Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Hired car not available - no refund
Dear, On Sat 22 Mar, 20:47 2025, I've made a reservation of a 9 person car with reference: Ford Tourneo Custom 9 Zitter A/C. The car was reserved from 7th of April until 17th of April. On arrival on the agreed timeslot: 7th of April 22:30 on the desk of Europcar, there was an issue with the stock: no cars of the reserved reference were available. We paid the full amount: 984.83 € + an additional insurance of 72.27 €. Europcar proposed a solution for a temporary car of 6 persons and an additional taxi with the guarantee to picked the 9 person car the next day. Given the late time and the limited possibilities, we didn't see any alternative so we continued the checked. During the first attempt with my first VISA, we faced a temporary issue with the card. Europcar proposed to continue with my debit card and informed me that this option was possible but a higher intrest rate. During this process, the employee (Mannela) detected that there was another issue with the cars in stock. The initial proposal to pickup my reservered car the next day was not guaranteed: There was an issue with leaking oil and only if that was fixed, I could have a solution. Additionally, they admitted they had a global stock issue (cars from Madrid that were not delivered in time). This was not clear with my intial agreement and made me refuse the alternative solution. Europcar agreed with my concern and even wrote me a manual statement to indicate there was a stock issue and agreed to have a refund (see attachment) According to them, I needed to contact my broker: DoYouSpain to get the refund. The day after, I contacted DoYouSpain and they refuse to start the refund due to the temporary issue with my VISA. To unblock this, I needed to provide my VISA details which I did (of my 2 cards). This action has been completed on 8th of April. All of this has leaded to a lot of stress and many additional costs to find an alternative. During the last 10 days, I contacted DoYouSpain several times by mail and phone without any progress or positive response. The minimum I would expect is a full refund and a compensation. In attach: - Copy of my voucher - The VISA details - The emails exchanged - The hand written statement of Europcar
Misleiding
Geachte, Hierbij wil ik een klacht neerleggen bij het bedrijf doyouspain.com .Het bedrijf geeft compleet misleidende en onjuiste informatie betreffende het huren van een voertuig in Spanje. Ik boekte een huurauto via doyouspain.com 17 mei jl., dit voor de prijs van 284.80 euro, voor 3 weken, (17/06- 07/07) Reserveringsnr.DYS-124096052 , voor de verzekering zou er 1000 euro geblokkeerd worden van mijn creditcard , en bij schadeloos terug inleveren van de auto zou dit weer gedeblokkeerd worden. De auto werd verhuurd door het bedrijf Goldcar rent a car.Bij aankomst in Alicante begaf ik mij naar de balie van Goldcar om de sleutels van de huurauto op te halen ( Waar ik overigens heel lang heb moeten wachten, 2,5 uur) . Ik bood mijn creditcard aan om de 1000 euro te blokkeren, maar daar gingen ze niet mee akkoord, ik moest nog een verzekering bij hen afsluiten en afzien van de dekking door creditcard. Al met al moest ik nog 427,84 euro bijbetalen, anders kreeg ik de auto niet mee. Dus heb ik in totaal 712.64 euro betaald . Zelf vind ik dat DoyouSpain. com mij die 284.80 euro terug moet betalen. Mochten jullie documenten,facturen of correspondentie nodig hebben wil ik deze jullie zeker bezorgen. Met vriendelijke groet, en wachtend op een antwoord, Michel Stekelinck Aansluitingsnr.4231239-02
Debetkaart werd onterecht niet aanvaard als betaalmiddel
Ik huurde een auto en als mogelijk betaalmiddel staat in het contract ook een VISA debet kaart.Ik heb zo’n kaart bij REVOLUTBank.Toen ik de auto ophaalde beweerden ze dat die kaart een prepaidkaart was en dat ik de auto alleen kon huren als ik een bijkomende verzekering van 65 euro betaalde.Ik heb ter plaatste al klacht neergelegd, maar wel de 65 euro betaald omdat ik de auto nodig had.Ondertussen heb ik de verhuur firma ook berichten van REVOLUTBank gestuurd waarin die bevestigt dat ik een gewone debetkaart heb en geen prepaidkaart.Toch weigeren ze om terug te betalen.
TE VEEL BETAALD
Vanuit België auto gehuurd via Doyouapain inclusief verzekering afgesloten en huur wagen voor 7dagen.In de ochtend aangekomen op Malaga airport bleek dat er nog een verzekering bij Gold CAR afgesloten moest worden 392,68 euro boven op de reeds betaald bedrag van 216,09 euro7 dagen een autootje te huren. Doyouspain inmiddels 608,77 euro kwijt aan een kleine wagen te huren pure oplichterij!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten