Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
slechte uitvoering en gebrekkige isolatie
Geachte Testaankoop, Ik richt mij tot u met een klacht over de firma BEVO bvba, die in mei 2023 alle ramen in mijn woning heeft vervangen. De overeenkomst omvatte niet alleen de levering en plaatsing van de ramen, maar ook een correcte afwerking en isolatie. Helaas voldoen de ramen niet aan deze afspraken. Ze zijn slecht geïsoleerd, sluiten niet goed, vertonen schade en zorgen voor een koude woning. Direct na plaatsing waren enkele gebreken zichtbaar. De plaatsers van BEVO verzekerden mij echter dat de hoeken en het kader nog afgewerkt moesten worden door een schilder. Als leek op het gebied van ramen heb ik dit aangenomen. Pas bij een inspectie door een aannemer in juli 2024 bleek dat de verklaringen van BEVO onjuist waren: er mochten geen gebreken zijn aan nieuwe ramen, de afwerking met mdf was ondermaats en de isolatie bleek onvoldoende uitgevoerd. Op 21 augustus 2024 heb ik hierover een klacht ingediend bij BEVO. Tijdens een huisbezoek werd het probleem echter geminimaliseerd en werd opnieuw verwezen naar een schilder om de beschadigde hoeken te herstellen. Voor de andere problemen ontving ik, ondanks het stellen van deadlines, geen voorstel. Mijn ingebrekestelling van 30 oktober 2024 werd niet aanvaard. Ondanks meerdere contactpogingen blijft BEVO volhouden dat alles naar behoren is uitgevoerd. Zij beweren dat de isolatie correct werd "gepurd en gesiliconeerd", maar er is geen enkele bereidwilligheid om dit verder te onderzoeken of op te lossen. Om dit probleem op te lossen, heb ik een verzoekschrift ingediend bij het vredegerecht. Helaas is BEVO hier niet op komen opdagen. Ik beschik over foto's en video's die de gebreken en de gebrekkige isolatie duidelijk aantonen. Deze zijn ook naar BEVO gestuurd, maar zij blijven iedere verantwoordelijkheid ontkennen. Hierdoor laten zij mij en mijn kinderen letterlijk in de kou staan. Ik vraag uw hulp om BEVO alsnog aan te zetten tot een oplossing voor deze situatie. Het gaat om een ernstige schending van hun verplichtingen als aannemer, waarbij ik als klant in mijn rechten sta om een kwalitatief eindresultaat te ontvangen. Bij voorbaat dank voor uw tussenkomst.
Afwerking van de geplaatste ramen
Beste, Jullie hebben op 10 en 11/06/2024 bij ons ramen geplaats. Bij de plaatsing bleek dat de elementen die open konden op het gelijkvloers niet open konden vanwege een structuur aan de binnenkant. Dit is ons toen niet medegedeeld en dit hebben we zelf moeten ondervinden. Ook de gebruikte afwerkingsprofielen onderaan de raam op het gelijkvloers waren niet onze keuze. Na overleg is er afgesproken dat de afwerkingsprofielen onderaan werden vervangen (besteld) door breder profielen. Wij zouden de bezetting van de structuur verwijderen waardoor de elementen van de raam wel open konden en jullie zouden een bezetter sturen die voor de afwerking zou zorgen. Enkel een meer kost van 280 € (exl btw) zou worden aangerekend voor het afwerkingsprofiel. Deze afwerking is tot op heden nog niet gebeurd. Ook niet na telefonisch en persoonlijk contact. Kan dit zo snel mogelijk in orde gebracht worden? mvg Wuyts Frank
SLECHTE PLAATSING
Beste Op 29 juni 22 zijn de heren van Bevo bv onze nieuwe etalage raam komen plaatsen Ik heb toen enkel foto's genomen van de werken maar ik ben natuurlijk niet gekend met juiste afmetingen / verankeringen en dergelijke Wij hebben deze firma enkele keren moeten laten terug komen wegens verkeerde deur , handvat niet aanwezig , schade door plaatsen en problemen met deur die niet goed dicht ging dit was steeds de firma profil die ze hiervoor stuurden Begin van de maand start de firma JAC om onze gevel te schilderen. Zij halen de blauwsteen van de gevel en bemerken dat onze etalageraam van meer dan 3 meter en voordeur winkel bovenaan totaal niet verankerd zijn. Alsook dat aan de linkse zijde enkel 3 bouten zijn geplaatst , de 4 de is een stuk afgebroken van een boor de ruimte tussen raam en muur is volgespoten De schilderwerken zijn per direct moeten stoppen Na verschillende telefoontjes is Yanic van Bevo gekomen tezamen met JACK, Luk en mezelf. Yanic heeft ook kunnen constateren dat de werken niet naar behoren zijn gebeurd echter is hij in loondienst van Bevo uiteraard .... 2 firma's hebben bevestigd dat het een schande is hoe de raam is geplaatst echter volgens Bevo is er geen vuiltje aan de lucht Een afgebroken stuk boor houd ook wel , vijzen die nergens in vast zitten ook ok Dit kan je toch niet maken ? Hierbij klein verslag van Luk : Aan de linkerzijde blijkt het raam 75 mm te kort. Noodgedwongen werd er dan deze opening opgespoten met pu-schuim, doch dit geeft onvoldoende bevestiging. Er werden een drietal (extra lange) ankerschroeven voorzien, doch gezien de te verre afstand van de muur, is deze verankering onvoldoende. Eén anker blijkt tevens geen schroef, maar een afgebroken steenboor te zijn dewelke blijkbaar niet verwijderd werd. De bovenzijde blijkt geen enkele mechanische steun aanwezig. Wél zijn er enkele schroeven (2) dewelke (volgens de mensen van JAC) van binnenuit naar buiten waren geschroefd in een houten(afwerk)paneel. Deze schroeven zijn ruim onvoldoende om het raam en de (bewegende) deur te steunen. verslag JACk : onze werf te Mortsel statielei 4. Deze ochtend zijn wij begonnen met de afbraak van de blauwe steen die mechanisch verankerd zat in de gevelsteen. Bij afbraak zagen we dat hierachter nog een holle ruimte zat boven het raam waar vermoedelijk vroeger een rolluik heeft gezeten. U kan heel duidelijk zien op de foto dat er geen enkele afstand schroef bevestigd is geweest. Onder geen beding hebben wij hier zaken afgeslepen die de constructie van de raam zou hebben aangetast. De vijs die u ziet op foto was die van de kantplaat die wij hebben verwijderd. Omdat wij de dagkanten ook gaan aanpleisteren. De kantplaten aan de zijkant zaten trouwens enkel vast met siliconen ( geen lijm of schroef). De raam zelf zit dus maar met enkele schroeven vast in de zijkant en dat is het, er is geen enkele connectie aan de bovenkant raam in de bestaande structuur. Er is geprobeerd geweest om via de dekplaat het raam te stabiliseren aan de achterzijde van de muur heb ik het idee, maar er is nooit een aansluiting geweest naar boven toe. Ik denk dat beide firma's erg duidelijk zijn we hebben extra kosten gehad om alles te moeten laten verankeren ? Jac heeft 2 man naar huis moeten sturen daar ze niet verder konden en we hebben uit veiligheid de winkel moeten sluiten deze firma is onbetrouwbaar , ik zie ook via facebook nu ed dat we echt niet de enige zijn Gelukkig is er niemand gewond geraakt Wat zijn onze rechten ? Mvg Annick
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten