Meest recente klachten

L. R.
17/02/2024

te hoge factuur

Beste, na de technische keuring van mijn Volkswagen Polo, bleek de roetfilter teveel roetdeeltjes te bevatten en kreeg ik slechts een voorlopige groene kaart voor 3 maanden. Volgens afspraak bracht ik mijn wagen binnen voor herstel bij Autonatie Antwerpen Groenendaallaan, maar een uurtje later kreeg ik telefoon + mail dat de kosten voor het vervangen van de roetfilter zouden oplopen tot +/- 4.000,00euro. Gezien de leeftijd van het voertuig (dec 2009) met 112.000km besloot ik de wagen voorlopig even niet te herstellen om me enige bedenktijd te gunnen. Dit werd ook quasi onmiddelijk aan Auto natie Antwerpen gemeld via een mail aan de technieker. Toen ik de dag nadien mijn wagen ging ophalen werd me een faktuur voorgelegd van 251,09 euro!!! terwijl geen verdere herstellingen of vervangingen (van filters of dergelijke) gevraagd of noodzakelijk waren gezien de technische keuring voor de rest volledig ok was.....Ik heb ter plekke betaald maar deze afrekening en de gang van zaken, ligt nu nog steeds op mijn maag. Het bedrag van de factuur staat totaal niet in verhouding tot de geleverde prestatie. Ik stond op het punt binnenkort mijn 3de Volkswagen aan te schaffen maar dit spijtig voorval zet mijn keuze stevig op de helling. Daarom vraag ik U beleefd maar dringend deze faktuur grondig te herzien. mvg LR

Afgesloten
N. D.
28/11/2023

leveringsdatum wagen

Op 17.12.2022 bestelde ik een Audi A1 bij garage Auto Natie Bornem. Deze wagen zou volgens de overeenkomst uiterlijk geleverd worden eind augustus 2023. We zijn 6 maanden verder en ik heb nog niets gehoord van de garage. Ik stuur op 27.06.2023 een mail met de vraag wanneer de auto er zal zijn. Op 28.06.2023 krijg ik een mail terug waarin staat ‘voorlopige leverdatum begin november. De datum kan nog opschuiven en is onder voorbehoud. Een exacte datum kan pas gegeven worden wanneer de wagen in productie gaat.’ Op 30.06.2023 ga ik langs bij de garage in Bornem omdat ik meer uitleg wens. Ik had de wagen besteld in december omdat mijn huidige wagen dringend aan vervanging toe is. Dat de leverdatum uiterlijk eind augustus was, kwam voor mij goed uit omdat ik geen verdere kosten meer wou maken aan mijn huidige wagen. Maar dit is anders uitgedraaid.. Door de vertraging van levering heb ik ondertussen 2 nieuwe banden moeten laten vervangen, de batterij is vervangen en de distributieriem. Een grote kost die ik niet meer had verwacht te moeten maken..Op 30.06.2023 ga ik langs bij garage Auto Natie Bornem om dit probleem te bespreken. Ik heb extra kosten gemaakt die ik niet had voorzien. En waarom heeft de wagen vertraging? Het dossier ging voorgelegd worden aan de sales manager die mij misschien een ander voorstel zou doen. Op 4.07.2023 krijg ik een mail waarin staat dat de levering gepland staat op 15.10.2023 en dat Audi zich beroept op een geval van overmacht. Ik ben een beetje in de war met de datum van levering. Eerst zegt men mij begin november, nu is het ineens half oktober.. ik krijg ook een voorstel om voor een stockwagen te kiezen en huidige overeenkomst kosteloos te annuleren. Hier kon ik mij niet in vinden. De stockwagens die werden voorgesteld hadden niet de opties waar ik voor had gekozen en waren zelfs duurder dan de wagen die ik heb besteld. Ik kon dus alleen maar afwachten.. op 10.10.2023 heb ik gebeld naar de garage om te vragen of de auto al beschikbaar is. Ik krijg een vaag antwoord. ‘het systeem wil niet mee, we kunnen geen leverdatum zien’. We bellen terug. Ik bel zelf terug op 13.10.2023 met de vraag wanneer de auto beschikbaar is want ik wil een antwoord op een normale vraag. Ik krijg weer een vaag antwoord waar ik niets mee ben. Op 16.10.2023 krijg ik van een andere collega van de garage een mail waarin staat ‘dat de wagen met zekerheid niet kan geleverd worden dit jaar. Indien ik een mobiliteitsprobleem zou hebben kan ik wel kiezen voor een aanloopwagen aan een dagprijs van 7euro excl. BTW.’ Hier ben ik niet mee akkoord dus ik wacht verder af. Mijn geduld raakt nu echt op en ik neem terug telefonisch contact met de garage op 17.11.2023 om dit probleem nogmaals te bespreken. Ik vraag wanneer de nieuwe leveringsdatum dan wel is voorzien. men kan mij geen antwoord geven op dat moment, men moet het navragen bij de invoerder, maar dit kan zeer snel gaan. 2 dagen later, geen antwoord.. mijn man belt terug met de vraag hoe het komt dat er geen antwoorden worden gegeven. De garage zou mij ten laatste het einde van de week een antwoord geven. Ik bel zelf op 24.11.2023 want nog steeds geen antwoord.. ik krijg op die dag te horen dat de wagen vermoedelijk geleverd zal worden eind februari 2024. De gemiddelde leveringstermijn van een Audi A1 bedraagt 3-4 maand. Ik heb deze wagen besteld eind december 2022 en zou deze met de allergrootste waarschijnlijkheid kunnen hebben een jaar en 2 maanden later.. En welke zekerheid heb ik dat de wagen er dan WEL zal zijn.. geen enkele..

Afgesloten
P. S.
26/10/2021

facturatie

Vanmorgen kreeg ik een zeer onbeleefde telefoon (om 8.05u!),met de mededeling dat er nog steeds een factuur van 27 € open staat.Er is me na het eerste onderhoud van mijn wagen (van 646€) duidelijk gezegd dat de vervanging van de achter ruiten wisser in waarborg was.Na telefonisch gesprek met mevrouw Sebrechts , verontschuldigde zich dat ik nog niet was rechtgezet. Ik begrijp niet dat de firma zo weinig respect heeft voor zijn klanten!groeten Paul Schelkens

Afgesloten
A. C.
13/03/2017

We hebben een factuur thuis gekregen ivm bestelde onderdelen die niet werden afgehaald.

Het gaat om een factuur van 53,64 euro. We hadden besloten om onze auto binnen te brengen voor reparatie. Maar letterlijk 1 uur later zijn we op onze beslissing terug gekomen en hebben we gevraagd voor een annulatie. Die meneer zei dat het geen probleem was en dat alles geannuleerd kan worden. 2 maanden later krijgen we een factuur dat zegt dat we de bestelde stukken niet zijn komen ophalen en dat we voor het terugzenden moeten opdraaien. We werden niet gecontacteerd om die stukken te komen halen of zelfs niet verwittigd dat er kosten aan lagen als we annuleren. Ik heb meermaals geprobeerd contact te leggen met de persoon in kwestie ( tot 5 maal toe telefonisch) maar tevergeefs.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform