Terug

Buitensporige kosten bij laadbeurt EDI

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. M.

Naar: Electric by D'Ieteren

16/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 15 november 2024 heb ik mijn elektrische wagen opgeladen via mijn EDI-laadpas bij laadpunt FRE10E7676, gelegen in een ondergrondse parking op 25 Rue des Capucins, Reims, Frankrijk. Op de laadpaal zelf stond duidelijk vermeld dat het tarief €0,60 per kWh bedroeg, zonder bijkomende kosten zoals start- of minuutvergoedingen. Aangezien de laadpaal zich in een ondergrondse parking bevond, had ik geen netwerkverbinding en kon ik het exacte tarief dat EDI zou aanrekenen niet verifiëren. Ik vertrouwde er echter op dat het tarief van EDI in lijn zou liggen met het tarief van de laadpaal, met eventueel een 10 à 20% opslag voor hun dienstverlening. Na ontvangst van mijn factuur stelde ik tot mijn grote verbazing vast dat ik voor het laden van 14,73 kWh een totaalbedrag van €78,21 inclusief btw werd aangerekend. Dit bedrag is meer dan acht keer hoger dan de kosten die de laadpaalprovider zelf zou aanrekenen (€8,84). De kosten werden als volgt gespecificeerd: • Start fee: €0,72 • Energieverbruik: 14,73 kWh aan €0,09 per kWh (€1,33 in totaal) • Minuutvergoeding: €0,66 per minuut voor 96 minuten, wat resulteert in een bedrag van €63,25 exclusief btw (ongeveer €75,90 incl. btw). De laadpaalprovider rekent zelf geen minuutvergoeding aan, wat ook logisch is, aangezien de laadpaal zich in een betalende ondergrondse parking bevindt. Ik heb daar dus al parkeerkosten betaald. Deze extra minuutvergoeding, die enkel door EDI wordt toegepast, lijkt volledig onterecht, onredelijk en disproportioneel. Dit heeft niet alleen geleid tot een exorbitante factuur, maar ondermijnt ook mijn vertrouwen in de transparantie en eerlijkheid van de dienstverlening van EDI. Als trouwe klant verwacht ik dat tarieven redelijk en in lijn zijn met wat door de laadpaalaanbieder wordt aangegeven. Daarom verzoek ik u om het bedrag van €63,25 exclusief btw, dat voortkomt uit de onterechte minuutvergoeding, te crediteren; Ik contacteerde EDI een 3-tal weken geleden met een uitgebereid beschijving van het probleem en met de vriendelijke vraag me hier zo spoedig mogelijk over te contacteren en de nodige rechtzettingen te doen. Ik mocht hier echter nooit een reactie op ontvangen. Met vriendelijke groeten, N. M. Bijlage: • Kopie factuur

Bemiddeling door Testaankoop 20 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform