Geachte,
Wij verwijzen naar uw brief in verband met de klacht van mevrouw Katharina Ruymen waarbij schade zou zijn ontstaan aan natuursteenoppervlakken in de badkamer door het gebruik van een ontkalkingsproduct (Antikal) tijdens de prestaties van onze huishoudhulp.
Na intern onderzoek bevestigen wij dat het product inderdaad is gebruikt, wat mogelijk tot schade heeft geleid aan het natuursteen. De betrokken huishoudhulp handelde echter in het kader van haar normale opdracht, zonder enige kwaad opzet of bewust roekeloze handeling. Er was dus geen sprake van een opzettelijke fout of van een grove fout zoals juridisch gedefinieerd.
Zoals ook vermeld in onze algemene voorwaarden, dewelke integraal deel uitmaken van het contract met de klant, wordt in dergelijke gevallen de schade afgehandeld via onze aansprakelijkheidsverzekering, met inachtname van de contractueel bepaalde voorwaarden.
De klant in kwestie heeft het schadebedrag inmiddels volledig ontvangen.
Wat de gevraagde terugbetaling van de vrijstelling betreft, willen wij duidelijk stellen dat ons contract voorziet dat deze niet ten laste is van onze onderneming, tenzij in het uitzonderlijke geval van een
grove fout, waarvoor hier geen sprake is. De handeling betrof een menselijke vergissing, zonder kwade wil of ernstige nalatigheid.
Gezien het dossier reeds correct is afgehandeld, en er geen juridische of contractuele basis is om de vrijstelling alsnog te vergoeden, zullen wij het dossier niet heropenen, noch verdere stappen ondernemen in deze zaak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u hierover verdere vragen hebben, dan staan wij uiteraard open voor overleg.
Met propere groeten,
Charis De Meyer
Commercial Expert
033691022
charis.demeyer@easylifedc.be
www.easylifedc.be
Proud to be: Best Workplace