Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Opgelicht
Ik ben opgelicht door codes direct Amsterdam 2 x 210 euro van men rekening gehaald en niks gekregen ging om een voorschot va´n 10 euro via betaallink
Gedebiteerd rekening fraude
AAN CODESDIRECT GESTUURD G eachte Dit bedrag is door jullie gedebiteerd geweest. Zie bijlage. Heb fraude meegemaakt, en zou graag het gedebiteerd geld, terug op mijn rekening retour hebben. In afwachting van u snelle reactie Mvg Robin
Phishing-melding
Beste,Ik verkoop mijn camera via 2dehands.be.Hierbij kreeg ik via WhatsApp een potentiële koper.Hij vroeg mijn bankgegevens op zondag 15 januari 2023 om het bedrag voor mijn aankoop over te storten.Hij deelde vervolgens een link waarbij ik dit bedrag kon ontvangen.Wanneer ik op mijn rekening ging kijken was het geen geld dat ik ontvangen had, maar een bedrag van €149,96 dat van mijn rekening was gegaan. Het voorval is kunnen gebeuren daar ik mijn identiteit diende te bevestigen (zogenaamd voor 2dehands.be om betalingen te kunnen ontvangen). Ik deed dit met mijn bankkaart en betaalterminal.Het bedrag dat van mijn rekening is verdwenen werd overgemaakt naar CodesDirect B.V. Amsterdam. Mijn bank deelde me na opmaak van een fraudedossier mee om zo snel mogelijk contact op te nemen met de website. Dit deed ik, maar kreeg tot op heden nog geen antwoord.Ik wens mijn bedrag van €149,96 terug te krijgen, daar dit via een oplichter werd uitgevoerd. Ik kan u vervolgens overige informatie zoals bewijsmateriaal, mijn PV-nummer of fraudedossiernummer delen indien gewenst.Met vriendelijke groeten,Chrissy Leys
Opgelicht door Codesdirect
Ik heb via Facebook gereageerd op een advertentie met een e-reader op naam van Joop van helvert (wss valt account, wel met 170 vrienden...). Na prijs overeenkomst link gekregen voor betaling via bankcontact, hij vroeg of dit goed was dan kon de betaling via zijn bedrijf en dan kon pakket ook meteen verstuurd worden. Link: https://card.pay.nl/start/1949221830X5d464/96292875638456af/NL/Na betaling krijg ik volgende via messenger:-Mijn vrouw wilt nu aangifte op u gaan doen en u weet denk ik wel waaromBedankt voor de gegevens# Ik vraag waar het over heeft-Aangezien u de codes van de klant heeft gebruiktBen ik genoodzaakt om stappen te nemen# ik vraag wat codes-Aangezien u de codes van de klant heeft gebruiktBen ik genoodzaakt om stappen te nemen# ik zeg dat ik zelf klacht ga neerleggen-Geen zorgen aangifte op u is al gedaanU weet precies waar over ik het hebEn bedankt voor je adres gegevens heb gelukkig wat vrienden in de buurt wonen, je hoort snel van me??# ik zeg dat ik niet onder de indruk ben en dat hij bedankt is om me nog eens af te dreigen.-Is een belofte hoor, ik krijg over 2 dagen bericht van de politie. Als dat niks is komt mijn zwager even langs met wat vrienden dan komen we de kobo wel brengen.Dit is alles wat ik er over kwijt wilFijne dag#daarna geen reactie meer op mijn berichtInfo op rekeninguittrekselAXA Bank Belgium-83,48 EURAankoop - BancontactCodesDirect B.V.-AmsterdamVan****NaarCodesDirect B.V.-AmsterdamBoeking19-12-2022Aankoop met AXA debetkaart - Bancontact - op 19-12-2022 om 11:07bij CodesDirect B.V. - Amsterdam met kaart nummer ******Mededeling KaartDirect bestelling NL18125
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten