Meest recente klachten

M. V.
11/10/2020

Annulering reis, terugbetaling

Beste, ik heb een reis naar Lissabon geboekt via vakantieveilingen.be, op 8 maart 2020.De reis zou doorgaan van 10 tot en met 13 oktober 2020. Deze werd georganiseerd door Flywise Travel. De reis werd geannuleerd door Flywise zelf. De exacte reden is mij niet geweten maar vermoedelijk heeft het wel met covid 19 te maken.Er werd mij een voucher voorgesteld dewelke ik pas kan benutten vanaf 1 juni 2021.Ik heb geen behoefte aan deze voucher en wil daarom het geld van mijn reeds betaalde reis terugvorderen.Ik heb dit duidelijk gemaakt via de online chat tool, waarbij men mij vermeld heeft dat ik pas mijn geld kan terugvorderen 6 maanden na de annulatie. Men heeft mij gezegd dat ze bij SGR zijn aangesloten en dat het een uniek geval is doormede de covid situtie waardoor ik op heden geen recht heb op terugbetaling.

Opgelost
G. V.
30/04/2019

Ontevreden Klant

Beste meneer/mevrouwBoekingsnummer:176934Wij hebben via kruidvat een 3daagse - citytripcode gekocht die we vervolgens bij flywise konden verzilveren. Hier zijn echter zaken naar boven gekomen die we liever niet hadden gezien.Ten eerste staat er duidelijk in de overeenkomst dat ons hotel maximum 30 minuten gelegen is van het stadscentrum met het openbaar vervoer. Wij logeren in hotel Rosalee, Argyle Road Ilford. Volgens Google maps zou het van onze verblijfplaats minsten 45 minuten zijn met het openbaar vervoer naar het centrum van Londen.Wij hebben dit dan ook gemeld aan flywise en werden met een excuus afgewimpeld dat voor hen liverpoolstation het centrum is.Liverpool station is met een tfl trein inderdaad 24 minuten maar deze kost aanzienlijk meer dan een normale bus/trein en dan zijn we al weer 31 minuten onderweg.Er kan gediscussieerd worden over wat het citycentrum is van Londen maar ik denk dat de meeste er van uitgaan dat de Big ben The Londen Bridge het middelpunt en het hart van Londen zijn. Waar zou je anders als toerist naar toe gaan.Ten tweede is ons hotel 1u20 minuten verwijdert van het vliegveld. Wij komen op zaterdag 6 July om 17u05 aan met het vliegtuig wij zouden dan nog 1u20 minuten het openbaar vervoer moeten nemen voor alsnog aan ons hotel te geraken, met wat geluk zouden we dus om 18u30 in ons hotel zijn als alle verbindingen kloppen en er geen vertragingen zijn. Als we iets willen gaan eten in het stadscentrum moeten we nog eens 50 minuten met het openbaar vervoer ons gaan verplaatsen. Ten derde wij hebben betaald voor een 3 - daagse citytrip. Ik begrijp dat de boekingen volledig afhangen van de vluchten en de prijzen daarvan. Maar onze heenvlucht is om 15u55 terwijl er ook een vlucht is in de voormiddag voor dezelfde prijs en de terugvlucht is al om 15u55 terwijl er ook in de avond nog een later vlucht is.Wij zouden graag ten volle van onze 3 daagse stedentrip willen genieten en geen 2 dagen op een luchthaven en het openbaar vervoer doorbrengen en maar 1 dag in Londen zoals nu het geval is.Wij zouden graag willen dat er een oplossing uit de bus komt. bevoorbeeld een hotel dichter bij het stadscentrum of wij zouden graag ons geld terug willen om een deftige reis te boeken ook al staat in de algemene voorwaarden dat wij ons niet kunnen beroepen op het terugroepingsplicht mits een schadevergoeding te betalen.Ik ben echter niet de enigste online zijn er voldoende mensen die dezelfde klachten hebben ook over andere bestemmingen. Ik hoop dat u deze klacht ten harte neemt en voor een oplossing zorgt.Met vriendelijke groeten

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform