Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 179
- Aantal klachten *
- 35
- Afgesloten klachten*
- 91%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Terugbetaling hospitalisatie
Beste Mijn echtgenoot heeft in maart 2025 een kaakoperatie ondergaan. Ethias wilt deze kosten niet terugbetalen omdat ze ervan uit gaan dat een kaak op 13-jarige leeftijd volgroeid is. Mijn echtgenoot is op 1 augustus 2022 aangesloten bij Ethias. De klachten waren dus toen volgens hen al gekend en dat is de reden waarom ze niet willen terugbetalen. We wisten pas in april 2024 dat hij een operatie nodig ging hebben. Trouwens deze regel staat ook niet in het contract. Dat geven ze zelf toe. We wisten dus niets van deze regel af! Zijn ze dan alsnog niet verplicht om dit bedrag terug te betalen?
Serieuze vraag aan Ethias
Beste Ethias, Zoals altijd wijzigen ze de bedragen en communiceren ze erg moeilijk met de klanten, wat de relatie tussen de klant en Ethias altijd bemoeilijkt, Elke maand moet ik zelf mijn werkloosheidsbewijs opsturen, hen bellen en vragen om het geld op Records Krediet rekening te storten, Ik ben niet op de hoogte gebracht van de wijziging van het bedrag. Op 3/11/2025 heb ik hen een e-mail gestuurd om de situatie te verduidelijken, maar ik heb geen antwoord gekregen. Er is geen respect voor de klanten, Ik stuur het document altijd op de eerste dag van elke maand of een dag eerder. als ik niet persoonlijk bel, betalen ze niet aan Record Credits. Ik vind deze manier van werken niet normaal. Neem mensen in dienst als u dat nodig heeft om klanten en hun behoeften te beantwoorden. Dit geld komt niet van u, maar uit een speciaal fonds van de overheid, en u speelt met het geduld van trouwe klanten, Zoek een compromis tussen de klant en Ethias, ik vraag geen extra geld of iets anders, alleen respect voor de klanten, zoals dat in 2025 normaal grts, Ilie (Ylly) Bijlage: -zie bijlage
Facturen Ethias
Beste, Op 22 september van Ethias een mail ontvangen dat facturen ALLEEN nog via mail zullen verzonden worden. Ik ben het daar niet mee eens. Mvg.,
Stijging bijdrage staat nergens vermeld
Beste, toen ik mijn jaarlijkse bijdrage van Ethias Assistance Car & Family toegestuurd kreeg schrok ik me rot. Zoveel gestegen! Ik heb geprobeerd telefonisch contact op te nemen met de risicocontole van Ethias, maar na een uur wachten werd wachttijd werd ik er af gegooid. Ik heb dan maar naar het algemeen nummer gebeld en die vertelden me dat ik Ethias Assistence meer dan 2 keer nodig heb gehad in 2024 (was inderdaad 3 keer)en daardoor mijn bijdrage zoveel (met 24%!!!)verhoogd is. Ik heb de voorwaarden verschillende keren doorgelezen, maar ik vind nergens terug dat dit zou gebeuren. Ik vind dit niet kunnen en vind dat dit vermeld moet worden in het contract. De gewone bijdrage wil ik betalen, maar niet die extra 24% omdat dit nergens vermeld staat en ik dit dus niet kon weten. In de bijlage vind u de voorwaarden. Mvg, D. C.
Foute informatie en nu zware kosten
Beste Op woensdag 13/8 bel ik Ethias op voor info over een keizersnede die gepland stond 14/8, met de vraag of ik via hun verzekering een eenpersoons of tweepersoonskamer had. Ze vertelden me dat ik een eenpersoonskamer had met franchise van 250€, wat ik prima vond. Zo had ik het ook doorgegeven bij de opname 14/8. Vrijdag 15/8 was een feestdag dus ik bel maandag ochtend om toch nog eens te informeren en dan zeiden ze me dat ik daar geen recht op had omdat ik nog in een overgangsfase zat blijkbaar. Dus al die extra kosten zijn voor ons, ik voel me enorm bedrogen. Ik geloof dat ze hun telefoon gesprekken opnemen dus aan de hand daarvan kan je dit dus horen dat ze foutieve info gegeven hebben. Alsook hebben ze deze bij aansluit nooit doorgegeven. Ze zeiden maandag aan telefoon dat wij een verzekeringspapier van de oude verzekeraar moesten doorgeven, ook die info hebben wij nooit ontvangen. Maar hoe dan ook, hebben zij woensdag 13/8 niet de juiste info gegeven. Wat nu?
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten