Terug

slechte uitvoering en gebrekkige isolatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

V. D.

Naar: Bevo bvba

22/01/2025

Geachte Testaankoop, Ik richt mij tot u met een klacht over de firma BEVO bvba, die in mei 2023 alle ramen in mijn woning heeft vervangen. De overeenkomst omvatte niet alleen de levering en plaatsing van de ramen, maar ook een correcte afwerking en isolatie. Helaas voldoen de ramen niet aan deze afspraken. Ze zijn slecht geïsoleerd, sluiten niet goed, vertonen schade en zorgen voor een koude woning. Direct na plaatsing waren enkele gebreken zichtbaar. De plaatsers van BEVO verzekerden mij echter dat de hoeken en het kader nog afgewerkt moesten worden door een schilder. Als leek op het gebied van ramen heb ik dit aangenomen. Pas bij een inspectie door een aannemer in juli 2024 bleek dat de verklaringen van BEVO onjuist waren: er mochten geen gebreken zijn aan nieuwe ramen, de afwerking met mdf was ondermaats en de isolatie bleek onvoldoende uitgevoerd. Op 21 augustus 2024 heb ik hierover een klacht ingediend bij BEVO. Tijdens een huisbezoek werd het probleem echter geminimaliseerd en werd opnieuw verwezen naar een schilder om de beschadigde hoeken te herstellen. Voor de andere problemen ontving ik, ondanks het stellen van deadlines, geen voorstel. Mijn ingebrekestelling van 30 oktober 2024 werd niet aanvaard. Ondanks meerdere contactpogingen blijft BEVO volhouden dat alles naar behoren is uitgevoerd. Zij beweren dat de isolatie correct werd "gepurd en gesiliconeerd", maar er is geen enkele bereidwilligheid om dit verder te onderzoeken of op te lossen. Om dit probleem op te lossen, heb ik een verzoekschrift ingediend bij het vredegerecht. Helaas is BEVO hier niet op komen opdagen. Ik beschik over foto's en video's die de gebreken en de gebrekkige isolatie duidelijk aantonen. Deze zijn ook naar BEVO gestuurd, maar zij blijven iedere verantwoordelijkheid ontkennen. Hierdoor laten zij mij en mijn kinderen letterlijk in de kou staan. Ik vraag uw hulp om BEVO alsnog aan te zetten tot een oplossing voor deze situatie. Het gaat om een ernstige schending van hun verplichtingen als aannemer, waarbij ik als klant in mijn rechten sta om een kwalitatief eindresultaat te ontvangen. Bij voorbaat dank voor uw tussenkomst.

Berichten (3)

Bevo bvba

Naar: V. D.

24/01/2025

Geachte heer en of mevrouw Testaankoop, onderstaande aannamen door uw diensten van deze klachten toont weer een “knap” staaltje van uw onkunde. Alvorens eerst verhaal te halen bij ons, de ondernemer, gelooft u uiteraard onmiddellijk wat uw klant, mevr. Daelman, insinueert. U doet dit tevens zonder enige dossierkennis of kennis van zaken. Zelfs zonder de overeenkomst tussen ons en uw klant gezien te hebben. Wij hebben om 1/06/2023 de werken volgens offerte voltooid tot grote tevredenheid van mevr. Daelman. Zie onderstaande e-mail van mevr. Daelman d.d. 17/10/2023 Als we binnenafwerking doen in watervaste MDF kan het zijn dat de schilder hier en daar nog wat dient te plamuren alvorens hij kan schilderen. Op de toegevoegde foto’s waar ik als opmerking krijg dat er niet voldoende PU schuim zit, kan u duidelijk zien dat hier steunblokken of spies hebben gezien om het raam te positioneren. Als deze weggehaald worden door uw klant of door een derde partij kunnen wij hier niet voor aansprakelijk gesteld worden. Met vriendelijke groeten, Ing. Kristof Dijckmans Paalstraat 95 Bus 1 2900 SCHOTEN Tel : 03/646 89 71 Fax : 03/646 89 66 Email : info@bevo.be Website : www.bevo.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 22 januari 2025 9:30 Aan: Bevo - Info info@bevo.be Onderwerp: slechte uitvoering en gebrekkige isolatie ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

V. D.

Naar: Bevo bvba

29/01/2025

Beste Dank u voor uw reactie. Gelukkig bestaan er platformen zoals Testaankoop, zodat klanten elkaar kunnen informeren over hun ervaringen en mogelijke problemen. Het is dan ook geruststellend om te weten dat Testaankoop mijn klacht niet zomaar aannam, maar dat ik deze met voldoende bewijs, zoals foto’s, video’s, e-mails, aangetekende brief en een verzoekschrift, heb kunnen staven. De “grote tevredenheid” waar u naar verwijst, betreft de initiële afwerking van de ramen, waarbij ik niet naar een blote muur hoefde te kijken. De ramen gingen bij de plaatsing soepel open, maar later was dit helaas niet meer het geval. Wat betreft de mankementen aan de ramen en de mdf werd ik in de waan gelaten dat het enkel om werk van de schilder ging, terwijl dit uw verantwoordelijkheid is om af te leveren als kwaliteitsproduct. Had een simpele oplossing zoals wat extra silicone het probleem verholpen, dan zouden we deze discussie niet hoeven te voeren. Wat betreft het PU-schuim, werd tijdens het huisbezoek aangegeven dat de plaatsers bij het weghalen van de steunblokken het PU-schuim vergeten waren aan te brengen. Nu word ik daarvan beschuldigd, wat ik moeilijk te begrijpen vind. Daarnaast is ook de buitenkant bovenaan duidelijk niet gesiliconeerd, maar ik neem aan dat ik dat dan ook zelf verwijderd zal hebben. Het is duidelijk dat er geen medewerking van uw kant te verwachten valt. Na zes maanden van beloften blijkt er uiteindelijk niets te gebeuren. Sterker nog, het lijkt alsof ik nu de schuld krijg van de ontstane problemen. Het enige waar ik mij verantwoordelijk voor voel, is het vertrouwen dat ik in uw firma heb gesteld, wat helaas verkeerd blijkt te zijn. Met vriendelijke groet, V.D.

Bevo bvba

Naar: V. D.

30/01/2025

Geachte mevrouw Daelman, Beste Vicky, het is volstrekt normaal dat een schilder alvorens hij kan schilderen hier en daar wat dient te plamuren en/of te siliconeren. Dit is bij een muur zo en bij MDF is dit ook zo. Met vriendelijke groeten, Ing. Kristof Dijckmans Paalstraat 95 Bus 1 2900 SCHOTEN Tel : 03/646 89 71 Fax : 03/646 89 66 Email : info@bevo.be Website : www.bevo.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 29 januari 2025 14:15 Aan: Bevo - Info info@bevo.be Onderwerp: Nieuw bericht van VICKY D ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform