Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
geleverde producten niet in orde
Geachte mevrouw/heer, Op 18 juni zijn bij mij screens en rolluiken geleverd (ordernummer 7223) . Helaas moet ik constateren dat de geleverde producten niet in goede staat verkeren. Bij ontvangst leken de producten voor zowel rolluiken als screens in orde. Maar bij het monteren van de screens blijkt het niet mogelijk om de afdekplaten opnieuw te klikken door dat deze niet recht zijn. Deze zijn gemonteerd volgens de richtlijnen van de website en info door een collega. Gezien de aard van de schade vermoed ik sterk dat dit tijdens de productie is ontstaan. Ook de opvulprofielen zijn onvoldoende lang. Nochtans is een collega langs geweest om deze op te meten. Aangezien het product nog binnen de garantietermijn viel, wou ik hierbij nadrukkelijk een beroep op garantie en dus 4 nieuwe profielen ontvangen. Ik verzocht u vriendelijk doch dringend om deze situatie zo spoedig mogelijk op te lossen, bij voorkeur door vervanging van de beschadigde producten. Intussen hebben wij contact gehad via mail en via telefoon wat echter niet geleid heeft tot een oplossing. Graag wil ik nogmaals vragen om 4 nieuwe profielen te leveren op mijn adres. Met vriendelijke groeten, Sonja Buyens
Werken niet uitgevoerd zoals afgesproken, correcte oplossing blijft uit.
Geachte, Graag wens ik u via deze brief op de hoogte te brengen van een ernstig en aanhoudend probleem met de firma Ekstravert inzake de levering en plaatsing van twee rolluiken op onze zolderverdieping. Wij namen in het voorjaar van 2025 contact op met Ekstravert voor de plaatsing van twee verduisterende rolluiken. Vanwege de drukte tijdens Batibouw werd afgesproken dat de plaatser i.p.v. zaakvoerder de afmetingen zou komen nemen. Bij de opmeting vroeg deze man of wij de rolluiken graag 'in de dag' of 'op de dag' hadden. Mijn partner vroeg expliciet of dit mogelijk was in combinatie met vliegenramen (die essentieel zijn voor onze zoon met een allergie voor insectenbeten). De opmeter bevestigde dat dit perfect mogelijk was, met slechts een kleine aanpassing in de plaatsing. Op basis van dit advies stemden wij in met de plaatsing "in de dag". Bij de bestelling betaalden wij reeds 90% van het totaalbedrag. Op 2 april 2025 kwamen twee plaatsers de rolluiken installeren. Bij controle bleek dat de rolluiken langs alle zijden kieren vertoonden, wat resulteert in lichtinval en dus geen volledige verduistering – nochtans een essentieel element van onze aankoop. De plaatsers verklaarden dat wij dit zelf konden oplossen met mousse uit de doe-het-zelfzaak. Na mijn ongenoegen hierover verwezen ze ons door naar het hoofdbureau. Wij voelden ons niet serieus genomen en waren verbaasd dat een professioneel bedrijf geen afgewerkt en correct geplaatst product afleverde. Vanaf dat moment startte een periode van onduidelijke communicatie, slechte service, respectloos telefonisch contact en onopgeloste klachten. Hieronder een samenvatting van het verloop: Op 8 april ontvingen we een eerste mail waarin voorgesteld werd om mousse te plaatsen tussen kast en geleiders. Er werd echter geen garantie gegeven op volledige verduistering of garantie op lange termijn (staat expliciet op mail). Wij gingen niet akkoord zonder schriftelijke garantie op 100% verduistering en blijvend effect, gezien het foutieve advies bij de opmeting. Op 23 april ontvingen we de melding dat de mousse volgens de plaatsers een goede oplossing was, maar zonder enige garantie op mail te verkrijgen. Op 6 mei ontvingen we bericht dat de plaatsing zou gebeuren op 20 mei om 15u, terwijl wij meerdere keren aangaven dat dit enkel in de voormiddag mogelijk was. Gedurende een week kregen we geen antwoord meer. Op 12 mei namen we telefonisch contact op. Het gesprek verliep onrespectvol, en ik kreeg te horen dat ik met geen mogelijkheid de contactpersoon aan de lijn zou krijgen aangezien ik niet in de voormiddag kon bellen. Ik stuurde daarop een e-mail met een overzicht van de situatie en vroeg om de rolluiken op te halen en het reeds betaalde bedrag terug te storten. Op 13 mei nam mijn partner telefonisch contact op in de voormiddag, zoals gevraagd. Er werd beloofd dat de zaakvoerder ons persoonlijk zou contacteren voor een plaatsbezoek door hem om alles vast te stellen. Dit gebeurde niet, met deze reden nam ik op 20 mei opnieuw contact met hen op via mail. Op 22 mei ontvingen we een mail (= geen telefoon zoals beloofd) dat de plaatsers op 13 juni zullen langskomen, maar dit betreft enkel voor slechts één zonnewering, zonder akkoord of overleg met ons, en de mousse is het enige dat ze nog willen en kunnen proberen (staat in de mail). Tot op heden is geen duurzame of correcte oplossing voorgesteld, en blijven wij achter met rolluiken die niet doen wat ze moeten: verduisteren. Er is bovendien sprake van: Foutief advies bij de opmeting Geen uitvoering conform bestelling Geen garantie op voorgestelde oplossing Slechte en onrespectvolle klantenservice Ongecoördineerde communicatie rond plaatsing Wij voelen ons bedrogen en misleid, en verzoeken hierbij Testaankoop om deze zaak te onderzoeken en ons te ondersteunen in het bekomen van een volledige terugbetaling of correcte plaatsing conform wat oorspronkelijk werd overeengekomen (= twee rolluiken die volledige verduistering garanderen, zonder nood aan tijdelijke of niet-professionele oplossingen). In bijlage vindt u de foto's van onze geplaatste rolluiken) alsook het volledige mailverkeer. Wij danken u bij voorbaat voor uw tussenkomst en kijken uit naar uw verdere begeleiding in deze zaak. Met beleefde groet, Oudrey Vinck
terugbetaling aangebrachte schade
de door jullie firma aangebrachte schade aan buitenbepleistering bij plaatsing lamellendak is nog steeds niet vergoed.Daar jullie verzekering niet wil tussenkomen heb ik de reparatie met eigen middelen betaald.Na ontelbare telefoons,mails en persoonlijke bezoeken en vele belofte's van jullie is mijn geduld op
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten