Meest recente klachten

M. G.
21/09/2022

PROBLEMATIEK MET AANNEMER

Geachte mevrouw, mijnheer,maart 2022 : aannemingsbedrijf in dienst genomen voor renovatiewerken woningOorzaken van de klacht, tot op heden : slechte communicatie, weigering van informatie, dubieuze overeenkomst architect (verbonden aan het bedrijf), foutieve informatie, aanmanen tot betalen van facturen zonder de geleverde diensten hiervan, weigering van het doorgeven van verslagen, weigering van opstellen gedetailleerd overzicht offerte met overzicht van prijsopmaak en vermelding van de materialen....Manipuleren tot het tekenen van een offerte waar wij niet akkoord mee zijn (boven ons budget), weigering om de offerte hieraan aan te passen.Weigering van vermelding, in de offerte, van de aanvangsdatum van de werken, meldingen van onware zaken (omgevingsvergunning),...Gevolgen van de situatie : meerdere malen schriftelijk gecommuniceerd naar het bedrijf met duidelijke vermelding van periode (datum) intrek in het te renoveren huis (door verkoop huidige woning). Door het uitstellen van de renovatiewerken als gevolg van hun wanpraktijken, het grote tijdverlies, het blijven opdringen van facturen,...liggen ons project stil. Gevolg : financieel verlies, opnieuw starten met de hele procedure met andere aannemers, fiks geldverlies, dubbele betalingen, geen woning bij verhuis van huidige verkochte woning,....Acties naar het bedrijf, reeds ondernomen : veelvuldige schriftelijke communicatie naar het bedrijf toe, met heel sobere maar vooral onbeduidende en afwijkende, ontbrekende informatie.Aangetekende schrijven (meerdere) met ontvangstbewijs : bewijsstukken dat deze door de tegenpartij zijn ontvangen, geen antwoorden van de tegenpartij.Deze aangetekende verzendingen met inhoud van : ingebrekestellingen, klachten, verzuim, aanvraag tot terugbetaling(en) van voorschotten en betaalde bedragen voor, tot op heden, niet uitgevoerde werken, met als laatste onze vraag tot stopzetting van de overeenkomst, een andere optie is er niet meer voor ons.Tot op vandaag zonder antwoord en/of ander resultaat.Alle bewijsstukken rond de gegevens, en meer, van de inhoud van dit schrijven, zijn in ons bezit en ter inzage.Graag zouden wij jullie advies en informatie tegemoet zien, ter afhandeling/oplossing van deze moeilijke kwestie.Wij danken jullie en tekenen,Met de meesgte hoogachting,WULLAERT-GANTOIS0468/13.24.06machteld.gantois@telenet.be

Afgesloten
B. W.
7/03/2017

Incorrecte uitvoering van bestelling.

Totaalproject: badkamer-renovatie. Werken begonnen op 8 Jan. Einde verwacht in 4 weken door incorrecte bestelling door Agiris (keuco spiegelkast, douchewand etc). Vooropgestelde termijn was 5 weken. Opleveringstermijn werd echter niet opgenomen in het bestek dus denk ik dat we hier geen verhaal hebben. Niettegenstaande een billijke opleveringstermijn reeds lang voorbij is. De problemen blijven zich opstapelen. Laatste probleem is uitvoering van het badkamermeubel - gevraagd in zwart, maar bruin geleverd. Daarnaast, incorrect uitvoeren van elektrische voeding naar Inipi waardoor de aansluiting niet kan gebeuren. Voeding werd, niettegenstaande alternatief geboden door ons om dit via keuken te doen, naar buiten geleid (doorboring muren). Echter is de diepte van de kabel (5-10cm) niet conform met de eisen (=40cm). Tevens is de kabel gebruikt niet geschikt voor buiten. Daarnaast een allegaartje van problemen (meestal gelinkt aan niet vertaalde wensen tijdens de voorgesprekken in het bestek) waar we spijtig genoeg niet kunnen tegen protesteren daar we de offerte getekend hebben (uitgezonderd douchepaneel daar je de uitvoering met privacy strook niet kan identificeren op de offerte).

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform