Terug

fithplay stopt support, engie stop webplatform

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: fifthplay

30/01/2021

Beste, Er zijn reeds klachten ingediend bij TA voor dit bedrijf Fifthplay en het webplay van Engie. Na een neutrale brief gaan zij stoppen met alles in juni 2021. De website blijft bestaan maar geeft nu al problemen. Ik moet dus zoeken naar een alternatief in domotica §draadloze termostaten is het belangrijkse. Ik cut en paste een brief van een andere persoon die U reeds geholpen hebt. Het probleem is 99% hetzelfde.aan: fifthplay nv30/0A/2021Sinds 24/11/2012 staat mijn gateway, die de registratie, controle en regeling van mijn verwarmingsinstallatie doet via een slimme thermostaat systeem, geregistreerd via Engie Electrabel bij Fifthplay gevestigd met onderstaande gegevens.fifthplay nv • Generaal Lemanstraat 47 • BE-2018 Antwerpen (Belgium)BTW/TVA 0442 833 209 • RPR/RPM DendermondeT +32 3 285 97 45 • F +32 3 285 97 10www.fifthplay.cominfo@fifthplay.cominfo@support.fifthplay.comiToen ElectrabelEngie deze service overliet, in januari 2018, nam fifthplay die deze service aanbood aan Engie de ondersteuning over.Nu echter blijkt dat fifthplay ook stopt met het ondersteunen van het door mij gebruikte platform, wat volgens hun schrijven, in een mail naar mij, wil zeggen dat mijn slimme toestel onbruikbaar en dus gedumpt mag worden inclusief alle bijhorende periferie.Hoe moet ik mijn verwarmingsinstallatie in de toekomst dan nog instellen en regelen?Fifthplay gaf me het advies om eens rond te kijken op internet waar alternatieven te koop worden aangeboden, moet ik alles opnieuw gaan aankopen!!!??Er is me door Fifthplay geen alternatief of vergoeding aangeboden!.Na een kijkje genomen te hebben op de Fifthplay website vond ik onder de tab CASES-- Fifthplay and Itho Daalderop create itsy bitsy spIDer --Blijkt dit een identiek platform met dezelfde periferie, voor Itho DAALDEROP genaamd spider systeem waar de ondersteuning nog wel aanprijst en ondersteund is!!.Ze duiden ook aan dat Honeywell een vergelijkbaar systeem heeft.Hierover wordt echter niets gecommuniceerd ook op mijn vragen is door fifthplay de toon in de mails nogal kortaf en onpersoonlijk. Zelfde probleem!!!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform