Terug

Phishing-melding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. L.

Naar: CodesDirect B.V

18/01/2023

Beste,Ik verkoop mijn camera via 2dehands.be.Hierbij kreeg ik via WhatsApp een potentiële koper.Hij vroeg mijn bankgegevens op zondag 15 januari 2023 om het bedrag voor mijn aankoop over te storten.Hij deelde vervolgens een link waarbij ik dit bedrag kon ontvangen.Wanneer ik op mijn rekening ging kijken was het geen geld dat ik ontvangen had, maar een bedrag van €149,96 dat van mijn rekening was gegaan. Het voorval is kunnen gebeuren daar ik mijn identiteit diende te bevestigen (zogenaamd voor 2dehands.be om betalingen te kunnen ontvangen). Ik deed dit met mijn bankkaart en betaalterminal.Het bedrag dat van mijn rekening is verdwenen werd overgemaakt naar CodesDirect B.V. Amsterdam. Mijn bank deelde me na opmaak van een fraudedossier mee om zo snel mogelijk contact op te nemen met de website. Dit deed ik, maar kreeg tot op heden nog geen antwoord.Ik wens mijn bedrag van €149,96 terug te krijgen, daar dit via een oplichter werd uitgevoerd. Ik kan u vervolgens overige informatie zoals bewijsmateriaal, mijn PV-nummer of fraudedossiernummer delen indien gewenst.Met vriendelijke groeten,Chrissy Leys

Berichten (2)

CodesDirect B.V

Naar: C. L.

18/01/2023

Hi,Please contact our customer support at support@codesdirect.com in English,Dutch or German. They will help you further.In the meantime, contact your bank as soon as possible for further adviceand investigation.Op wo 18 jan. 2023 om 21:35 schreef

C. L.

Naar: CodesDirect B.V

04/02/2023

Dit e-mailadres gecontacteerd.. geen geld terug kunnen ontvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform