Terug

Autoproblemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. R.

Naar: Gent motors

15/01/2024

Beste, Op 5/7 ging de auto binnen op onderhoud in de vestiging te Drongen. Toen werd al meegedeeld dat de auto af en toe foutmeldingen gaf i.v.m. de sleutel.Bij het ophalen van de auto werd hier niets over meegedeeld, €466,93 werd betaald. Op 24/8 werd de wagen opnieuw binnen gebracht in de vestiging te Drongen. De foutmeldingen werden steeds frequenter en de auto weigerde soms dienst. Aangezien de problemen niet konden opgelost worden in Drongen werd de auto overgebracht naar de vestiging in Gent.Uiteindelijk kon de auto op 4/9 opgehaald worden te Gent. Er werd een softwareupdate uitgevoerd, €133,58 werd betaald Op 27/10 weigerde de auto volledig dienst of kon niet uitgezet worden na een rit. Er verschenen verschillende meldingen, waaronder (opnieuw) deze van het keyless systeem. Dit werd meegedeeld aan de garage, een nieuwe module zou misschien de oplossing zijn. De auto werd op kosten van de eigenaar van de auto gestart door de takeldienst en nadien zelf naar de vestiging te Gent gebracht. Op 28/10 kon de auto, na het plaatsen van een nieuwe batterij opgehaald worden te Gent. €292,66 werd betaald. Over het keyless systeem werd niet meer gesproken. Tijdens het weekend van 10/11 weigerde de auto opnieuw volledig dienst. De auto werd op 13/11 getakeld naar de vestiging te Gent. Dit opnieuw ten koste van de eigenaar van de auto. Een vervangwagen werd beloofd, uiteindelijk pas beschikaar op 17/11, helaas zou dit ook volledig ten laste van de eigenaar zijn. Daar werd dus vriendelijk voor bedankt. Vandaag 21/11 opgebeld, diagnose luidt: de batterij is stuk dus die moeten we vervangen…na het vernoemen van het reeds vervangen van de batterij op 28/10 (moest eerst opgezocht worden in het systeem) valt deze terug op garantie.Het keyless entry system zou nu enkel op te lossen zijn door het vervangen van een module (werd door ons gevraagd op 27/10, dit bleek toen niet nodig). Auto terug op 3/1. Er werd een module vervangen. Kostenplaatje 784,99€. Op 8/1 toont de wagen opnieuw ketels system problemen, auto start pas na enkele pogingen en kan niet meer uitgezet worden. Wagen wordt opnieuw binnen gebracht in de garage. Op 15/1 luidt het dat de oorzaak eindelijk zou gevonden zijn en een bedrag van 392,40€ moet betaald worden.

Berichten (1)

Gent motors

Naar: M. R.

17/01/2024

Geachte,Bedankt voor uw bericht.Wij betreuren de problemen die de klant moet ondervinden, maar dit is een probleem die wij (gezien het probleem zich niet altijd voordoet) in verschillende fases hebben moeten oplossen.Het is logisch bij een dergelijk probleem dat wij beginnen met een reset v h systeem, een update.Indien de problemen blijven aanhouden moet er een grondigere diagnose plaatsvinden, op basis hiervan een module vervangen geweest, een module die weldegelijk aan de basis lag v h probleem, echter hebben wij bij onze laatste tussenkomst de oorzaak gevonden, hoe het komt dat de module stuk ging.Dit probleem hebben wij kunnen verhelpen de pas vervangen module hebben we kunnen recupereren.Bij eventuele vragen?Aarzel niet om ons te contacteren.Met vriendelijke groeten,KoenKoen GremeauxReceptie na verkoopTel+32 32 9 220 60 00Mailaftersalesservice@gentmotors.beGENT MOTORS ZUIDZwijnaardsesteenweg 143 - 9000Gent


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform