Terug

Privé laadpunt werkt niet in combinatie met laadpas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

M. E.

Naar: Electric by D'Ieteren

28/02/2025

Na uitdiensttreding bij mijn vorige werkgever en het opstarten van een eigen vennootschap heb ik het laadpunt overgenomen van mijn voormalig werkgever. Hierbij heb ik een nieuwe laadpas aangeschaft via EDI. Echter werkt deze laadpas niet in combinatie met het overgenomen laadpunt. Sinds december 2024 zijn hiervoor herhaaldelijk meldingen gemaakt. Sommige van deze meldingen worden behandeld vanop afstand (niet allemaal) waarbij instellingen worden gewijzigd in het laadpunt. Echter heeft geen van deze wijzigingen het gewenste resultaat en wordt er niet gereageerd op deze feedback. Bij een voormalig collega was de situatie exact hetzelfde, deze heeft echter toch een technieker aan huis gekregen waarna het probleem opgelost was. De oplossing was blijkbaar een nieuwe laadpas in combinatie met instellingen in het laadpunt. Dit werd gemeld aan EDI met de vraag om ook hier een technieker naar te laten kijken. Hierbij werd bevestigd dat de technische dienst contact zou opnemen maar helaas gebeurde dit niet. Na herhaaldelijke pogingen om het probleem opgelost te krijgen en het gebrek aan feedback zou ik graag asap een oplossing krijgen. Ik dien mijn wagen telkens aan een publiek laadpunt te gaan laden tegen een hogere kostprijs alsook kost dit mij tijd om telkens ergens anders te moeten gaan wachten. De geleverde klantenservice is beneden alle peil, zie alsook de Google-reviews en de reviews op trustpilot.

Berichten (1)

M. E.

Naar: Electric by D'Ieteren

03/03/2025

Beste, naar aanleiding van deze klacht ontving ik offerte S169225 . Hierbij wordt een interventie buiten garantie voorgesteld. Echter wil ik verwijzen naar het feit dat bij mijn ex-collega exact dezelfde situatie zich heeft voorgedaan. De laadpaal werkte perfect in combinatie met de EDI-laadpas van onze voorgaande werkgever. Bij uitdiensttreding hebben we de laadpaal overgenomen (overgekocht) en een nieuwe laadpas besteld bij EDI. Vanaf toen konden we onze wagens niet meer opladen met de nieuwe laadkaart die werd aangekocht bij EDI. Momenteel is de laadpal op plug&charge ingesteld waarbij de auto wel laadt maar logischerwijs wordt deze laadbeurt niet gekoppeld aan de laadkaart aangezien deze niet gebruikt kan worden. Dit geeft aan dat het laadstation op zich volledig functioneel is qua opladen maar dat het probleem zich stelt bij de laadpas eventueel in combinatie met instellingen van de laadpaal m.b.t. de nieuwe laadpas. Bij mijn ex-collega was ook net dat de oorzaak van het niet functioneren van de nieuw aangekochte laadkaart. De technieker heeft daar een nieuwe laadkaart aangeleverd en de instellingen in de laadpaal m.b.t. de laadkaart laten wijzigen. Blijkbaar stond het account van mijn ex-collega nog gekoppeld aan onze voorgaande werkgever. Tijdens enkele pogingen vanop afstand om de laadpas te doen werken was er een moment dat de laadpas effectief het opladen van de wagen startte. Echter stelde zich toen het probleem dat de transactie niet gekoppeld was aan de laadpas. De laadpas werkt ook in combinatie met publieke laadpalen. Gezien de aard van het probleem is een 'after sales intervention - Out of warrenty ' van €299 (excl. BTW) wel heel opmerkelijk en niet wenselijk. Ik heb de laadpas recent aangekocht bij EDI, alsook deze aangemeld zoals de voorgestelde stappen. Het probleem situeert zich meer dan waarschijnlijk in de instellingen van de laadpaal en er zijn grote gelijkenissen te vinden met de situatie bij mijn ex-collega. Het lijkt mij ook logisch dat nieuw aangeschafte laadpassen kosteloos operationeel worden gemaakt bij problemen in de instellingen. Vriendelijke groeten

Bemiddeling door Testaankoop 12 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform