Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
fithplay stopt support, engie stop webplatform
Beste, Er zijn reeds klachten ingediend bij TA voor dit bedrijf Fifthplay en het webplay van Engie. Na een neutrale brief gaan zij stoppen met alles in juni 2021. De website blijft bestaan maar geeft nu al problemen. Ik moet dus zoeken naar een alternatief in domotica §draadloze termostaten is het belangrijkse. Ik cut en paste een brief van een andere persoon die U reeds geholpen hebt. Het probleem is 99% hetzelfde.aan: fifthplay nv30/0A/2021Sinds 24/11/2012 staat mijn gateway, die de registratie, controle en regeling van mijn verwarmingsinstallatie doet via een slimme thermostaat systeem, geregistreerd via Engie Electrabel bij Fifthplay gevestigd met onderstaande gegevens.fifthplay nv • Generaal Lemanstraat 47 • BE-2018 Antwerpen (Belgium)BTW/TVA 0442 833 209 • RPR/RPM DendermondeT +32 3 285 97 45 • F +32 3 285 97 10www.fifthplay.cominfo@fifthplay.cominfo@support.fifthplay.comiToen ElectrabelEngie deze service overliet, in januari 2018, nam fifthplay die deze service aanbood aan Engie de ondersteuning over.Nu echter blijkt dat fifthplay ook stopt met het ondersteunen van het door mij gebruikte platform, wat volgens hun schrijven, in een mail naar mij, wil zeggen dat mijn slimme toestel onbruikbaar en dus gedumpt mag worden inclusief alle bijhorende periferie.Hoe moet ik mijn verwarmingsinstallatie in de toekomst dan nog instellen en regelen?Fifthplay gaf me het advies om eens rond te kijken op internet waar alternatieven te koop worden aangeboden, moet ik alles opnieuw gaan aankopen!!!??Er is me door Fifthplay geen alternatief of vergoeding aangeboden!.Na een kijkje genomen te hebben op de Fifthplay website vond ik onder de tab CASES-- Fifthplay and Itho Daalderop create itsy bitsy spIDer --Blijkt dit een identiek platform met dezelfde periferie, voor Itho DAALDEROP genaamd spider systeem waar de ondersteuning nog wel aanprijst en ondersteund is!!.Ze duiden ook aan dat Honeywell een vergelijkbaar systeem heeft.Hierover wordt echter niets gecommuniceerd ook op mijn vragen is door fifthplay de toon in de mails nogal kortaf en onpersoonlijk. Zelfde probleem!!!
end of life smart installatie
Beste, In 2012 schafte ik via Electrabel(nu Engie) een slimme thermostaat (Evotouch van Honeywell) aan. Een systeem dat was uit te uitbreiden met smartplugs die door Fifthplay werden geleverd. Ik kon de temperatuur en een aantal essentiële zaken zoals o.a. de boiler en de pomp die mijn kelder droog houdt op afstand via internet en later via een app op mijn smartfoon controleren en regelen.Toen Engie in 2018 stopte met de ondersteuning van het systeem kon ik de apparatuur verder blijven gebruiken via de site+app van Fifthplay, het bedrijf dat het systeem samen met Electrabel had opgetuigd. Maar nu stopt ook Fifthplay met de ondersteuning. Ik heb goedwerkende apparatuur in huis waar ik in totaal zeker zo'n 450 euro aan heb betaald die volslagen onbruikbaar wordt als de webservices wegvallen. Ik zou een totaal nieuwe installatie moeten aanschaffen en laten installeren. Dat kan en wil ik niet. Ik ben van mening dat als je voor zoveel geld apparatuur koopt dat die het toch minstens zolang moet uithouden als mijn koelkast of fornuis die het zelfde hebben gekost en beide al meer dan 30 jaar probleemloos werken. Ik kan me geen nieuwe installatie permitteren. Ik wil die apparatuur die nog steeds geheel up-to-date is en verkocht wordt gewoon kunnen blijven gebruiken volgens de verwachting die is gewekt bij de aanschaf. Daar hoort dus ook de web-ondersteuning bij. Van Fifthplay kreeg ik bij de mededeling dat ze ermee stopten alleen maar een link waar ik een nieuwe thermostaat kan aan schaffen. Ik heb geen nieuwe thermostaat nodig, bovendien behelst het systeem dat ze nu opheffen veel meer dan de controle op de temperatuur. Ik eis een oplossing voor continuering van de website en de app zodat ik mijn dure apparatuur naar verwachting kan blijven gebruiken.
Stopzetting ondersteuning slimme thermostaat
Sinds 24/11/2012 staat mijn gateway, die de registratie, controle en regeling van mijn verwarmingsinstallatie doet via een slimme thermostaat systeem, geregistreerd via Engie Electrabel bij Fifthplay gevestigd met onderstaande gegevens.fifthplay nv • Generaal Lemanstraat 47 • BE-2018 Antwerpen (Belgium)BTW/TVA 0442 833 209 • RPR/RPM DendermondeT +32 3 285 97 45 • F +32 3 285 97 10www.fifthplay.cominfo@fifthplay.com info@support.fifthplay.cominfo.fifthplay@niko.euToen Electrabel deze service overliet, in januari 2018, nam fifthplay die deze service aanbood aan Engie de ondersteuning over.Nu echter blijkt dat fifthplay ook stopt met het ondersteunen van het door mij gebruikte platform, wat volgens hun schrijven, in een mail naar mij, wil zeggen dat mijn slimme toestel onbruikbaar en dus gedumpt mag worden inclusief alle bijhorende periferie.Hoe moet ik mijn verwarmingsinstallatie in de toekomst dan nog instellen en regelen?Fifthplay gaf me het advies om eens rond te kijken op internet waar alternatieven te koop worden aangeboden, moet ik alles opnieuw gaan aankopen!!!??Er is me door Fifthplay geen alternatief of vergoeding aangeboden!.Na een kijkje genomen te hebben op de Fifthplay website vond ik onder de tab CASES-- Fifthplay and Itho Daalderop create itsy bitsy spIDer --Blijkt dit een identiek platform met dezelfde periferie, voor Itho DAALDEROP genaamd spider systeem waar de ondersteuning nog wel aanprijst en ondersteund is!!.Hierover wordt echter niets gecommuniceerd ook op mijn vragen is door fifthplay de toon in de mails nogal kortaf en onpersoonlijk.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten