Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Garantie / In gebreke stelling
Geachte heer Pieter Achten, Autovisie BV te Bocholt België Op 16-09-2023 kocht ik een Auto Range Rover type Sport met km stand 96.249 van uw hand en betaalde ik er €19900,- voor. Bijgevoegd de factuur voor de 1ste aanbetaling en factuur bij levering. Op 14-02-2024, binnen 6 maanden vanaf de aankoop, tijdens onze vakantie in Portugal vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de motor is vastgelopen bij km stand 104945 [zie bijlage rapport van garage Jorge Assuncao]. Op 17 -2-2024 heb ik U via telefoon op de hoogte gesteld en 26-2-2024 heb ik U een mail gestuurd met uitleg en beroep ik mij, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, op vervanging van het product onder garantie. U eiste dat de auto moest worden gerepatrieerd om bij een door U "aangewezen onafhankelijke garagist " te worden gecontroleerd. De auto staat momenteel bij deze garagist. Dit staat volgens U in de garantie / verkoopvoorwaarden die niet geleverd zijn bij de verkoop en ik op aanvraag tot op vandaag nog niet heb ontvangen. Deze repatriëring heeft me € 1300,- gekost. Via firma Kenters uit Rotterdam. Mijn verzoek is afgewezen omdat volgens U , ik schuld ben aan het defect. Op uw aanwijzing is door mij elke maand de olie gecontroleerd. Dit was steeds in orde. Daarom maak ik bezwaar tegen het bovenstaande omdat U geen garantie wilt verlenen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 1 jaar en het feit dat defect plaats vind binnen de eerste 6 maanden ( geborgen gebreken) verzoek ik dan ook onverwijld om kosteloze herstelling van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs van € 19900,-. Tevens vraag ik U voor vergoeding van alle door ons gemaakte kosten als gevolg van het defect en op uw aandringen van repatriëring. Hierbij stel ik U officieel in gebreke. Annet Voncken Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijzen . Schadevaststelling garage Jorge Assuncao
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten