Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
oplichting
Geachte mevrouw/heer, Op 25/4/2025 , Kocht ik 'Dragon Ball Z complete Bosx set vols 1-26 Paperback' voor het bedrag van 103,02 EUR. Vervolgens betaalde ik ook nog eens douanekosten voor het bedrag van 51,75 EUR. U hebt reeds alle bewijsstukken... Wij stelden echter vast (zie bijlage) dat het om valse boeken gaat én dat het karton erg beschadigd toekwam. De boeken zijn namelijk niet allemaal even dik, de afdrukken zijn heel erg vaak slecht leesbaar én schuingedrukt. Ook moeten de tekeningen van op de kaft samen één tekening vormen (in een rechte duidelijke lijn) en dat is niet het geval. U zei mij dat u enkel de boeken zelf terugbetaalt. Hiermee ben ik het niet eens. Wij betaalden mét plezier de douanekosten maar niet voor valse boeken. Wij werden hier opgelicht. Wij wensen een terugbetaling van 104,77 EUR. De boeken wil ik gerust terugsturen MAAR (zie bijlage) Bpost liet mij weten dat de verzendkosten (zie bijlage) 155,20 EUR bedragen. Dus nog meer. Na opgelicht te zijn heb ik schrik dit bedrag voor te schieten. Want dan moet ik een terugbetaling krijgen van 259,97 EUR. Ook wilde ik u melden dat ik via uw portaal niet kan antwoorden daar wij altijd foutmeldingen krijgen. Ik begin dit grondig beu te geraken en men zinnes naar te politie te stappen en klacht neer te leggen tegen Ebay. tenslotte zijn jullie het portaal waarop ik de boeken heb gekocht. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 12/6 een terugbetaling van 159,97 EUR (en dan stuur ik de boeken niet teru) ofwel een terugbetaling van 259,97 en dan stuur ik u de boeken onmiddellijk terug. Alle bewijsstukken werden u reeds overgemaakt, maar ik stuur u deze alsnog door. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Hoorn niet geleverd
Beste, op eBay hebben wij een hoorn gekocht uit de UK, Nottingham. De hoorn werd verzonden, maar werd bij de douane tegengehouden. We zagen dat het pakket nog steeds vastzat en hebben gevraagd aan de verkoper om hiernaar te informeren. Deze heeft toen geïnformeerd en er zou geen probleem zijn de hoorn zou geleverd worden. Deze communicatie hebben we op email. Blijkbaar moesten er douanekosten door de koper betaald worden. Wij zijn wij daar op geen enkele manier voor gecontacteerd geweest. Niet via email, niet via brief, niet telefonisch,... Dus we konden gewoon niet betalen. Uiteindelijk is de hoorn terug naar Nottingham verzonden en heeft de verkoper deze terug in zijn bezit. Hij zou deze terugsturen. Uiteindelijk is dit niet gebeurd en geeft de verkoper geen antwoord meer. Bij eBay hebben we 2x klacht ingediend en zij vinden onze vraag voor terugbetaling ongegrond, want zij zeggen dat we de hoorn ontvangen hebben. Het is uit de tracking info die ik jullie bezorg zeer duidelijk dat de verkoper de hoorn terug in zijn bezit heeft. Het is onbegrijpelijk voor zo een platform als eBay dat dit niet grondiger onderzocht wordt ondanks dat de informatie duidelijk is. Wij zijn dus 1067 euro kwijt en hebben geen hoorn ontvangen.Wij roepen dus graag jullie hulp in.
schorsing van mijn ebay account
Beste, Ik ben al ongeveer 20 jaar lid bij ebay, met 100% positieve feedback. Op 5 mei 21 om 09:12 werd mijn account gehackt en gebruikt om batterijen te verkopen. Ik kreeg toen de mail :::: New sign-in activity on your eBay account:::: en op 05 mei 09:17 de mail :::: You've accepted the Supplementary User Agreement for sellers.:::: en op 05/05 09:18 :::: Uw object is aangeboden. Verkoop nog een object!:::: en op 5/05 09:23 :::: New sign in activity on your eBay account :::: en op 05/05 09:30 :::: Proficiat! Uw object is verkocht en betaald.:::: Zij hebben uiteindelijk voor 1350€ batterijen verkocht met mijn account en natuurlijk nooit iets verzonden. Ik heb meer dan 70 mails ontvangen van ebay op 5 en 6 mei. Met vragen van kopers, klachten, openen van een geschil en het sluiten van het geschil in mijn nadeel op 1 a 2 dagen. Volgens ebay moet ik dat terug betalen omdat zij de kopers al vergoed hebben. Zij gaan dit crediteren op mijn ebay account. Die advertentie hebben de hackers gestolen van een andere ebayer. Van die ebayer heb ik op 05 mei om 22:00 een mail ontvangen om te weten waarom ik zijn advertentie gestolen heb en op mijn account geplaatst heb en hoe ik die batterijen ga leveren aan mijn klanten, aangezien dit zijn eigen merk is en hij de enige is die ze verkoopt. Ik heb dit maar pas opgemerkt op 07 mei. Ik heb proberen contact op te nemen met die ebayer maar dit ging niet omdat mijn account geschorst was. Ik heb proberen contact op te nemen met ebay, maar dat lukte ook niet (geen reactie van ebay). Ik heb op meerdere manieren proberen contact op te nemen met ebay maar zonder succes. Het staat HEEL HEEL duidelijk op de website van ebay dat in geval van een overname van een account je dit moet melden aan ebay en dat we dit samen gaan oplossen. Maar hoe kan ik dit melden als ik geen contact meer mag nemen met ebay omdat mijn account geschorst is. Ik begrijp heel goed dat ze mijn account moesten sluiten om de schade te beperken. Maar dat ik dan ook geen recht meer heb om te spreken of om mij te verdedigen vind ik heel frustrerend en onaanvaardbaar. Ik ben dan maar een klacht gaan indienen bij de lokale politie voor een cyber attack. Maar de politie liet mij onmiddellijk weten dat zij daar niet veel kunnen aan doen. De enige mail die ik uiteindelijk ontvangen heb van ebay wat betreft mijn schorsing op 13 mei om 08:58. Dit is een stuk van die mail ::::: Uw account is geschorst. Hallo tom5582,Bedankt dat u contact met ons opneemt over het schorsingsbericht dat u van ons hebt ontvangen. We hebben besloten dat het in ons wederzijds belang is dat we elk onze eigen weg gaan. We betreuren het ongemak dat u hierdoor mogelijk ondervindt. Met vriendelijke groeten,:::: Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet echt niet meer wat te doen. Voor mij is ebay heel belangrijk. Ik verzamel miniatuur auto's van kinds af en ebay is de beste winkel ter wereld voor mijn collectie. Ik koop vooral miniatuur auto's (95%) en heb al jaren niks verkocht. Ik wil gewoon een nieuwe account, ik heb uiteindelijk niks misdaan. Ik heb nog meer info als jullie dat willen. Heel veel mails Waarin je alles duidelijk kunt zien,Ik hoop op een snel antwoord.Met vriendelijke groeten,Tom
Ebay eist onterecht €510 van mij
Goede morgen Ik heb een discussie met ebay en zou graag weten waar ik sta dus hierbij doe ik even mijn verhaal. Ik heb al veel blogs doorgelezen en zie mensen die dezelfde hebben gehad met eBay...8 December verkoop ik schoenen op ebay voor een totaalbedrag van €510,00 ikzelf ben een particuliere verkoper met 197 positieve feedback, de koper heeft er 2. Dit ter zeiden, in mijn advertentie staat duidelijk vermeld dat het object alleen verzekerd is met een track & trace code & andere verzendmethoden berekend zouden moeten worden met de koper.Dit wilt dus zeggen dat het object verzekerd is tot een bepaald bedrag wat de formule van de track en trace code inhoudt. Dagen hoor ik niets van de koper tot op circa 28 december. Hij zegt dat hij het object nog altijd niet ontvangen heeft en vraagt of dit normaal is.Ik bel meteen naar de verzenddienst bPost en vraag om een uitleg, zij helpen me en doen er alles aan zodat ik een klacht kan indienen en het onderzoek van start kan gaan want volgens de track en trace had het pakket het internationale sorteercentrum verlaten.Dit laat ik meteen aan de koper weten en ik vraag ook direct aan eBay wat te doen, de koper is blij dat er een onderzoek komt en eBay zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken door de huidige Covid situatie kan het gebeuren dat leveringen tot 2 of langer weken langer duren.14 Januari opent de koper een geschil op eBay wegens een niet ontvangen object en vraagt om een volledige terugbetaling. Ik had al laten weten dat deze koper akkoord was gegaan met mijn verkoopsvoorwaarden toen die op ‘kopen’ had gedrukt en daardoor instemde met ‘insured with track and trace’. Bpost had me ook laten weten dat ze een onderzoek met ELTA (Griekse postdienst) hebben lopen en er tegen 18 januari een verklaring moest zijn.Nu kiest ebay enkele uren (2-3) nadat het geschil geopend werd de kant van de koper en betaald hem volledig terug. Dit terwijl in hun eigen regels staat dat een onderzoek 3 dagen duurt. Ze hebben mij om geen enkel bewijs of uitleg gevraagd en toch betalen ze deze persoon volledig terug en debiteren ze mijn paypal rekening voor 510€. Terwijl in mijn voorwaarden duidelijk staat dat het alleen verzekerd is met de track en trace formule dus niet volledig maar gedeeltelijk.Ebay hamert erop om duidelijke verkoopsvoorwaarden te hanteren en aan te bieden aan je kopers, dit doe je dan en achteraf houdt ebay zich zelf niet aan diezelfde voorwaarden?Ik bel de klantendienst van ebay en 2 verschillende personen zeggen dat dit niet mag, wat ebay net deed is tegen hun eigen regels. Dit zeggen hun eigen medewerkers aan de telefoon. Maar via berichten via het platform zelf kunnen ze zo goed als nergens op antwoorden, dan zeggen ze dat ik geen bewijs kon voorleggen en het met de koper moet oplossen, hoe kan ik bewijs voorleggen als ze me de tijd er niet voor geven/meteen in voordeel van de koper beslissen en me NIET EENS BEWIJS HEBBEN GEVRAAGD? En ze €510,00 van me willen, omdat ze zelf de beslissing hebben genomen om de persoon terug te betalen alvorens de verklaring van bPost en in mijn voorwaarden wat anders staat.Nu vraag ik me af : Mag ebay mij verplichten om deze €510,00 aan hen te betalen terwijl ze zelf de beslissing hebben genomen om deze persoon terug te betalen, terwijl er in mijn verkoopsvoorwaarden iets anders stond en het onderzoek van bpost nog lopende is. Terwijl hun eigen medewerkers tegenstrijdige informatie geven? Straks blijkt uit het onderzoek dat er een storing was bij de track & trace en heeft deze persoon de schoenen al + een terugbetaling van ebay. Ze betalen zelf iemand terug maar krediteren het bedrag aan de verkoper.Wat ik nog zie gebeuren is dat ik problemen krijg met Paypal & eBay omdat paypal een dochteronderneming is van eBay en zo extra druk zouden willen zetten: eBay ben ik zogenaamd 510€ verschuldigd en mijn Paypal rekening staat nu 510€ in het rood. Niet echt handig.Is deze verkoop wel legaal? In hun eigen regels staat er geschreven :“Bieden op een object of het aankopen wanneer men niet voldoet aan de voorwaarden van de verkoper die vermeld staan in de objectaanbieding, of bieden of kopen met de bedoeling een aanbieding te verstoren. Dit soort overtreding is bekend als ongewenst kopen.“Ons beleid is vaak gebaseerd op de wetgeving van een land, hoewel het in sommige gevallen ook gebaseerd kan zijn op de inbreng van onze leden”“Met voorwaarden kun je de wettelijke rechten en verplichtingen aanpassen aan je eigen wensen.”De koper vraagt een volledige terug betaling terwijl in mijn voorwaarden duidelijk stond dat het alleen met een track en trace code verzekerd was. Hij wilt zich dus niet aan mijn voorwaarden houden dus dit is “ongewenst kopen”, wat niet mag volgens de regels van ebay.Ikzelf ben niet van plan om dit bedrag aan eBay te betalen, moesten ze afkomen met een incassobureau of deurwaarder sta ik volgens mij recht in mijn schoenen. Zij kiezen er zelf voor om geen extra informatie aan mij te vragen, zij kiezen er zelf voor om iemand terug te betalen terwijl een onderzoek lopende is en zij kiezen er zelf voor om mijn verkoopsvoorwaarden niet na te leven. Zij kiezen ervoor om hun eigen regels niet na te leven.Heeft een particuliere verkoper überhaupt dezelfde verplichtingen als een professionele? Volgens eBay ben ik dus in fout terwijl dat alles behalve logisch is, maar hoe zit het in de realiteit?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten