Meest recente klachten

J. V.
2/05/2021

niet naleven van contractuele verplichtingen

Gegevens: Verstraeten Ruttens, Bredepleinstraat 95 te BoortmeerbeekBetaler: 58149495Toestel: A2040764148 DA Combifort 32/80 PLUSGeachte,Bij deze wens ik een officiële klacht neer te leggen over het niet nakomen van de contractuele verplichtingen. (er is een contract geldig van 1/7/2020 tot 30/6/2021 dit loopt 15 jaar)Historiek:In de week van 15 februari 2020 bel ik naar jullie diensten om te melden dat er een probleem is met mijn verwarmingstoestel. Diezelfde week komt er een technieker langs. Hij stelt vast dat er 2 zaken stuk zijn en vervanging noodzakelijk is. Hij neemt een foto en stuurt dit door om de stukken te bestellen. De technieker geeft mee dat normaal gezien alles binnen de week geleverd is en kan worden geïnstalleerd. Tot hier is alles naar wens.Een week later neem ik contact op om te horen wat de status is. Er is niks gebeurd want blijkbaar waren de foto’s niet duidelijk genoeg. De persoon ging het nodige doen en zou snel iets laten weten. Nog een week later bel ik nogmaals want had geen feedback. Gedurende dagen/weken word ik aan het lijntje gehouden. Na een zoveelste telefoontje krijg ik te horen dat mijn toestel niet meer door uw diensten wordt onderhouden en er geen stukken meer te verkrijgen zijn. De oplossing volgens hen: uw krijgt een ander toestel aan gunstige voorwaarden of u neemt zelf contact op met de nieuwe leverancier (en u betaalt wel zelf de kosten)Hiermee kan ik me niet akkoord verklaren. Ik betaal al 15 jaar een onderhoudscontract en zonder dat ik een melding krijg is er besloten dat mijn toestel niet meer wordt onderhouden ( de premie is wel nog doodleuk aangerekend en ontvangen). Voor zover ik weet heeft een contract verplichtingen die moeten worden nagekomen door beide partijen. Van zodra 1 partij dit niet doet is er sprake van contractbreuk.Dus in dit geval pleegt uw firma contractbreuk en stel ik jullie in gebreken.Gedurende 2 maanden word ik aan het lijntje gehouden tot vandaag iemand me doodleuk zegt: ‘meneer, klachten moet u wel via mail sturen’. Ik vraag me dan af wat mij is wijsgemaakt de voorbije weken?Want ik had (vaak met de zelfde persoon, een dame vermoedelijk Franstalige) via telefoon gezegd dat ik een deftig voorstel wil krijgen hoe dit wordt opgelost en dit is niet door een toestel aan promo prijzen.

Afgesloten
D. T.
23/04/2020

Omniumcontract Ketel

Beste mevrouw, heer, Hierbij maak ik u kenbaar dat ik mijn onderhoudsabonnement voor mijn cv-ketel met directe ingang wil opzeggen, dit omwille van de forse prijsaanpassing van het contract. Ik heb ook geen interesse in het standaard contract. Er staat nergens vermeld hoeveel het standaard contract zelfs bedraagt.

Afgesloten
A. C.
29/05/2018

Dubbele factuur

Mijn zoon Erik Dullers heeft me gevraagd om zijn klacht via Testaankoop te verzenden, omdat ik lid ben. Hij heeft zeven maanden geleden zijn boiler laten herstellen. Het bleef echter lekken met lauw water als gevolg. Met 3 kleine kinderen in huis, is dat niet te doen. Elke telefoon of mail werd in de zes (!) daaropvolgende maanden met een excuus afgewimpeld. Tot ze uiteindelijk de boiler ditmaal goed hebben afgestemd. Maar mijn zoon had al een factuur van rond de 400 € betaald, met de belofte dat de herstelling gratis zou zijn. Toch reeg hij opnieuw dezelfde factuur, met ongeveer dezelfde som opnieuw te betalen. De firma wilt niet wijken en blijft op zijn standpunt. Mijn zoon weigert dubbel te betalen uiteraard.Mvg,voor Erik Dullers

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform