werd betaald. Op 24/8 werd de wagen opnieuw binnen gebracht in de vestiging te Drongen. De foutmeldingen werden steeds frequenter en de auto weigerde soms dienst. Aangezien de problemen niet konden opgelost worden in Drongen werd de auto overgebracht naar de vestiging in Gent.Uiteindelijk kon de auto op 4/9 opgehaald worden te Gent. Er werd een softwareupdate uitgevoerd, €133,58 werd betaald Op 27/10 weigerde de auto volledig dienst of kon niet uitgezet worden na een rit. Er verschenen verschillende meldingen, waaronder (opnieuw) deze van het keyless systeem. Dit werd meegedeeld aan de garage, een nieuwe module zou misschien de oplossing zijn. De auto werd op kosten van de eigenaar van de auto gestart door de takeldienst en nadien zelf naar de vestiging te Gent gebracht. Op 28/10 kon de auto, na het plaatsen van een nieuwe batterij opgehaald worden te Gent. €292,66 werd betaald. Over het keyless systeem werd niet meer gesproken. Tijdens het weekend van 10/11 weigerde de auto opnieuw volledig dienst. De auto werd op 13/11 getakeld naar de vestiging te Gent. Dit opnieuw ten koste van de eigenaar van de auto. Een vervangwagen werd beloofd, uiteindelijk pas beschikaar op 17/11, helaas zou dit ook volledig ten laste van de eigenaar zijn. Daar werd dus vriendelijk voor bedankt. Vandaag 21/11 opgebeld, diagnose luidt: de batterij is stuk dus die moeten we vervangen…na het vernoemen van het reeds vervangen van de batterij op 28/10 (moest eerst opgezocht worden in het systeem) valt deze terug op garantie.Het keyless entry system zou nu enkel op te lossen zijn door het vervangen van een module (werd door ons gevraagd op 27/10, dit bleek toen niet nodig). Auto terug op 3/1. Er werd een module vervangen. Kostenplaatje 784,99€. Op 8/1 toont de wagen opnieuw ketels system problemen, auto start pas na enkele pogingen en kan niet meer uitgezet worden. Wagen wordt opnieuw binnen gebracht in de garage. Op 15/1 luidt het dat de oorzaak eindelijk zou gevonden zijn en een bedrag van 392,40€ moet betaald worden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform