Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Betwisting factuur
In ons contract voor de plaatsing van onze zonnepanelen was er een nazicht voorzien van onze zekeringskast om na te kijken of er aanpassingen moesten gebeuren.Dit nazicht werd uitgevoerd in september 2022.Onze zonnepanelen werden geplaatst en de aansluiting gebeurde in december 2022. De installateur meldde toen dat onze instalallatie niet positief gekeurd ging worden wegens verschillende tekortkomingen in de zekeringskast (interne bedrading niet zwaar genoeg, zekeringen te oud, deurtje ontbrak,...) en dat deze moest vervangen worden.Ecofix had echter geen personeel meer beschikbaar om deze werken uit te voeren voor het einde van het jaar (en dus zouden we de premie van 2022 verliezen).We hebben er hun op gewezen dat dit het rechtstreeks gevolg was van een gebrekkig nazicht van onze installatie & indien dit toen aan ons was gemeld dat we de nodige actie hadden ondernomen om onze zekeringskast te laten vervangen.Ze hebben in eerste instantie bevestigd dat het nazicht niet conform was gebeurd, maar vonden dat ze niet aansprakelijk waren aangezien deze werken in onderaanneming waren gebeurd.Uiteindelijk kwam men met het voorstel om de werken alsnog uit te voeren voor de vastgelegde datum van de keuring half december en vroegen aan ons een bijdrage van maximaal 500 Euro.We zijn hiermee akkoord gegaan. Het leek ons een redelijk voorstel aangezien we toch hadden betaald voor een aantal diensten die niet correct waren uitgevoerd en ook gedeeltelijk opnieuw moesten uitgevoerd worden bij het plaatsen van een nieuwe zekeringskast.Na de werken bleek echter dat men enkel de interne bedrading van de zekeringskast had vervangen.De installateurs waren zelf niet zeker of we door de keuring zouden geraken en gaven ons zelfs bijkomen de raad om de zekeringkast te vervangen om dat ze die niet veilig vonden.Dit was niet volgens de afspraak maar we kregen toch – na vraag van ons wat het openstaand saldo was en bevestiging dat dit het resterend bedrag van de offerte was, de betaling hiervan en een bevestiging van hun dat het saldo van de offerte voldaan was- een bijkomende factuur van 500 Euro.We zijn weliswaar door de keuring geraakt, maar de gemaakte kosten zijn voor ons weggegooid geld omdat we alsnog de zekeringskast moeten vervangen.We kunnen ook onze installatie niet aangeven bij de netbeheerder (of de premie aanvragen) omdat Ecofix weigert de papieren door te sturen.We blijven bij ons standpunt dat de 500 Euro kosten een rechtstreeks gevolg is van het gebrekkig nazicht in september en vragen met aandrang dat Ecofix de papieren opstuurt zodat de financiële impact van dit geschil niet verder oploopt.
Problemen met batterij van zonnepanelen
In oktober hebben ze bij ons zonnepanelen geplaats met een omvormer en batterij. Na 20 weken wachten!In november zagen we dat er een probleem was met de batterij via de app. Wij hebben contact opgenomen met EcoFix Solutions. Ze zeiden om ons op te nemen in de planning. Na 1 maand hebben we weer contact opgenomen en ze zeiden dat het erg druk was en ze zo snel mogelijk iemand gingen langsturen. Wij zijn nu februari en er is nog steeds niemand langsgeweest. De batterij doet het nog steeds niet. We hebben verschillende keren terug gebeld naar het bedrijf.
Aansluiting van zonnepanelen
Beste,ik heb zonnepanelen laten leggen begin februari en de afwerking hiervan is nog steeds niet inorde . Het gaat om de omvormer en firma zet ons volledig in de kou. Ik zou heel graag hebben dat er gehoor aan gegeven wordt en dat alles volledig inorde is.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten