Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Privé laadpunt werkt niet in combinatie met laadpas
Na uitdiensttreding bij mijn vorige werkgever en het opstarten van een eigen vennootschap heb ik het laadpunt overgenomen van mijn voormalig werkgever. Hierbij heb ik een nieuwe laadpas aangeschaft via EDI. Echter werkt deze laadpas niet in combinatie met het overgenomen laadpunt. Sinds december 2024 zijn hiervoor herhaaldelijk meldingen gemaakt. Sommige van deze meldingen worden behandeld vanop afstand (niet allemaal) waarbij instellingen worden gewijzigd in het laadpunt. Echter heeft geen van deze wijzigingen het gewenste resultaat en wordt er niet gereageerd op deze feedback. Bij een voormalig collega was de situatie exact hetzelfde, deze heeft echter toch een technieker aan huis gekregen waarna het probleem opgelost was. De oplossing was blijkbaar een nieuwe laadpas in combinatie met instellingen in het laadpunt. Dit werd gemeld aan EDI met de vraag om ook hier een technieker naar te laten kijken. Hierbij werd bevestigd dat de technische dienst contact zou opnemen maar helaas gebeurde dit niet. Na herhaaldelijke pogingen om het probleem opgelost te krijgen en het gebrek aan feedback zou ik graag asap een oplossing krijgen. Ik dien mijn wagen telkens aan een publiek laadpunt te gaan laden tegen een hogere kostprijs alsook kost dit mij tijd om telkens ergens anders te moeten gaan wachten. De geleverde klantenservice is beneden alle peil, zie alsook de Google-reviews en de reviews op trustpilot.
EDI voert afspraken niet uit volgens offerte
1. In september 2024 bespreken we met EDI de installatie van een laadstation. Dit gaat als volgt: online formulier invullen om onze concrete situatie te schetsen, inclusief uploaden van een foto van de gewenste plaats van installatie hoort. De foto toont duidelijk dat het laadstation niet tegen het huis moet komen. Nadien een telefoongesprek van 18 minuten met een medewerker van EDI, waarin deze medewerker voorstelt om onder onze oprit door te boren naar de plaats waar ikzelf een kleine wand voorzie om de laadpaal op te monteren. Ik vraag door over - en we bespreken uitgebreid - het risico op beschadiging van een afvoerleiding bij het boren: er ligt immers een septische put in het midden van de oprit. EDI kiest ervoor om op geen enkel moment iemand ter plaatse te sturen. 2. We krijgen daarna een offerte toegestuurd, waarmee we akkoord gaan, en plannen een afspraak in met een door EDI aangestelde onderaannemer. Eens ter plaatse (op 12 november 2024) blijkt deze onderaannemer niet uitgerust te zijn om onder de oprit door te boren. Bij een telefoon met EDI krijg ik te horen dat ze een oplossing zoeken. 3. De dag nadien krijgen we een mail, van de EDI medewerker die de offerte gemaakt heeft, dat de werken uitvoeren 'niet mogelijk' is. Daarop bel ik met hem en leg ik hem uit dat hij gewoon een onderaannemer moet selecteren die zijn voorstel kan uitvoeren. Op een bepaald moment geeft de EDI medewerker in het telefoongesprek ook toe dat hij een "ergens fout gemaakt heeft". 4. Vanaf dat moment is EDI grotendeels onbereikbaar. De algemene klantendienst blijkt gewoon een muur te zijn. Meerdere beloften om "ten laatste morgen" gecontacteerd te worden bleken compleet hol. Zelfs het nummer dat ze afficheren met '24/7 bijstand bij problemen met laden' blijkt na herhaaldelijke pogingen onbereikbaar - de lijn werd na doorlopen van een keuzemenu gewoonweg afgesneden. 5. Vanaf eind november probeert EDI ons richting extra kosten te duwen, bovenop het gefactureerde bedrag, alhoewel dat duidelijk in strijd is met hun eigen algemene voorwaarden. De EDI medewerker blijft hierbij zelf onbereikbaar - hij heeft enkel zelf verschillende mails gestuurd waarin hij niet reageert op onze klacht (vooralsnog ook niet na ingeven van de klacht op de website van EDI, en na een uitgebreide brief die we op aanraden van onze advocaat al doorgestuurd hebben). Hij herhaalt hierbij gewoon onze zogenaamde 'keuze' om ofwel 732 EUR + BTW extra te betalen voor de door hem voorgestelde boring, ofwel om 582 EUR + BTW extra te betalen voor opbreken van onze oprit. Dit terwijl het van in het allerbegin duidelijk was (ook voor EDI, als een medewerker van EDI de factuur met enige tegenwoordigheid van geest opgesteld heeft) dat we naar de overkant van onze oprit moesten geraken, en dat er geen wachtbuis voorzien was. Wij vinden het uiteraard niet correct om een duidelijke afspraak te maken voor installatie van een laadstation en nadien (na formeel onderling akkoord en in strijd met eigen algemene voorwaarden) extra kosten te proberen doorrekenen, zelfs zonder enig deftig voorstel tot tegemoetkoming. Dat EDI in heel dit verhaal, ondertussen gedurende maanden, slechts selectief bereikbaar is gebleken, en op een heel aantal van onze pogingen tot gesprek van ons niet reageert, beschouwen wij uiteraard als een uiterst slecht voorteken over wat betreft de nadien nog te leveren service. De reviews op google bevestigen ons wantrouwen hierin trouwens overtuigend: https://nl-be.trustpilot.com/review/edi.be De 283 google beoordelingen over "EDI - Electric by D'Ieteren" komen op een gemiddelde van 2,5/5, zie bijlage. De eerste reactie die ik daar zie, zegt: "De offerte gaat snel. Alles erna is rampzalig". Dit is tot nu toe ook onze ervaring. De overeengekomen offerte vormt - ook volgens de algemene voorwaarden van EDI - een contract wat de prijs betreft, het is dus aan EDI om die gemaakte afspraak ook uit te voeren zoals overeengekomen. Hun keuze om in heel het bestelproces geen bekwame medewerker ter plaatse te sturen, zal hen waarschijnlijk vaak aanzienlijke bedragen uitsparen. Als ze dan eens een fout maken, zouden wij het slechts als volwassen beschouwen dat ze daar dan ook op een correcte manier mee omgaan. Onze ervaring, die ik natuurlijk niemand aanraad, is tot nu toe het omgekeerde.
Buitensporige kosten bij laadbeurt EDI
Geachte mevrouw/heer, Op 15 november 2024 heb ik mijn elektrische wagen opgeladen via mijn EDI-laadpas bij laadpunt FRE10E7676, gelegen in een ondergrondse parking op 25 Rue des Capucins, Reims, Frankrijk. Op de laadpaal zelf stond duidelijk vermeld dat het tarief €0,60 per kWh bedroeg, zonder bijkomende kosten zoals start- of minuutvergoedingen. Aangezien de laadpaal zich in een ondergrondse parking bevond, had ik geen netwerkverbinding en kon ik het exacte tarief dat EDI zou aanrekenen niet verifiëren. Ik vertrouwde er echter op dat het tarief van EDI in lijn zou liggen met het tarief van de laadpaal, met eventueel een 10 à 20% opslag voor hun dienstverlening. Na ontvangst van mijn factuur stelde ik tot mijn grote verbazing vast dat ik voor het laden van 14,73 kWh een totaalbedrag van €78,21 inclusief btw werd aangerekend. Dit bedrag is meer dan acht keer hoger dan de kosten die de laadpaalprovider zelf zou aanrekenen (€8,84). De kosten werden als volgt gespecificeerd: • Start fee: €0,72 • Energieverbruik: 14,73 kWh aan €0,09 per kWh (€1,33 in totaal) • Minuutvergoeding: €0,66 per minuut voor 96 minuten, wat resulteert in een bedrag van €63,25 exclusief btw (ongeveer €75,90 incl. btw). De laadpaalprovider rekent zelf geen minuutvergoeding aan, wat ook logisch is, aangezien de laadpaal zich in een betalende ondergrondse parking bevindt. Ik heb daar dus al parkeerkosten betaald. Deze extra minuutvergoeding, die enkel door EDI wordt toegepast, lijkt volledig onterecht, onredelijk en disproportioneel. Dit heeft niet alleen geleid tot een exorbitante factuur, maar ondermijnt ook mijn vertrouwen in de transparantie en eerlijkheid van de dienstverlening van EDI. Als trouwe klant verwacht ik dat tarieven redelijk en in lijn zijn met wat door de laadpaalaanbieder wordt aangegeven. Daarom verzoek ik u om het bedrag van €63,25 exclusief btw, dat voortkomt uit de onterechte minuutvergoeding, te crediteren; Ik contacteerde EDI een 3-tal weken geleden met een uitgebereid beschijving van het probleem en met de vriendelijke vraag me hier zo spoedig mogelijk over te contacteren en de nodige rechtzettingen te doen. Ik mocht hier echter nooit een reactie op ontvangen. Met vriendelijke groeten, N. M. Bijlage: • Kopie factuur
Betwisting factuur zonder contract
Betreft: Betwisting van factuurnummer 032408100463908 van 15 aug 2024 Geachte mevrouw/heer, Op 15 aug 2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 7. Dat moet echter een vergissing zijn: Wij hebben geen contact bij jullie lopen Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 7 niet dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
Facturen split billing
Beste Vanaf mei 2023 had ik een communicatieprobleem met mijn laadpaal. Hiervoor heb ik meerdere malen (via verschillende kanalen) contact opgenomen. Uiteindelijk zijn er dan technici gekomen, die dan zouden terugkomen om het probleem op te lossen. Wanneer er dan weer verschillende maanden verstreken waren, kwam er iemand nieuw om het probleem opnieuw te bekijken. Pas in mei 2024 is het probleem opgelost. Ik vraag nu reeds 3 weken om de facturen door te sturen, maar krijg hierop geen respons. Dit kan toch niet? Ik krijg wel een maandelijkse factuur om mijn abonnement te betalen. De factuur doorsturen van mijn laaduren, kan toch niet zo lang duren?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten