Terug

Garantie / In gebreke stelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

A. V.

Naar: Autovisie bv

12/08/2024

Geachte heer Pieter Achten, Autovisie BV te Bocholt België Op 16-09-2023 kocht ik een Auto Range Rover type Sport met km stand 96.249 van uw hand en betaalde ik er €19900,- voor. Bijgevoegd de factuur voor de 1ste aanbetaling en factuur bij levering. Op 14-02-2024, binnen 6 maanden vanaf de aankoop, tijdens onze vakantie in Portugal vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de motor is vastgelopen bij km stand 104945 [zie bijlage rapport van garage Jorge Assuncao]. Op 17 -2-2024 heb ik U via telefoon op de hoogte gesteld en 26-2-2024 heb ik U een mail gestuurd met uitleg en beroep ik mij, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, op vervanging van het product onder garantie. U eiste dat de auto moest worden gerepatrieerd om bij een door U "aangewezen onafhankelijke garagist " te worden gecontroleerd. De auto staat momenteel bij deze garagist. Dit staat volgens U in de garantie / verkoopvoorwaarden die niet geleverd zijn bij de verkoop en ik op aanvraag tot op vandaag nog niet heb ontvangen. Deze repatriëring heeft me € 1300,- gekost. Via firma Kenters uit Rotterdam. Mijn verzoek is afgewezen omdat volgens U , ik schuld ben aan het defect. Op uw aanwijzing is door mij elke maand de olie gecontroleerd. Dit was steeds in orde. Daarom maak ik bezwaar tegen het bovenstaande omdat U geen garantie wilt verlenen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 1 jaar en het feit dat defect plaats vind binnen de eerste 6 maanden ( geborgen gebreken) verzoek ik dan ook onverwijld om kosteloze herstelling van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs van € 19900,-. Tevens vraag ik U voor vergoeding van alle door ons gemaakte kosten als gevolg van het defect en op uw aandringen van repatriëring. Hierbij stel ik U officieel in gebreke. Annet Voncken Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijzen . Schadevaststelling garage Jorge Assuncao

Berichten (1)

Autovisie bv

Naar: A. V.

29/08/2024

Beste,Garantie in dit geval niet van toepassing.De klant heeft duidelijk foute handelingen gehanteerd met als gevolg dat de wagen motorschade heeft opgelopen door zijn toedoen.Zie in bijlage de mails waarin duidelijk wordt dat het wel degelijk door toedoen van verkeerde handelingen door de eigenaar zelf de motorschade is veroorzaakt.De wagen is bij aflevering vertrokken met een groot onderhoud, waardoor alle liquide niveau's op maximum peil stonden.De desbetreffende wagen had ook totaal geen olie lekkages waardoor het olie niveau op peil stond dus doe daar nog eens 7, 8, .. 15 .. ? keer preventief olie bijvullen ( bij iedere tankbeurt) dan krijg je inderdaad een motorprobleem bij iedere wagen!Het is dan ook duidelijk geen intelligente handeling geweest van de eigenaars om dit zomaar eens even preventief te doen...en dus had de motorschade perfect vermeden kunnen worden als deze foute handelingen niet waren gebeurd.Iedere garagist, technieker of expert zal kunnen bevestigen dat door te veel olie in het motor circuit er fatale gevolgen aan vast hangen met name het vast lopen van de motorzware motorschades.Wij kunnen bevestigen dat we wel degelijk mee dachten in het verlies van hun auto van Anette V. en Wil M.en dit door het volgende voorstel:Bezorgen jullie mij een ruilmotor, dan zal ik de kosten van in en uitbouw oude/nieuwe motor op mijn rekening nemen.Ook hierin geen akkoord of zelfs antwoord gekregen...Wij hebben meerdere malen telefonisch contact gezocht met de eigenaar voor eventuele oplossingen te bespreken maar de eigenaar vertikt het nog om communicatief te zijn met ons.Voor ons houdt hier het verhaal dan ook op mits er totaal geen medewerking of communicatie meer mogelijk is met de heer Wil M. en mevrouw Anette V.De wagen staat bij ons gestald aan €8 + btw per dag en dit in voegen vanaf 21/6/2024We zouden graag bij deze willen vragen dat de eigenaar het voertuig asap komt ophalen en de nodige stallingskosten hiervan betaalt.Met vriendelijke groeten,Achten PieterAutovisie bv3950 BOCHOLT0032 471 90 51 15BTW BE 0765.139.661Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden: woensdag 21 augustus 2024 13:30Aan: autovisie@outlook.be autovisie@outlook.beOnderwerp: GarantieIn gebreke stelling ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 16 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform