Meest recente klachten

S. D.
23/02/2025

Slechte kwaliteit meubels

Via Renostep bvba lieten wij facq-meubels installeren. Na 4 dagen scheurde het badkamermeubel. Het werd vervangen, maar nu scheurt het opnieuw + de spiegel bladdert af. Hoe is dit mogelijk? Wij willen een oplossing. De meubels zijn nog maar max. 2 jaar oud. Hoe is dit mogelijk?

Afgesloten
R. S.
11/09/2023

Niet-levering van besteld product

Beste, Op 14 juni 2023 bestelde ik (via een klusjesman) bij Facq 2 onderdelen van een badkuip ter vervanging van kapot materiaal. Ook vandaag is er nog niets geleverd. De filialen in Diest (waar het besteld is) en Zaventem bevestigden de bestelling, waarbij ze me voor verdere hulp verwezen naar het contactcentrum (telefoonnummer 02 7198711). Maar daar willen ze me niet verder helpen.

Opgelost
N. F.
22/04/2022

Verkeerde levering van FACQ

Mail verstuurd naar sales@facq.be op di 22/04/2022 zonder enige reactie, zelfs geen bevestiging van ontvangst. Beste,In Augustus 2021 hebben we via Bart Vanoverloop (FACQ medewerker Zaventem) een aantal artikelen besteld voor onze nieuwe badkamer, waaronder een meubel met wastafelblad van het merk DelphaDeze worden uiteindelijk met veel vertraging geleverd in Januari. Blijkt dat het wastafelblad niet overeenstemt met hetgeen besteld geweest is: er is namelijk een gat in voorzien voor een kraan terwijl er uitdrukkelijk vermeld is dat het zonder moest zijn. Ik geef dit door aan Bart en krijg als reactie: 'Ik heb reeds meermaals met de producent in contact geweest. Ze zullen proberen met spoed het nieuw waskomtafel op te sturen'. We zijn dan 18 januari.Ondertussen mogen we wel de geleverde waskom aansluiten.Ik blijf Bart regelmatig contacteren, via mail of telefonisch omdat er maar geen schot in de zaak komt.Op 22 maart stuurt Bart dan het volgende: 'Ik heb nog steeds geen nieuws voor U.De vertegenwoordiger is momenteel in Frankrijk in het fabriek.Hij ging me te laatste morgen terug contacteren.Het kan zijn dat hij zelf één mee brengt. Ik ga vragen om deze dan onmiddellijk bij jullie af te zetten.Nogmaals men verontschuldiging voor deze ongemakken.Ik denk dan, eindelijk! Beter laat dan nooit! Toch niet! :Op 28 maart stuurt Bart volgende boodschap:' Ik krijg de info dat ze deze waskommen niet meer zonder kraangaten maken.Echter ga ik een oplossing zoeken om deze op te lossen. Vraagje, - Zijn jullie ook akkoord moest de waskom effe zijn in plaats van steen structuur?Ik viel bijna van mijn stoel, wie speelt hier met de voeten van wie?!Ik vraag dan aan Bart om alternatieve waskommen voor te stellen maar ineens was er dan geen sprake meer van een nieuwe waskom. De geleverde foutieve waskom zou 'hersteld' worden. Bart maakt hiervoor een afspraak met mij op 14 april jl., vorige week donderdag dus. Valt hij toch wel in panne met zijn wagen zeker! Hij zou vrijdag 15/4 bellen voor een nieuwe afspraak. Heeft hij niet gedaan. Ik heb hem dan volgende mail gestuurd op zaterdag 16/4:Mijn geduld is nu wel op. Dit dossier sleept al meer dan drie maanden aan en er is nog steeds geen oplossing. Er wordt vanalles beloofd maar niets gerealiseerd!Als ik eind volgende week geen nieuwe wastafel heb, - ik geloof namelijk niet in een 'herstelling' - dien ik officieel klacht in. Dit spelletje heeft lang genoeg geduurd. Ik moet niet opdraaien voor de tekortkomingen van jullie leverancier!Waarop zijn (laconiek) antwoord:'Ik probeer dit zo vlug mogelijk op te lossen maar zal enkel gaan met herstelling.Ik begrijp U frustratie.En als U een klacht wenst in te dienen hou ik U niet tegen.Daar hebt U het volste recht in.'Sindsdien geen nieuws meer maar het ziet er naar uit dat er helemaal niets meer gaat gebeuren en wij met onze verkeerde wastafel blijven zitten. Ik weet niet wat u ervan denkt maar dit noem ik alvast geen dienstverlening (na verkoop)!Zoiets kan en mag toch niet gebeuren?! Men houdt de klant aan het lijntje met valse beloftes, in de hoop dat hij het uiteindelijk opgeeft?! Sorry maar ik vind dit geen praktijken.Graag verneem ik welke stappen FACQ gaat zetten om dit dossier op een correcte manier af te handelen.Met beleefde groetenEen zeer teleurgestelde klantNadia Fahsi

Opgelost
G. O.
26/04/2021

Vroegtijdig slijtage van handdoekradiator

Dear,I’m experiencing a problem of early absolescence in relation to the following product.Categoria: HanddoekradiatorMarca: Acova/Cala Modello: 176x60Dettagli: In februari 2013 hebben wij een “handoekradiator” van het AVECO/Cala besteld bij Facq in het kader van de volledige renovatie van onze badkamer. Nu zijn er echter al verschillende van de dwarsbuizen waarvan de verf afbladerd door roest! Periodo acquisto: Tussen 8 en 10 jaar

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform