Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Problemen met garantie en vervanging toestellen met schade na plaatsing
keukens Franssen (lommel). Reden klacht: nieuwbouw eerst vertraging bij oplevering en plaatsing keuken. Vervolgens na plaatsing is er een barst in de kookplaat en kras in de dampkamp. Sinds maart '24 waarbij ze tot heden weigeren garantie te eerbiedigen of te voldoen aan service. Adresplaatsing : Heuvelstraat 8, 3941 Eksel. Feitelijke verblijfplaats? jaEerste vaststelling: 09.03.2024, na plaatsing 08.03.2024Betreft kookplaat Beko HII64200MT 499.99€ + eilanddampkap Beko 959.99€totaal project met omgevingsvergunning? jaOndernomen acties: telefonisch contact + emailwens: asap herstel in natura cfr garantie
Eenzijdige en verborgen aanpassing offerte
Geachte meneer/mevrouw,In de week van 12 juni is uw bedrijf, Franssen Keukens, bij mij een keuken komen installeren. Op het einde van de eerste dag zijn we tot de vaststelling gekomen dat de spoelbak, die geplaatst is, niet overeenkomt met hetgeen afgesproken was met de verkoper. We hebben direct contact opgenomen met de verkoper. Hij schrok aanvankelijk, maar erkende de fout en wist ons ook, zonder onze input, precies te vertellen wat we wel gevraagd hadden. Namelijk een mat zwarte onderbouw spoelbak (anderhalf) in ons zwart werkblad en niet de goedkope inox opbouwvariant die geplaatst is.Deze fout is, om nog onbekende reden, in de offerte geslopen en dus ook in de uiteindelijke verkoopsovereenkomst. Omdat de producten in de offerte/factuur enkel met artikelnummers worden vermeld, zonder beschrijving van het product, heeft niemand dit opgemerkt. Toch erkennen we dat dit de zaak moeilijk maakt. Desondanks wordt ons beloofd dat er naar een oplossing gezocht zal worden.Vervolgens word ik uitgenodigd om langs te komen om de mogelijkheden te bespreken. Enigszins tot mijn verbazing kregen we de volgende 2 opties:- Het werkblad laten vervangen zodat de onderbouw spoelbak, zoals we gevraagd hadden, kon geplaatst worden.- Een mat zwarte opbouw variant laten plaatsen, waarbij het werkblad niet vervangen hoeft te worden.Beide volledig kosteloos. We kozen voor de eerste optie. Dit zou een 3-tal weken duren.Dan horen we 2 weken niks en vraag ik via e-mail naar een update. Hierbij word ik verzocht om terug langs te komen om de opties nog eens te overlopen. Ik neem telefonisch contact op voor verduidelijking en krijg te horen dat de optie, waar we al twee weken op aan het wachten waren, niet ging gebeuren. We moesten genoegen nemen met het alternatief.Ik heb hierop geantwoord dat ik dit niet acceptabel vind. Ik werd dan verzocht om even geduld te hebben.Na wederom 4 dagen radiostilte ontvangen we een e-mail, waarin herhaald wordt dat de eerder overeengekomen oplossing niet zal doorgaan. Bovendien is de andere optie, het vervangen met een zwarte opbouw variant, nu tegen een meerkost!Om na dergelijke nalatige fouten, uw klanten ook nog eens op zo'n onbeschofte manier te behandelen is echt wel beneden alle peil. Niet wat ik verwacht had van een bedrijf met een reputatie zoals die van Franssen Keukens.Bij deze wil ik u dan ook verzoeken om uw verantwoordelijkheid te nemen en werk te maken van een correcte oplossing.Hoogachtend,Bjorn Schobben
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten