Goed

65 punten Info

Meest recente klachten

J. K.
24/09/2025

Facturen Ethias

Beste, Op 22 september van Ethias een mail ontvangen dat facturen ALLEEN nog via mail zullen verzonden worden. Ik ben het daar niet mee eens. Mvg.,

In behandeling
D. C.
14/09/2025

Stijging bijdrage staat nergens vermeld

Beste, toen ik mijn jaarlijkse bijdrage van Ethias Assistance Car & Family toegestuurd kreeg schrok ik me rot. Zoveel gestegen! Ik heb geprobeerd telefonisch contact op te nemen met de risicocontole van Ethias, maar na een uur wachten werd wachttijd werd ik er af gegooid. Ik heb dan maar naar het algemeen nummer gebeld en die vertelden me dat ik Ethias Assistence meer dan 2 keer nodig heb gehad in 2024 (was inderdaad 3 keer)en daardoor mijn bijdrage zoveel (met 24%!!!)verhoogd is. Ik heb de voorwaarden verschillende keren doorgelezen, maar ik vind nergens terug dat dit zou gebeuren. Ik vind dit niet kunnen en vind dat dit vermeld moet worden in het contract. De gewone bijdrage wil ik betalen, maar niet die extra 24% omdat dit nergens vermeld staat en ik dit dus niet kon weten. In de bijlage vind u de voorwaarden. Mvg, D. C.

In behandeling
C. D.
19/08/2025

Foute informatie en nu zware kosten

Beste Op woensdag 13/8 bel ik Ethias op voor info over een keizersnede die gepland stond 14/8, met de vraag of ik via hun verzekering een eenpersoons of tweepersoonskamer had. Ze vertelden me dat ik een eenpersoonskamer had met franchise van 250€, wat ik prima vond. Zo had ik het ook doorgegeven bij de opname 14/8. Vrijdag 15/8 was een feestdag dus ik bel maandag ochtend om toch nog eens te informeren en dan zeiden ze me dat ik daar geen recht op had omdat ik nog in een overgangsfase zat blijkbaar. Dus al die extra kosten zijn voor ons, ik voel me enorm bedrogen. Ik geloof dat ze hun telefoon gesprekken opnemen dus aan de hand daarvan kan je dit dus horen dat ze foutieve info gegeven hebben. Alsook hebben ze deze bij aansluit nooit doorgegeven. Ze zeiden maandag aan telefoon dat wij een verzekeringspapier van de oude verzekeraar moesten doorgeven, ook die info hebben wij nooit ontvangen. Maar hoe dan ook, hebben zij woensdag 13/8 niet de juiste info gegeven. Wat nu?

In behandeling
S. E.
2/05/2025

Schade dossier SI1296931824 NexDT Ref: 24071219

Beste, Ik shrijf u omdat ik een klacht wil indienen tegen mijn verzekeringsmaatschappij ETHIAS. Om de situatie te schetsen; Mijn berging heeft waterschade ondervonden ten gevolge van de felle regen en wind van 9/7/2024. Ik heb op 10/7/2024 deze waterschade geconstateerd en een schadeclaim gevuld onder het dossiernummer SI1296931824 (brief in bijlage). Mijn plafond, mijn muren, mijn ventilatiesysteem en de bovenkant van het kozijn is beschadigd door het water dat binnen is gekomen, deze kosten lopen op minimum 1648 euro en maximum op 2568 euro, de som die gegeven is als offerte (in bijlage) door de tegenpartij (firma Boudeboom). Er werd aangetoond dat de schade een fout was van de tegenpartij en we hebben op datum van 3/12/2024 overeengekomen dat de tegenpartij deze werken in natura zou uitvoeren en indien niet gerespecteerd, zou het dossier voor waterschade terug geopend worden (mail in bijlage). Aangezien ik geen reactie kreeg van de tegenpartij, kan ik er niet op vertrouwen dat deze werken ooit gedaan zullen worden en vraag ik om deze reden een vergoeding zodat ik via een andere aannemer deze werken kan uitvoeren. Ik heb tot op heden geen reactie van de tegenpartij die duidelijk aansprakelijk is maar wat nog straffer is, is dat mijn verzekeringsmaatschappij, met name Ethias, geen enkele actie voert om mij schadeloos te stellen. De enige reactie die ik gehad heb is dat ze dit gingen bekijken met de expert en ik krijg voor deze schade een som van 550 euro om enkel het plafond te doen, terwijl er meer is beschadigd. De totale kosten mits afbreken, plaatsen van gyprocplaten en gipsen, moeten we gemiddeld rekenen op €40 tot €65 per vierkante meter voor het volledige proces. Het plafond van de berging heeft een afmeting van 26 m2, dan ligt het bedrag tussen gemiddeld de 1040 en 1690 euro en dit is uitgerekend de andere kosten zoals hierboven geschreven. Ik heb verschillende mails gestuurd naar Ethias om deze zaak in orde te brengen (in bijlage de correspondenties). Ik begrijp niet waarom Ethias geen stappen onderneemt naar de tegenpartij wanneer die voor deze schade volledig aansprakelijk zijn. We zijn ondertussen vijf maanden verder en mijn berging is nog steeds niet te gebruiken. Ik kan daarmee ook niet ten volle teugen van mijn huis genieten. Ik heb verschillende malen gevraagd aan Ethias om de tegenparij te contacteren en ik krijg actueel geen enkele reactie. Dit is naar mijns inzien geen serieus manier van werken en volledig niet klantgericht. Ik vraag nogmaals via deze weg dat Ethias de nodige stappen onderneemt om deze zaak op de juiste manier af te handelen en mij zodoende volledig schadeloos te stellen. Soumaya El Khaldi

Afgesloten
G. S.
20/01/2025

Mmaandenlang gebrek aan actie of zelfs respons van woningverzekeraar ethias ivm schade door derden

Geachte mevrouw/heer, AL decennialang is Greta Hermans, Wijngaardstraat 61, 2800 Mechelen klant bij brand- & woningverzekeraar Ethias. In november 2024 deed zij aangifte van een ernstig schadegeval: automatische rolluik geblokkeerd door nonchalante ingreep van werknemer Ferm Puurs poetshulp. Ondanks aangifte begin november en verschillende (!) rappels hult Ethias zich in totale stilte & inertie: geen antwoorden op mails, geen actie tegen aansprakelijke. Wat is het nut van een schadeverzekeraar als die niet thuis geeft wanneer er om dringende interventie gevraagd wordt voor omvangrijke schade (herstelwerken aan de automatische rolluik kunnen in de duizenden euro's lopen...)??? Ik stel vast dat Ethias haar toegezegde contractuele taken niet uitvoert (en toch jaarlijks premie ontvangt)! Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 27/01 actie ondernomen wordt vanuit de verzekeraar Ethias om mijn hoogbejaarde moeder (95) bij te staan in de aanspraken tegen de aansprakelijke organisatie tot vergoeding en herstel van de geblokkeerde rolluik. Met vriendelijke groeten, Guido Sepelie, zoon jurist en kwade consument Bijlage: - Kopie e-mails aan ferm én Ethias Re: Annulering 04/11 Greta Hermans ​ info@ethias.be ​ ​ Joris Sepelie; ​ Guido Sepelie; ​+1 andere ​ Rappel aan verzoek van... 5 NOVEMBER 2024 grt, Guido Sepelie, voor Greta Hermans Van: Greta Hermans [greta.hermans@hotmail.com] Verzonden: donderdag 16 januari 2025 11:47 Aan: info@ethias.be [info@ethias.be] CC: Joris Sepelie [jsepelie@gmail.com]; Guido Sepelie [guido.sepelie@telenet.be]; info@ombudsman-insurance.be [info@ombudsman-insurance.be] Onderwerp: Re: Annulering 04/11 Van: Greta Hermans [greta.hermans@hotmail.com] Verzonden: dinsdag 5 november 2024 16:36 Aan: huishoudhulp.puurssintamands@samenferm.be [huishoudhulp.puurssintamands@samenferm.be] CC: Joris Sepelie [jsepelie@gmail.com]; info@ethias.be [info@ethias.be] Onderwerp: Re: Annulering 04/11 Geachte, Het verbaasde ons zeer dat u Aleed nog steeds naar mijn moeder zond. Het was voor iedereen duidelijk dat wij hem niet langer als poetsman wensten. Dat uw organisatie doet alsof haar neus bloedt, is treffend... Uw organisatie is aansprakelijk voor de duizenden euro's schade die Aleed tijdens zijn eerste interventie heeft veroorzaakt aan de rolluiken van de living Wijngaardstraat 61. Tijdens mijn aanwezigheid enkele weken geleden werden er weer rolluikbedieningen gewijzigd; ik heb toen verdere schade kunnen vermijden. Aleed is nog gerechtigd op twee cheques (twee uren van zijn laatste interventie), daarmee houdt het op. Voorlopig doen wij op uw organisatie geen beroep meer, er loopt te veel mis zonder enige oplossing van uw zijde. Vriendelijke groet, namens Greta Hermans, Guido Sepelie - De Panne/Mechelen -

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform